Gå til innhold

En snill og forståelsesfull lege i Oslo?

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale sin fastlege i Oslo?

Min virker så uinteressert hvis jeg kommer med bekymringer, og avfeier det når jeg forteller om enkelte problemer i svangerskapet (bl.a. smerter i bekken/lår). Han begynner bare å snakke om noe annet... Eller svarer med "jaada...det er helt vanlig når man er gravid. Det er mange som har det sånn, men det trenger ikke være noe galt fordet..." Han er også kjempe grådig på sykemeldinger (har hatt mye vondt i bekken, les over!) ,og gir uttrykk for (får jeg følelsen av ihvertfall...) at jeg bare er sutrete klagende gravid kjerring... Er jo ikke det!!!:(

Noen som har en snill lege som forstår og lytter, og tar problemene på alvor? Og som faktisk SKJØNNER at man kanskje har godt av sykemelding når man stresser rundt på jobb med smerter både her og der. Håper på svar!!! Trenger å bytte til en annen lege!!!:(

Fortsetter under...

Første anonym her. Ler litt over anbefalingen. Jeg har nemlig gått der, og er enig i at ihvertfall to av legene er hyggelige.

Men det avhjelper ikke det faktum at det ikke ble tatt tak i bekkenløsningsproblematikk før tre måneder etter fødsel. Jeg hadde lenge klaget over smerter og gangvansker, både under svangerskap og etterpå. Forklart med at dette er normalt. Men da jeg sa at mine gangvansker og smerter også medførte 0 sex, da våknet den unge legen. For DET hadde med livskvalitet å gjøre. Hehehehe.

Og en annen av legene hadde med seg en hund med bæsj hengende fast i rumpehårene inne på kontoret.

YUKK!

Hei anonym! Jeg har også vært hos to av legene ved L.L. som gravid og oppfatter at de har vært veldig lydhøre i forhold til mine bekkenproblemer.

Har vært 100% sykmeldt pga. bekkenløsning siden uke 18 i dette svangerskapet. Ble også sendt til fysioterapeut/ bassengtrening med en gang jeg fikk diagnosen BL med gangvansker.

Så opplevelsene kan jo være litt forskjellig da...

Det er nok samme problemet i hele landet! Du MÅ si ifra! Jeg har vært hos en manuell terapeut som sa at det var mitt ansvar å lytte til kroppen og si i fra til legen at alt ikke er som det skal. Jeg var på flere legebesøk før jeg ble tatt alvorlig!!! Da kunne jeg knappest gå, og fikk beskjed om at det var vanlig å ha vondt i ryggen når man er gravid... Da sa jeg i fra!!!! Går i aktiv sykemelding nå og er hel dag på jobb, men med tilrettelagte oppgaver! Har det flott og plagene har faktisk blitt noe bedre! STÅ PÅ og SI I FRA!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...