Rasko Skrevet 13. november 2007 #1 Del Skrevet 13. november 2007 Det går vannkopper i barnehagen. Jeg håper egentlig at begge barna skal bli smittet. Ikke fordi jeg vil at de skal bli syke, men for å få det overstått. De må jo gjennom det før eller senere likevel, og da foretrekker jeg at det skjer mens de er små. Mannen min hadde vannkopper i slutten av tenårene, og ble skikkelig dårlig. Har barna deres hatt vannkopper? Hvordan gikk det, dvs sykdomsforløp, hvor dårlige ble de osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 13. november 2007 #2 Del Skrevet 13. november 2007 Lille hadde det i januar. Han var ikke så veldig dårlig med hadde ganske mye utslett og vi hadde noen netter med søvn problemer og gråt. Fikk Polaramin til han av fastlege .Gammel allergimedisin som er kløestillende og søvndyssende. Genialt. Han fikk det SÅÅÅÅÅ mye bedre når han fikk de. Da var det nesten som om han ikke var så syk lenger. Sov kjempegodt, og var dermed uthvilt til å tåle litt plage på dagen. Gikk veldig fint synes jeg. Han var syk fra fredag og var så hjemme gjennom hele neste uke. Han var så i bhg man eller tirs ca 10 dager etter. Anbefaler Polaramin hvis du får vannkoppebarn i hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarn & pyrene Skrevet 13. november 2007 #3 Del Skrevet 13. november 2007 Sir har ikke hatt den ennå. Håper bare at hun kan få det mens hun er ung. Hvor eldre man blir jo værre erdet sier dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rasko Skrevet 13. november 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 13. november 2007 Polaramin er herved notert;-) 10 dager er jo mye, hvordan gjør man det med sykt barn-dagene? Vi har ikke så mange igjen nå på slutten av året. Eller får man legeerklæring som gjelder utenom sykt barn-dagene? Egentlig burde jeg ikke bekymre meg over vannkopper før barna blir prikkete. Det er jo bare tull å ta sorgene på forskudd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 13. november 2007 #5 Del Skrevet 13. november 2007 Spurte legen om det samme i forbindelse med ørebetennelse nr ørten..... Var ingen muligheter sa han, så lenge barnet ikke ar kronsik sykdom som astma e.l. Meeeeen når jeg tenker meg om mener jeg en av "mine" ansatte fikk permisjon m/lønn på legeattest for et barn med brukket ben for noen år siden..... Tror dog ikke at dette er noe man har krav på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ApriIbaby Skrevet 13. november 2007 #6 Del Skrevet 13. november 2007 Apropos alder og vannkopper. Kompisen til gubben fikk vannkopper i fjor vinter også. I en alder av 34. Han trodde seriøst han skulle dø..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 13. november 2007 #7 Del Skrevet 13. november 2007 Vi har akkurat hatt vankoppene. Snuppa først, og 14 dager etterpå fikk knerten de.. Snuppa merka nesten ikke at hun hadde de, mens knerten var mere plaget. Han sov dårligere og hadde MASSE utslett. Snuppa hadde bare litt.. Så vi fikk begge utfall her... De er jo begge hjemme med meg, så hvordan det er med sykedager o.l. vet jeg ikke.. Men vi var hjemme en drøy uke -ca 9-10 dager for å være helt sikker på at alle prikkene var tørre. Ingen av de fikk feber. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 13. november 2007 #8 Del Skrevet 13. november 2007 Mirja fikk det 14 dager før påsken i år og hun var virkelig syk!! Så ut som en hormonell tenåring, hehehe... Men stakkars, hun hadde høy feber og strevde seg igjennom en uke med kløing og gråting. Første dagen i påsken fikk Joakim det og han fikk også en del prikker men ikke på langt nær så mange som henne, han var heller ikke syk i den grad som hun var. Det er heldigvis forskjellig fra person til person. Men det er greit å være ferdig med det da, jeg prøvde å smitte Joakim i 3 år uten hell så det var søsteren som måtte smitte ham, hehe!! ;o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 14. november 2007 #9 Del Skrevet 14. november 2007 Ingen av mine barn har hatt vannkopper - tror eg må få "smittet" dem med neste annledning. Han eldste er tross alt 9 år. Hmm tenker klart på at det er mer alvorlig å få det når en blir eldre. Tror eg bare får få det unnagjort så trenger en ikke tenke eller engste seg mer over det. Ta det mens eg enda skal gå hjemme så trenger eg heller ikke tenke på sykedager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig mamma... Skrevet 14. november 2007 #10 Del Skrevet 14. november 2007 Her i huset har vi ikke hatt det ennå... Heldigvis har jeg vel ca. 10 dager igjen av sykt-barn-kvoten i år uansett... Ikke for å skremme, men søstera mi jobbet en stund i en barnehage med en gutt på 1 år som ble blind som følge av vannkoppene... Så det er ikke alltid gunstig å bli ferdig med dem heller... Men kunne godt tenkt meg at hun fikk det krysset av på lista snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå