paperworld Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Til f.eks. seibiff? Synes ikke min blir så god:-s Fikk et tips av en kokk en gang, om å ha litt sukker på under steking. Men da ble den bare enda vondere. Så hvordan gjør du det? Tilsetter du noe? Hvor høy temperaur har du?
☆Anonymia☆ Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 fra min sambo som er kokk.. man steker den... tilsetter ikke noe, venter til panna er varm så hiver du løken på.. voila
Libido- Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Bruner kun på middels varme med litt smør i panna. Du bruker ikke for sterk varme da? hmm derfor folk kjøper ferdigstekt løk da? Jeg ler inni meg når folk kjøper det.. Tar jo like lang tid å varme det som å lage det.
Libido- Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Jeg synes den har lett for å brenne seg på høyest temp. Synes den blir mykere og bedre på middels varme. Men skal jeg steke løk i biter til f.eks spaghetti bruker jeg høyest temp. men da vil jeg ha en annen konsistens på løken.
☆Anonymia☆ Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 ja det kan jo stemme.. men hva om man ikke steker den så lenge på høyeste temp ?
Guttemamma til tusen :) Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 hvis du skal lage til seibiff så steker du førs seibiffen, så tar du den av og legger i litt godt med smør i samme panna og steker løken på middels varme til den er ferdig, så tar du en dl vann oppi panna og lar det koke opp mens du rører..så legger du over løken på seibiffen og heller over skyen til slutt! mmmmmm:o) det samme gjør du om du f.eks skal ha løk til karbonader.. løken blir alltid best om du steiker den i samme panna som det du skal ha til middag..da passer smakene bedre sammen:o)
Libido- Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 får en annen konsistens enn "seibiff løk" synes jeg da =)
Mage Mi Sa Jo Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 hahaha går det aann å kjøpe ferdigstekt løk å. ja nå kan man selge hva som helst. jeg steker den på middels varne til den blir mjuk. tilsetter ikke noe, men det stekes i smør eller olje da. om jeg skal ha den i feks kjøttsaus så freser jeg den fort rett før jeg hiver oppi kjøttet og lager resten.
Zalinamor_Isabelle_og_Robin Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 Jeg steker ikke løken, jeg bruner den med med. til sterk varme og smør.. Noen ganger har jeg i litt sukkerlikør
~~DoraDora~~ Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 Jepp...sukkerkulør er den essensielle ingrediensen når du steker løk ;-) Stek løkstrimlene godt, i melange smør.. tilsett sukkerkulør mot slutten av steketiden. Mengde etter smak :-)
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 13. november 2007 #13 Skrevet 13. november 2007 Når den nesten er ferdig stekt, så tar jeg litt vann oppi panna, så det får frese, da blir den kjempe god... Bruker også litt sukkerkulør,hvis jeg ikke føler den er brun nok hehe.. Men vann gjør susen altså...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå