Gå til innhold

Når skal dere til jordmor?


Erna10

Anbefalte innlegg

Prata med helsestasjonen i min kommune, og hun snakka om at hvis første kontroll hos legen viser at alt er fint med mor og barn, så skal en ikke til jordmor før i uke 24.....er ikke det veldig sentI hvilken uke skal andre til jordmor? Er det bare min kommune somhar dårlig tilbud? Bør jeg kanskje finne en privat??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal til jordmor i uke 10:)

Jeg går til både lege og jordmor, og fikk ekstra time hos jordmor pga dårlig informasjon hos lege:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn her eg bur og. I forhold til sist svangerskap for 3 år sidan har dei kutta veldig ned på kontrollane. Men denne gongen har eg valt å berre gå til kontroll hos jordmor. Eg var på min fyrste kontroll når eg var 11+3 og neste ordinære kontroll blir ikkje før i veke 24. Men jordmor sa og at det var berre å ringa viss eg følte behov for å komma før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er jeg på gyngende grunn. Har ikke tenkt på jordmor ennå, burde jeg det? Fikk bestilt legetime i går og skal 5.des, da er jeg ca åtte uker på vei.. Bør man bestille jordmor i god tid? Vet man kan velge om man vil gå til kontroll hos lege el jordmor, men tenkte kanskje man gikk til legen første gang og så valgte.. Har også lyst til å dra til legen og få bekreftet graviditeten. Mange som har gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var hos legen sist uke, dvs da var jeg litt over 6 uker på vei. Jeg fikk time hos jordmor 29.nov. Da er jeg altså ca 9 1/2 uke på vei. Legen anbefalte å gå til jordmor så raskt som mulig siden det var min 1.graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Jeg har heller ikke tenkt på å gå til jordmor med det første.

 

Flyrt til faslegen og på Ullevål for kontroller så føler ikke jeg har tid og ork til å begynne med jordmor også. Får se når det har gått litt lengre tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...