Gå til innhold

Sp. til dere som har kjøpt Emmaljunga edge!


puskiluska

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vurderer å kjøpe denne vogna og ser i en av trådene under at veldig mange av dere andre har kjøpt den. Hvor har dere kjøpt den og hvor mye kostet den? Har hørt at en kan spare ca. 1000,- kr. på å kjøpe den i Sverige, men tar gjerne i mot mange tips på pris og steder der de selger den i Norge!

 

Takker og bukker:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.. Kjøpte vår på barnevognhuset rudo.. Med sportsunderstell betalte vi 7899,- Mye penger, men en VELDIG pen og god vogn.. God kvalitet.. Har 2 andre venninner som har brukt emmaljunga duo edge... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) kaster meg med i denne tråden.. Er selv usikker på om jeg skal gå for Basson eller Edge vogna til Emmaljunga. Kan du si hvorfor si synest det er en bra vogn? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi bestilte Emmaljunga Edge Duo med Classic Cryptonite understell, farge Jungle, fra Kattis Babyshop i Strømstad. Den kostet 7100 svenske kr, og da får vi med stelleveske. I forhold til å kjøpe vogna i Fredrikstad, sparer vi på valutakursen. Men nå bor vi nærme grensa, da. Jeg bestilte den 7.9, og får den antakelig ikke før i uke 48, så du må nok regne med litt leveringstid.

 

Jeg valgte denne vogna fordi den er romslig (kan bruke den en stund), lun og stødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den vognen forrige gang jeg var gravid (2006-modell). Vi er veldig fornøyde med vognen. Den er stabil, enkel å trille og romslig. Liggedelen er mye større enn hvis man har en kombi-vogn med løs bag. Så da kan man bruke baggen i en lengre periode før man må skifte til sports-delen. Liggedelen kan dessuten lett tas av og brukes som seng inne (det gjorde vi på reiser det første halve året). Den har dessuten en vippefunksjon når den står på gulvet inne (som en vugge).

Alt i alt er vi kjempefornøyde med vognen, og ville sikkert tatt samme valget igjen. Men for å komme med de negative sidene også:

Det mangler håndbrems (kan være en fordel i bratte nedoverbakker)

Den er litt tung å ta ut og inn av bilen (men det er vel alle vogner i den størrelsen)

Selen på sports-delen sitter litt høyt (vi kjøpte løs ekstrasele)

 

Vi kjøpte den forresten i Sverige. Eneste problemet med det er at hvis man skal reklamere må man egentlig gjøre det i den butikken der man kjøpte den. Men på den andre siden har jeg hørt at Emmaljunga vogner har veldig få reklamasjoner - så det er generelt en veldig god kvalitetsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, og så har jeg et kjempepluss til: Hvis dere ikke allerede har kjøpt bilsete, så kjøp det som passer til vognen + adapter. Vi har ofte brukt bilsetet på vognstellet istedenfor å vekke vesla og putte henne over i vognen hvis vi f.eks skulle handle el.l. Dessuten likte hun veldig godt å sitte i bilsetet istedenfor å ligge i vognen når vi f.eks trillet inne på kjøpesenter el.l.

 

"Römer" tror jeg bilsetet heter, det går fra 0-13 kg. (Hun passer fremdeles i det nå som hun er 1,5 år, så vi bruker det fremdeles som ekstrasete).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte den på en reflex-butikk, betalte 7800 for vogna og stelleveske. Vet at man sparer på å dra til sverige, men det er så langt unna for oss at det ikke lønner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...