Gå til innhold

:( Svar meg noen..

Prinsen & spiren

Anbefalte innlegg

Skrevet

hej..

min kjære og jeg har prøvd å lage en liten en, i helgen,

og mensen kom idag.. kan jeg fremdeles være gravid? er jo bare få dager siden vi prøvde.. eller skulle ikke den ha kommet nå? (har lest noe med 14 dager blabla)

(vet at det skal lite til å få til med en gang, men tenker slik generelt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har menstrasjon kommer egget ut av kroppen din.

Eggløsning har du ca midt imellom menstrasjonene dine.

Dvs 14 dager før og 14 dager etter mens.

Så hvis dere prøvde i helgen er du nok ikke gravid.

Bruker du prevansjon? P-piller? Da tar det nok noen mnd før du blir gravid, for effekten av pillene må "gå over"

Skrevet

Okej, takk for svar.

Finnes det prosent/statestikk for HVOR stor sjanse det er å bli gravid de 14 dagene før og 14 dager etter mens?

Sluttet med p-piller for en stund siden :)

Skrevet

Jeg har en mens syklus på 33 dager så jeg er blitt gravid 16 - 19 dager etter mensen. Det spørs hvor mange dager det gå fra mens til mens. De fleste har 28 dager og da har de eggløsning på dag 14, du kan også ta eggløsnings tester.

Skrevet

Okej :-)

Da er det bare å prøve igjen ;)

Ingen som vet hvor stooor sjansen er? kanskje litt vanskelig og si det. Hehe...

Skrevet

Er ganske mye en befruktning kommer ann på... man har jo aldri en garanti for at alt er iorden med eggstokker, sæd, osv... så er vanskelig å si noe om sjansen for å bli gravid hos akkurat DEG.

Jeg og sambo prøvde i 9 måneder før babyen kom i magen til oss ;-) Det var laaaange måneder det. Og jeg tror at det var p-pillene som hang igjen lenge i kroppen etter pilleslutt. Og vi fikk det aldri til å klaffe med eggløsning, fordi den var så uregelmessig hos meg. Det ble jo mensen også naturligvis, siden mensen alltid kommer 14 dager ETTER eggløsning.

Lykke til ihvertfall... du vil skjønne mer etterhvert som du blir kjent med kroppen og syklusen din =)

Skrevet

men, det viste seg at det ikke var mensen.

Var bare bitte litt, en dag...

Istad, så leste jeg at det kan være tegn på at jeg er gravid?

Altså, å blø litt kan være et tegn... forvirra :S

Men, hvor stor sannsyndelighet er det for at det skjer med en gang liksom? :S

Skrevet

Det "normale" er at du blir gravid innen et år., Tror ingen kan si hvor stor sannsynlighet det er for at det skjer med en gang!!

Hvis du tror du er gravid kan du bare ta en test vettu :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...