Gjest Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Selv bakker jeg alltid lussekatter og pepperkaker, men i år skal jeg ha julen hjemme og må kanskje satse på flere slag. Hva baker dere?
Gjest Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Her blir det : Lussekatter Pepperkaker Kromkaker Kransekake
LadyLuck & Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 kjøper mye, får en del, og skal vel bake to sorter elv (amerikanske julekaker til meg og kjokkosmakroner til sambo)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 bruker ha: pepperkaker, kakemenn, og 5 typer snop som jeg får av mamma. samt at hun baker lefser jeg får. dette er når jeg er hjemme hos familien med jul. feirer jeg jul hos oss selv blir det de 2 typene med kaker, så får vi vel kokostopper og sandnøtter av svigers, samt peppermynter. ellers er det jo fint å kjøpe noe da, jeg er ikke bake typen. bruker ha bakedag med svigerfamilien, men ble avlyst grunnet jobb iår. så da blir det enten kjøpt eller bortglemt...
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Vi skal iallefall bake konfektkjeks (det finnes ikke bedre julekaker!), kakemenn..tja, og sikkert litt mer også.. men iallefall de to slagene!
Håperpåønskebaby Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 - brune pinner - kakemenn - pepperkaker - sandnøtter - kransekakestenger - krumkaker - bordstabelbakkels (kanskje) - smørkrans skal far bake...
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Tenkte jeg skulle sette i gang med baking til helgen, og det vi skal lage her i huset er Pepperkakeby (aldri laget det før,men sambo hadde så lyst) Serinakaker Lussekatter Kokosmakroner Så skal jeg og mamma lage dobbelt opp med krumkaker som vi skal dele, jeg har ikke krumkakejern, og dobbelt med sultringer,, synes det er greit å lage det med noen som kan det, mye pga den varme gryta som skremmer meg
klumpen og gullet Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Jeg skal bake masse i år! Sykmeldt, og lite å finne på, så her skal det jammen stelles istand til jul! Pepperkaker Kokostopper Risboller Sjokoladekjeks Smultringer Mandelkringler med sjokolade Lomper/lefse
Trultemora er presseklar!! Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Skal vel lage ristopper, brente mandler og serinakaker muligens! Ellers så har Doffine, jeg og noen til en "bake-store-porsjoner-av-to-sorter-hver-og-bytte-med-de-andre-opplegg"! Bak 2 store posjoner av 2 sorter og få 10 forskjellige typer kaker tilbake!
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 krumkaker og pepperkaker av ikea-deig:) Ellers skal jeg lage iskonfekt. Og kanskje kakemenn, siden sønnen vår er så glad i det
Himmel og hav Skrevet 13. november 2007 #11 Skrevet 13. november 2007 Krumkaker pepperkaker Serinakaker Brune pinner regenter tjukklefse delfiakake også får jeg lefse og smultringer av mamma.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 13. november 2007 #12 Skrevet 13. november 2007 Jeg skal bake: *pepperkaker *kakemenn *kokkosmakroner *huldakaker *sandnøtter *harde vaffelhjerter *havreflan Prøver å holde meg til de tradisjoneller 7 sorter, men det blir ofte noen fler Er glad i å bake julekaker. Mamma baker alltid kromkaker som vi får også. Ellers så baker jeg kanelbrød, og rosinbrød.
Shinyogsmåen Skrevet 19. november 2007 #13 Skrevet 19. november 2007 Dere som skal lage lefse, har dere takke?
_Aina&LilleJoachim_ Skrevet 19. november 2007 #14 Skrevet 19. november 2007 Jeg og en venninne skal ha felles bakedag, og har tenkt å lage: -kakemenn -pepperkaker av ferdig deig:P -pepperkakehus -krumkaker -risboller Er det forresten noen som har gode oppskrifter på julekonfekt? Er jo en fin julegave til besteforeldre og slikt:)
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 19. november 2007 #15 Skrevet 19. november 2007 Vi pleier å bake pepperkaker og kromkaker. Men jeg synes lussekatter er veldig godt, så jeg tror det også blir det i år.
fullrulleihuset Skrevet 19. november 2007 #16 Skrevet 19. november 2007 Skal bake et par sorter selv. Får kromkaker og lefser av bestemor. Noen som har, eller vet hvor jeg finner oppskrift på brune pinner?
snuppelure 74 Skrevet 19. november 2007 #17 Skrevet 19. november 2007 Blir nok ikke mye julebakst i år, høygravid å med bekkenløsning.... Men jeg skal hvertfall prøve å bake pepperkaker med snuppa mi også må vi ha Delfiakake Alt annet jeg evt skulle få til, ser jeg på som Bonus )
babygullz <3 vilde Skrevet 19. november 2007 #18 Skrevet 19. november 2007 fylt kjeks, sandnøtter, serinakaker, lussekatter, smultringer...
Gjest mphs Skrevet 19. november 2007 #19 Skrevet 19. november 2007 Vi skal også ha julen hos oss i år med svigerforeldrene mine og svigerinnen min. Disse sortene kaker/godt har jeg tenkt på, men vet ikke om det blir alle: Pepperkaker Sjakkruter Serinakaker Julebrød Berlinerkranser Brente mandler Gulrotkake Banan/sjokolade muffins Delfiakake Karameller Mallow Bars Marsipanbrød med valnøtter og daim Tiramisu konfektkuler Honnikorngodt Fruktkuler Appelsinkonfekt Hjemmelaget drops Fylte dadler Skal lage hjemmelaget marsipan. Tror kanskje jeg må prøve å begrense meg noe siden svigerfamilien min spiser lite søtt. Men det er jo så morsomt å lage til jul og jeg bruker å gi bort en del til min familie og venner.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 19. november 2007 #20 Skrevet 19. november 2007 Risboller Krumkaker Karamellkaker ihvertfall..... se hva annet vi rekker ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå