Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en datter på 2 år og 10 måneder. Hjemme har hun lært seg (siden August) å bruke potte. Det går kjempefint. Nå har vi avtalt med barnehagen om å utvide dette med at hun også skal gå uten bleie etter middagsluren på barnehagen. Jeg føler dessverre at de ikke er så veldig positivt overfor dette. Datteren går fremdeles på en småbarnsavdeling og de har rett og slett ikke en småbarnsdo! Og potte synes de liten hygienisk, det skjønner jeg. De sier at de fleste begynner med pottetrening om sommeren når de skal til store barnsavdeling. Forståelig, men alle barn er forskjellige. Er det noe som har erfaring med dette? Hva kan jeg forvente av barnehagen?

Arlena

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10896707-pottetrening-og-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun er helt tørr og ikke bruker bleier hjemme kan du forvente at hun slutter med bleie i barnehagen også. Dersom dere bare øver dere hjemme (dvs at hun har bleie deler av dagen) så syns jeg ikke du kan forvente at bhg også øver med henne.

Det er liten vits i å begynne å øve i bhg før hun er 100% klar for det, det blir mye ekstra arbeid for personalet dersom hun tisser seg ut og det er vanskeligere for dem å følge henne opp på lik linje som hjemme. (med "må du tisse" spørsmål)

Når hun er helt tørr hjemme er det en selvfølge at bhg følger opp.

Ungene har jo ikke liten do hjemme heller, de lærer seg jo å gå på do der.

Dersom barnehagen setter inn et lite do venner de barna til å gå på et do som ikke finnes ute i den virkelige verden.. Like greit å lære å gå "on the real thing" med en gang syns jeg.

Annonse

Vi har kun store doer på småbanrsavdelingen der jeg jobber... og det går kjempefint med de små.. må selvsagt sett seg ned og hjelpe dem hvis de trenger støtt osv... Vi tar nesten all pottetrening på liten avdeling vi.. der har man litt tid enn på stor avdeling liksom... men vi tar det når barnet er klar for det! Synes de burde prøve med din lille jeg.. men kan være endel vanskeligere enn hjemme da.. litt høyere tempo i bhg og ikke like lett å se alle tegn like fort liksom.. kan bli noen uhell mer enn hjemme, men det gjør da ingenting det! Bare trengs litt mer skift i hylla! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...