Gå til innhold

Noen som har erfaring med Ketolyse Nettkurs?


Mona + kid

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ganske blank på detta med ketolyse foreløpig, men trenger virkelig å gå ned noen (les: mange) kilo!

Har nå lest litt om det på www.ketolyse.no og føler kanskje at dette er noe jeg kan klare.

 

Har DU erfaring med nettkurset? Funker det for deg!?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke med på nettkurs, har kjøpt varer via der, samt boka. Finner mange oppskrifter og tips på lavkarbo.no. Savner ikke noe nettkurs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt på å 3 uker. Om dagen her fikk jeg kommentar på jobb om at jeg hadde tatt av, og det har vel gått 5 kg :) Jeg har ikke hatt en sprekk, bruker stix hver dag. Synes det går veldig greit, men savner sjokolade. Har kjøpt noe sukkerfritt (spesielt merke). Verst er det i helger, når det har vært sosiale tilstelninger. Men har vært på restaurant og greier, og har da kommet meg gjennom det :) Har kjøpt noen varer på dialife.dk. Pastaloveren meg ble reddet av pasta der :) Savner litt loff og sånt, og er litt lei, men det er mange gode oppskrifter på lavkarbo.no, og får gode svar på det en lurer på der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Må være deilig å få en sånn kommentar!

 

Jeg bare lurer på hva som skjer når jula kommer, dersom jeg begynner på kuren nå... Kan man ikke spise poteter i det hele tatt? Ikke én potet på julaften engang, hehe!?

 

Drikker du noe sukkerfri brus? Hva spiser du på restaurant f.eks.?

 

Jeg har veldig lyst til dette, men er usikker på om jeg klarer det i 6 mnd. Skal man spise "normalt" igjen etter 6 mnd. vil man vel gå opp i vekt igjen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg har planer om å "sprekke" litt i jula ja. Forsiktig ut, og passe litt på meg selv. Jeg er heldigvis ikke noe potetmenneske da, så den biten er ikke noe problem. Verre med pasta og ris... Kan ikke spise potet nei, går mye i blomkål og brokkoli.

 

Drikker Pepsi Max ja, og litt annen sukkerfri brus. Den er den brusen jeg bestandig har likt best, så det passer bra. Er innmari glad i frukt, så drakk litt Fanta free i helga, for å døyve det verste fruktsuget.

 

På restaurant blir det som regel biff (ble de den gangen jeg var ute :) Forsiktig med sauser, vet ikke om det er mye hvetemel eller noe sånt i de . Cafebesøk er nå heller ikke noe særlig da...

 

Jeg er litt usikker på hva som skjer når det er over. Jeg kommer nok til å satse på fettfri mat, og satser på at vekten holder seg.

 

Det som er fint med kuren, er at du tar av en del i starten, og det motiverer. Men jeg har stått stille en uke nå, det er forandringer for kroppen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at du har planer om å sprekke litt i jula, da blir jeg enda mer motivert, hihi!

 

Det høres jo ganske greit ut, jeg er bare redd jeg kommer til å sprekke den første helga :(

Samboeren min vil ikke bli med på det, så da føler jeg at det er enda vanskeligere... Alt er lettere når man er to!

 

Jeg får tenke litt til på det...

 

Lykke til med fortsettelsen på kuren din i allefall! Håper du kommer deg igjennom jula på en grei måte :)

 

Og takk for at du svarte på alle spørsmålene jeg kom med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått på kuren siden slutten av august og på vekta idag viste det at jeg har tatt av 14 kilo. så jeg er superfornøyd!

istarten var det litt tungt med tanke på hva man kan spise og ikke osv.... men så lenge du holder deg unna ris,pasta,poteter og vanlig brød er du langt på vei. det som er viktig er at du spiser de fete tingene.. slik som vanlig rømme og vanlig majones.fløte osv.. ikke lettvarianter. spis masse fisk og kjøtt. alt mulig rart av oster ! og meierismør. det er dessuten massevis av brød/muffins/pannekaker og slikt du kan lage deg. det mangler ikke på variasjoner om man bare tar seg bryet med å lete litt inne på lavkarbo.no.

men vær forsiktig med søtningsstoffer generelt... ikke drikk så mye light brus (mest vann!!! )

det er helt merkelig at jo mere fett jo bedre er det omtrent! og så er det viktig at du kun spiser grønnsakene som vokser over bakken... og ikke noe frukt!

litt langt svar til deg men håper du fikk noen svar... har forresten ikke tatt det nettkurset jeg heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er heller ikke med på dette, men det går forsåvidt greit, så lenge vi tolererer at den andre kan lage egen mat ;) Også er han snill, i forhold til at han ikke sitter og knasker godteri rett foran meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, gullgutten_min!

Og takk også til Ludviginne!

 

Jeg vurderer sterkt å begynne på kuren, men er ikke helt sikker enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...