Gjest Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 er det ikk det det heter? ammeekspertene på rikshospitalet... ammehjelpen hadde kontaktet henne ang mitt melkeprodukjonsproblem... Jeg var visst et ekstremtilfelle, hehe... hun mente ihvertfall at jeg måtte være en av de få som hadde hormonelle grunner til altfor lav melkeproduksjon, og at jeg hadde for få melkekjertler... godt å få et svar ihvertfall da. hun syns jeg hadde prøvd mitt, og at jeg kunne gi meg med god samvittighet. jeg har jo egentlig gitt opp nå da, ammer litt på måfå men pumper ikke mer nå.. jeg kommer nok til å fortsette å amme for kosens skyld, men skal nå slutte å håpe på fullamming=) er så godt å få svar fra en ekspert, og få vite at det IKKE er min feil!
Herkules Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 så bra at du har fått svar!! Husk at det ikke hadde vært din feil om det hadde vært noe annet heller. Lykke btil med ammekos OG flaskekos
VinterSol+2 Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 oi, det må jeg si. og jammen har du holdt ut lenge. flinke flinke sauen! frk blomkål er heldig som har deg som mamma!
tintafant-m/2 jenter Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Hei. kan jeg spørre hvordan de fant ut dette, og evt hvilke problem du hadde? Fastlegen min mente også at dette var grunnen til at jeg ikke klarer å amme, men det er ikke påvist da..
Gjest Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Problemet mitt var at jeg hadde så ekstremt lite melk... til tross for pumping annenhver time hele døgnet fra fødselen av, masse amming når hun endelig begynte å ta tak, akupunktur, regelmessig besøk hos ammepoliklinikken osv osv osv fikk jeg bare ut 50 ml i døgnet. altså 5 ml per pumping ca. noe som er ekstremt lite (1/14 av behovet hennes) Siden jeg hadde prøvd så mye og det ikke ga resultater mente hun det måtte være dette. Neste gang jeg blir gravid skal jeg kontakte ammepoliklinikk og ammehjelp for å lage en plan for hvordan jeg skal få best mulig utgangspunkt for at jeg skal kunne delamme, evt. fullamme.
tintafant-m/2 jenter Skrevet 17. november 2007 #6 Skrevet 17. november 2007 Ok. Jeg fikk ikke ammet førsteman. Hun var ikke interessert i puppen i det hele tatt, og jeg fikk ikke ut noe særlig mer enn deg. Med nr to trodde jeg det skulle bli lettere, men det ble det ikke. Hun sugde som bare det på sykehuset, men da hun begynte å bli sulten andre døgnet og oppdaget at det ikke kom melk, ble hun helt vill og nektet puppen etterpå. pumpet på sykehuset og fikk knapt nokdråper til at det dekket bunnen i flaska. Fikk akupunktur, var på ammepolilinikk og fikk etterhvert afiprankur. Etter afiprankuren fikk jeg i hvert fall pumpet ut 250 ml i døgnet som hun fikk, men uansett hva vi prøvde med hjelp fra ammepoliklinikken, nektet hun å komme tilbake på puppen. Det er sikkert lurt å kontakte hjelp på forhånd ja. Skulle ønske jeg hadde gjort det. Lykke til neste gang. Har hørt flere som har fått til amming andre gang, som ikke fikk nok melk første gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå