Gå til innhold

uff gruer meg så ille denne gangen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

siste fødsel var ett sant mareritt og nå er det pån igjen.

legen har send ett brev til sykehuset der noen tar tak i angst problemene mine,men sliter så ille med å forklasre hva jeg er redd for.

mannen min har lovet meg på tro og ære og aldri være med meg på en fødsel igjen,jeg for min del husker ikke stort annet enn at jeg hang i gelendrene i trappene på sykehuset,beinet sovna(ble flytta mellom to senger noen ganger)ellers er det ingentingen jeg husker..

jeg hadde vist hvert og bada,når jeg fikk epidural skalv jeg av utmattelse så hele senga rista,min kjære fikk ikke kontakt med meg og de gangene jeg sa noe var det heltute av sammenheng..

jeg har spurt legen min om vi kan søke på ks så jeg vet at jeg har muligheten hvis det ikke skulle forandre seg for meg innen tiden for fødsel var der,men han vil vente å se om jeg forandrer megning.

han fortalte meg også at det var større sjangse for at noe kunne gå galt under ks enn vanerlig fødsel,så nå sitter jeg her og er livredd begge deler..

noen som har noen gode råd????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkars deg. Det hørtes ut som en fæl fødselsopplevelse. Jeg fikk selv fødselsangst etter forrige fødsel for 2 år siden, og nå skal jeg ha planlagt ks i desember. Hadde en samtale med jordmor, og deretter en samtale med en lege og jordmor på fødepoliklinikken.

Jeg vil først og fremst råde deg til å snakke med mannen din eller en du stoler på til å finne ut av hva du egentlig er redd for. Skriv ned tanker og følelser selv om det kanskje gjør vondt å rippe opp i forrige fødselsopplevelse. Når du har funnet ut av dette er det mye enklere å snakke med noen på fødepoliklinikken på sykehuset. Da kan de finne ut av hva de kan hjelpe deg med. Kanskje dere kan lage en fødselsplan eller bli enige om at du får planlagt ks denne gangen.

Jeg ble satt i gang forrige gang 14 dager på overtid, og det hele endte med hastesnitt og mye komplikasjoner etterpå. Hadde til og med full åpning og pressrier, så du kan trygt si jeg nesten har vært igjennom både det verste med en vanlig fødsel og bivirkninger av et hastesnitt med full narkose.

Ikke gå med dette inni deg. Ta kontakt med fødepoliklinikken. Hvis legen din har sendt henvisning dit kan du ringe selv å få en time så fort som mulig. Jeg ringte selv og ordnet opp. Det er ikke bra for deg eller babyen din å gå rundt å være så redd.

Sett ord på hva du er redd for, så er det lettere å be om hjelp og å få hjelp! Det er mitt råd til deg. Ønsker deg lykke til videre!

Stor klem

Skrevet

tusen takk for svaret,det satte jeg virkelig pris på.

har snakket litt med mannen min og han nekter plent og være med på neste fødsel da han også ble skremt.

jeg får ringe ned og få en time så jeg får kommet i orden og vet hva jeg går til.

vet du hvor lenge før termin man tar keisersnitt hvis det er planlagt?

så må du ha masse lykke til du også;)

klem

Skrevet

Jeg synes ikke mannen din har rett til å si at han ikke vil være med på fødselen din! HAN er skremt etter sist gang?? Hva tror han ikke DU er??

Nei begynn med samtaler hos JM med en gang og få bearbeidet de vonde følelsene du sitter med etter sist fødsel og krev KS. Legen du snakke tmed som sa det var større sjanse for at noe skulle gå galt under et KS enn en vanlig fødsel, snakker tull!

Her må man ta hensyn til at du har psykikse vansker pga sist fødsel - og tror meg at du kommer ikke til å ha i nærheten så mye problemer etter et KS enn etter den fødselen du hadde sist.

De risikoene legen din snakker om er økt blødningsfare, blodpropp og infeksjon i sårene - men han glemte kanske å nevne risikone ved vaginak fødsel som totaltruptur, lav forsterlyd, ukontrollerevare blødninger og fare for haste KS? De komplikajsonene som KAN skje etter et KS lar seg fint ordne uten problem. Ikke la deg skremme. I ditt tilfelle hadde jeg sterkt vurdert KS.

Lykke til og god klem fra meg :)

Skrevet

Jeg skal ha ks 8 dager før termin. Har termin 26.12 og skal ha planlagt ks 18.12. Vet om noen som har fått opp til 14 dager før termin, men det er nok litt forskjellig fra sykehus til sykehus. Jeg forstår godt hvis mannen din ble skremt. Det er mange som blir kjempe redde under helt normale fødsler, og din hørtes ut som en skikkelig fæl en. Det må være kjempe skremmende å føle seg så hjelpesløs og ikke kunne gjøre så mye for å hjelpe til. Jeg syntes mannen min var kjempe tøff som holdt ut så lenge han gjorde, men på slutten valgte jeg selv å sende ham ut. Syntes det var i meste laget for han. Jeg håper likevel at han vil være med deg hvis du får planlagt ks, for det tror jeg kan være en flott opplevelse. Man ser jo ikke selve operasjonen, men likevel får man se sitt nyfødte barn :-)

Ønsker deg lykke til. Håper du oppdaterer oss på hva som skjer etterhvert!

Klem fra

Skrevet

takker dere begge for fine svar,sitter og venter på at jordmor skla ta tlf så jeg får avtalt ett møte med henne så fort sdom mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...