Gå til innhold

Hva har jeg egentlig rett på? bekymret :s

FrøkenAasen

Anbefalte innlegg

Er student med fullt stipend og lån. Har såklart termin midt i eksamenstiden! Jobber kanskje 2-3 vakter i måneden.

Får jeg fødselsstipend? Hvor mye er det? Er det en sum hver måned?

Engangsstønad? Jeg blir alenemor..

Jeg skal jo ver hjemme med lille jenta/gutten første året..Får jeg penger hver måned det året? Evt hvor mye?

Det hørest jo litt feil ut å få penger oppi hendene fordi jeg får en baby.

Vist ikke jeg får noe må jo jeg jobbe, men vil ikke sende en liten baby under 1 år i barnehagen..

Blir bekymret jeg! Er det noen som vet? :)

Fortsetter under...

Du får 42 uker mammaperm fra lånekassen, men da må du være oppført på et studie under permisjonstiden. Du får også engangstønad på ca 33 000 eller penger beregnet utfra det du har jobbet. Som alenemor får du også dobbel barnetrygd, det må du søke om. I tillegg tror jeg du får mye annen støtte også. Far skal jo betale barnebidrag, er ingen far med i bildet blir dette ordnet på annet vis. Gå inn på nav.no

Lykke til

Som Tina her sier, så får både støtte fra lånekassen og engangstønad eller foreldre penger i tillegg til dobbel barnetrygd. Jeg vil anbefale deg å få en time hos NAV, de har full oversikt over støtte ordninger som er aktuelle for deg. Der får du også hjelp til å fylle ut diverse skjema, man kan jo bli forvirret av mindre!

Gjest Riga + snulla & vesla

Du får kjempemasse det første året, så jeg vil selvsagt anbefale deg å spare!

Her er en oversikt for aleneforsørgere:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/9820144

Skal du studere videre etter at du har mottatt fødselstipend blir stipenddelen av lånet redusert hvis du mottar full overgangsstønad.

Snulla begynte forresten i barnehage da hun var 10 mnd, og hun trives kjempemasse der!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...