Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Jeg er i uke 29 nå, og sliter veldig med manglende motivasjon på jobben. Dagene er lange og uka er nærmest uutholdelige. Jeg har i tillegg lang reisevei, og føler at dette tar mye på. Det er et generelt DÅRLIG arbeidsmiljø, hvor folk mistrives veldig. Dette fører jo til at det er enda tyngre å gå på jobb hver morgen. Skal til legen om 2 uker, er dette grunn nok til å be om sykemelding? Jeg ser for meg å jobbe kortere dager eller fri en dag i uken (altså 20 % sykemelding).
jan.mam Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Hei på deg! Gjør det!! Hvis du tar deg fri en dag i uken blir ikke uken så lang, og det er lettere å gå i gang på en ny uke når mandagen kommer. Det er gull verdt. Og så er det godt å ha en dag fri. Jeg gjorde det i mitt første svangerskap, og det var det som gjorde at jeg klarte å jobbe helt frem til permisjonen startet. Jeg synes det er flott at du har jobbet fullt helt til nå jeg :-) Det er ikke alle forundt å klare det. Nå jobber jeg 60 % og har 40 % svangerskapspenger samt at jeg har tilrettelagte oppgaver på jobben. Det er ikke så mange ganger i livet vi bærer frem liv, så ta vare på deg selv. Dine sinnsteminger smitter over på barnet. Viktig at du har det bra!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Jeg synes ikke manglende motivasjon er grunnlag for sykemelding. Jeg har imidlertid full forståelse for at du synes det er tungt å gå på jobb - men ser ikke at dette er verken arbeidsgivers eller samfunnets ansvar å betale sykepenger for. Feriedager , ulønnet permisjon o.l er tiltak som kan tas i bruk - men snylting på sykeordningen har jeg lite til overs for . Med så mange kvinner som bruker graviditet som sykemeldingsgrunn skjønner jeg veldig godt hvorfor arbeidsgivere vegrer seg for å ansette kvinner .
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Enig med anonym over her. Alle og enhver er lei jobben og mangler motivasjon til tider, gravid eller ikke. Er blitt altfor lett å bruke graviditeten som unskyldning. Er selv arbeidsgiver / lønnsutbetaler, og ser dette veldig godt. En betydelig ekstrautgift for bedriften. Har fått en del pepper her inne før for mine meninger om sykemeldinger på vage grunnlag, så jeg velger å være anonym
Adelina2 Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Hvis du mangler motivasjon for å gå på jobben pga arbeidsmijløet og at du misstrives på jobb så kan du får sykemelding pga det..snakke med legen din og si hva du ønsker ..lykke til
Musefella Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 I min verden er ikke "vondt i viljen" grunn god nok for sykemelding! Vet det kan være tøft til tider, og har selv hatt arbeidsforhold der det har vært vanskelig å finne motivasjon for å jobbe. Men helt enig i et par av innleggene her, det er absolutt ikke grunn god nok for at misbruke svangerskap som sykemeldingsgrunn!! Du får holde ut, og heller skifte jobb når du er ferdig m morsperm!!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Takk for innspill. Jeg spør jo for å få ærlige svar Jeg har en nokså tung fysisk jobb, og blir derfor veldig sliten - så vidt jeg kommer meg på jobb torsdag og fredag. Uavhengig av deres synespunkter, så kommer jeg nok til å be om sykemelding uansett.
sydilla Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Nå argumenterte du litt annerledes og hvis dette siste er grunnen til at du vil sykemeldes er det noe helt annet en "manglende motivasjon"! Det er lov å bli sykemeldt når en er gravid fordi en er mer sliten og har mindre krefter enn ellers. Graviditet er ingen sykdom, det er sant, men det er en tilstand som gjør at vi har krav på at arbeidsgiver tar hensyn til oss (andre og lettere arbeidsoppgaver, litt flere pauser el). Er dette ikke mulig å gjennomføre er dette ikke din feil, men arbeidsgivers og da er det lov å bli sykemeldt! Men jeg forstår godt at folk reagerte på det du skreiv i det første innlegget ditt...
Sunze Skrevet 13. november 2007 #9 Skrevet 13. november 2007 Hei HI - i og med du har valgt å skrive under med anonym velger jeg å være ærlig med deg. Kjære anonym du korrigerer deg lenger nede i tråden og kommer med tilleggsopplysninger som kan rettferdig gjør en eventuell sykemelding - og opplyser at du kommer til å få en SM uavhengig av andres synspunkt. Du er i en situasjon hvor du er nettopp lei, lei av jobben, lei av partneren din, du irriterer deg lett over andre nære relasjoner i nettverket ditt osv... du lar småting vokse - bruker i det hele tatt mye energi unødig. Du kan selv velge hvordan du vil "ta" ting. Velg å tolk alt i beste mening - så vil hverdagen bli lettere og bedre for deg. Jeg vet at du ikke deler mitt synspunkt; men gjør deg selv og barnet ditt en tjeneste prøv . Før du legger deg om kvelden pust inn gjennom nese og trekk pusten helt ned i magen og tenk at du puster inn positiv energi, når du puster ut - pust ut gjennom munnen og pust ut all negativ energi/irritasjon/trøtthet osv.. Når du legger deg etterpå tenk inni deg at du skal våkne opp neste morgen opplagt og med alle reservene dine påfylt :-) Og ja - jeg vet at du kommer til å gå rett i forsvarsposisjon. Men tenk over det.. Grunnen til at du har skrevet innlegget ditt var for å få støtte for å underbygge ditt opprinnelige innlegg - ikke fordi arbeidsgavene du utfører er så tunge; du har heller ikke prøvd tilrettelegging av arbeidsoppgavene. Og hvordan vet jeg det - du er like lett å lese om du er anonym, befinner deg på kontoret mitt eller er i Afrika. Energiene lyver aldri. Jeg ønsker deg lykke til videre og håper du får en tid i den resterende delen av svangerskapet ditt .
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 Grunnen til at jeg skrev innlegget mitt var fordi jeg ville vite om man trenkte en mer "fysisk" plage enn den jeg sliter med. Jeg sliter ikke med bekkenplager eller vond rygg, men blir rett og slett sliten av å være på jobb hvor jeg ikke trives. Jeg kalte det motivasjon, nettopp fordi jeg gruer meg til å gå på jobb, og dette gjør at jeg blir sur, lei og sliten. Jeg uttrykte meg kanskje litt feil i hovedinnlegget mitt. Dessuten synes jeg det er stor forskjell på å sykemelde seg 20 % og 100 %. Jeg vurderer absolutt ikke å sykemelde meg fullt, men en 20 % sykemelding vil gi meg muligheten til kortere dager - noe som jeg tror vil hjelpe på slik at jeg ikke blir like sliten. Jeg håper og ønsker selvsagt å kunne holde meg på jobb frem mot permisjonen min starter, men er redd jeg går på en real smell hvis jeg presser meg selv til det ytterste. Derfor ser jeg heller en deltidssykemelding som en løsning for å "holde ut enda lenger". Grunnen til at jeg har valgt å være anonym er fordi mange kjenner meg her inne, også privat, og da vil jeg ikke at de skal vite om mine tunge dager på jobben. Jeg leser det du skriver om å puste "positiv" energi, men kan ikke si at dette er løsningen på problemet mitt. I så fall burde Yoga-timene som jeg tar hver onsdag være medisin nok for meg. Takk for tilbakemeldingene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå