Gå til innhold

Acomplia


bambi på isen

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til denne type vektredukserende middel?? Har vært på syekhuset i tromsø for utredning ang overvekt, var der i august og ting tar virkelig tid her!!!!! Jeg har lagt veldig på meg etter å ha fått 3 tette, var ca 80 kilo når jeg ble gravid med eldstemann og er i dag 110, kroppen slipper ingenting av vannet så jeg er veldig oppblåst og stinn!!

 

Det har vært veldig mye frem og tilbake, med prøver her og prøver der for å finne utav det, har tatt spyttprøver (for å sjekke kortisol innholdet) og har tatt en type tablett for så å ta en blodprøve, de prøvene var fine og fikk brev av legen i tromsø om dette, der skrev hun også at jeg skulle få reductil eller tilsvarende. Fikk brev igjen idag om at jeg måtte legge om kosten å trene mer osv. (alt dette vet jeg jo, og jeg spiser sunnere å mindre og beveger meg mer, men vekta står bom stilt), de skulle vurdere acomplia (aner ikke hva dette er), men dette var fryktelig dyrt å jeg fikk det sikkert ikke dekket!!!!!!!!!!!!!! Hvorfor i helvete kan jeg ikke få reductil eller noe, som jeg ser alle andre får og har gode resultater med!!!!!!!!!!

 

Har også fått beskjed om å sjekke stoffskiftet mitt engang til, for det lå i grenseland!!!!! Herregud, med dette tempoet blir jeg jo pensjonist før de klarer å finne ut noe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Er hissig når!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stakars deg...

får du operasjon,el har du fåreslått det?

nei helse norge er ikke til å stole på,,.

fikk svar fra sykehuset i harstad,kunne forvente time hos hudlegen i oktober 2008!!!!!!!!!!!!!!!!!

få sjekka stoffskiftet så kansje du får reductil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd å få dekka operasjon, skal til "fastlegen" min imorgen, håper han kan si noe fornuftig!!

 

Var inne på felleskatalogen å leste om de tablettene de har foreslått for meg, koster faen meg 3000 kroner for 98 tabletter å dette får jeg ikke dekka!! Dessuten hadde de mange "skumle" bivirkninger, som depresjon og selvmordstanker, jeg nekter å ta dem, da får jeg heller bare være feit!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Men helt seriøst, da skal jeg klare meg uten hjelp fra dem ihvertfall!! Men skal få sjekka stoffskiftet igjen, bare for å ha gjort det!! Er litt irriterende, har en venninne som lå i grenseland på stoffskifte målingene, hun fikk medisin for det, jeg har venta i 3 mndr på svar og nå må jeg søren meg vente enda lenger!!!!!!!!!!!!

 

GRRRRRRRRRRRRRRR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det skal ikke være enkelt...

men vi damer har hvist krav på hjelp med for eks hengemage etter fødsler.leste om dette på fornebuklinikken.no

hørt om flere som har fått hjelp med operasjon når de har store problem med vekta...

les om det der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig stor hengemage, det er det som plager meg aller mest, lår og rumpe er jo selvfølgelig også stor, men jeg har alltid hatt kraftige lår, når jeg spilte aktivt fotball i 1 divisjon, så hadde jeg kraftige lår, men da var det jo tross alt muskler!!!!

 

Har begynt på Bio-T idag, håper det kan hjelpe litt nå når jeg går her å venter på hva som skjer!!

 

Fikk step maskinen min igår, og har hatt meg noen minutter på den allerede, trenings ball er innkjøpt osv. Dette er ting som er lette å bruke når ungene har lagt seg, og mannen jobber overtid!!

 

Skal på spinning ikveld, nå er jeg lei av å se ut som en hvalross!!!!!!!!!!!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da ville jeg bedt om operasjon,for da har du krav på det.å da kan du få det gjort på stokkan klininkken.

de har avtale med helse nord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt Acomplia i 2 mnd, det funket ikke på meg. Ble smådepppa av den og gikk ikke ned et gram. Startet på Ketolyse, dermed forsvant 10 kg på 2 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har desverre ingen erfaring med pillene....

 

Om du har bmi på over 35 er det ganske stor sjanse for å få dekket operasjon.

 

Er selv i operasjonskøen, sendte søknad via fastlegen 22 januar 07, 18 januar 08 skal jeg møte på startkurs, er jeg heldig er jeg kanskje operert iløpet av sensommeren:)

 

http://www.aus.no/modules/module_123/proxy.asp?D=2&C=659&I=6729&mids=392a644a1283

 

se på denne linken ang operasjon (aker) du kan også lese om det på ;

 

www.vektoperasjon.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også gikk på acomplia.gikk ned 4 kg så bom stopp. begynte på ketolysekuren jeg også og har gått ned 16 til nå fra slutten av august. nå er det bare 7 kg igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...