Eggkoker'n Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Noen som har røyka mens de har gått på hormoner ? Skulle slutte før jeg begynte med sprøytene,men har ikke gjort det enda.
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Jeg er bare en uskyldig (?) festrøyker, men slutter helt med sigaretter når jeg begynner på hormoner! Har dessverre ikke hjulpet så langt....
Eggkoker'n Skrevet 13. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2007 Begynte egentlig (gratis) på coaching for å hjelpe meg med å slutte å røøyke forrige onsdag, planen var å slutte på fredag , da jeg skulle begynne å stikke. Skal på coaching i morgen igjen , får heller prøve på nytt da...
Madam-mim Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Under forrige forsøk "sluttet" jeg ikke før egginnsettinga. Må innrømme jeg to et par røyk innimellom i rugetida og. Huff, det er ikke lett. Vet at den dagen jeg tester positivt så slutter jeg på dagen, men det er ikke lett før det. Blir ruger om et par uker igjen, skal prøve å holde meg unna igjen da.
Lessen Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 hehehe jeg har vel slutta 4 ganger siden 10/10 hehehe ikke lett!!!
Eggkoker'n Skrevet 13. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2007 Nei det er ille hvor mye makt den røyken har over en ...
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 13. november 2007 #8 Skrevet 13. november 2007 Jeg slutter hele tiden jeg. Er 7+4 i dag røyket ca 2 røyk om dagen halve rugetiden, slutta når jeg testet positivt. Hadde litt brun utflod fra midten av uke 5 til slutten av uke 6 , hadde da noen bekymringsrøyk når jeg var sikker på det skaulle gå galt...(ikke mer enn 2 om dagen maks) Har ikke røyket på en uke, men i dag tok jeg jammen en røyk, blir så fortvilet over meg selv, at det går ann å være så svaaaak!!!! Men jeg skal klare det, har jo holdt meg lenge nå, så må bare ikke la den ene røyken i dag ødelegge for meg. Jeg skulle først slutte når jeg fikk mensen før forsøk, det gikk ikke, så når jeg begynte på sprøytene, det gikk ikke, så i rugetiden, gikk nesten, så når jeg ble gravid, sånn halveis..... Håper dere er sterkere enn meg, lykke til!
Eggkoker'n Skrevet 13. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. november 2007 Da går det ihvertfall ann å bli gravid selv om en røyker... Vet jo når en tenker realistisk at folk blir gravide selv om de røyker ( røyka når jeg ble gravid for 10 år siden). Men alt er så annerledes med assistert befruktning , synes jeg, at en liksom blir redd for alt mulig. SKAL slutte, men det er ikke lett. Det var lettere når en allerede var gravid, for da hadde en fler enn seg selv å tenke på. Uansett , lykke til med røykeslutten du også , emilia med spire !
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 13. november 2007 #10 Skrevet 13. november 2007 jeg har brukt et år på å slutte jeg...men tar meg fortsatt en nå og da. synes det er greit.nå er det over 2 uker siden sist og før det var det vel det samme. synes det er greit å "festrøyke" da jeg er ur-lite på fest. for meg funker det å bruke masse tid på å venne meg til tanken. også blir jeg så stolt når jeg klarer å la være. i tillegg smaker de få røykene jeg tar ekstremt digg.det gjør det ikke når man røyker hele tiden,blir mest vane da. i forhold til forsøk så ville jeg ikke stresset så ekstremt med det. tenk alle som røyker som blir gravide.
Eggkoker'n Skrevet 13. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 13. november 2007 Jeg får se hvordan det går , vil liksom ha slutta før 2 ul , egentlig før 1 , får se ann lysta
Gjest Skrevet 14. november 2007 #12 Skrevet 14. november 2007 På Rikshospitalet henger det et oppslag om at du i forhold til sannsynligheten for å lykkes legger ti år til din alder ved å røyke. Det vil si at ei på 30 som røyker har samme sannsynlighet for å lykkes som ei på 40. For meg ble tanken på å gjøre alt jeg kunne for å lykkes avgjørende (jeg er 34) så jeg røykte mine siste røyk dagen før innsetting. Det var sikkert i seneste laget å slutte, men det har gått veldig bra, jeg har nå en herlig liten gutt på 5 måneder og er fortsatt røykfri. Lykke til!
Eggkoker'n Skrevet 14. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 14. november 2007 Har vært på coaching og hos akupunktøren i dag. Skal gjøre mitt ytterste for å ikke røyke fra i morgen =)
Lessen Skrevet 14. november 2007 #14 Skrevet 14. november 2007 jeg har som nevt tidligere sluttet mange ganger, men på mandag, dagen før uttak tok jeg min siste røy, stolt... men tenker jo ikke på annet da... blir ikke lett etter innsetting i morgen heller... med en gang jeg er på cafe eller på jobb, kommer slitet... hjemme er det ikke vanskelig for samboer røyker jo ikke men.. huff, alt er bedre enn ingenting, for hver røyk vi hopper over gjør vi oss selv noe bra...¨ lykke til!!
Bethenc Skrevet 14. november 2007 #15 Skrevet 14. november 2007 Hei! Jeg røyket selv, men bestemte meg for å slutte og har klart det fint. i allefall etter at jeg var til samtale i Porsgrunn og hvor han legen sa: "Hvis du begynner å røyke igjen så må du si i fra til meg, for da setter vi forsøket på vent, ettersom det er så stor forskjell på sjansjen for at det skal gå bra, at da får vi vente til du har klart å slutte igjen" Så det blir ikke noe mer røyk på meg. I Porsgrunn så stopper de forsøket hvis du røyker.... bare for å si i fra jenter.... greit å ikke miste sjansjen sin. Etter det ble det i allefall ikke noe problem synes jeg da.... Men vet at det kan være vanskelig for mange - LyKKE TIL JENTER, det er til det beste for dere og de dere skal bære
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 15. november 2007 #16 Skrevet 15. november 2007 Jeg har syndet...tok meg noen røyk i går. kommer til å gå mange uker til neste gang. sånn,lettet samvittigheten...hehe
Eggkoker'n Skrevet 15. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 15. november 2007 Jeg har ikke røyka i dag,og håper det holder seg sånn , ihvertfall i 3-4 uker, til jeg har tatt blodprøvene )
Bethenc Skrevet 15. november 2007 #18 Skrevet 15. november 2007 Så bra! Stå på jenter! Det er virkelig verdt det! utrolig deilig å både slippe å stresse med å ta med røyken og nå lukter det vondt(godt er vel egentlig det). kan bruke pengene til røyken på meg selv og babyting...hehe substitutt...hehe
purple Skrevet 15. november 2007 #19 Skrevet 15. november 2007 I haugesund så sa de jeg ikke skulle stresse med å slutte å røyke da det var værre med stress hormoner under graviditet enn røyk så lenge jeg holdt nivået under 10 om dagen. Så fikk da ut mange fine egg ble gravid jeg selv om jeg har røkt fra jeg var 15 til nå(38 år) Halvert anntall røyk pr. dag under forsøk og graviditet. . Jeg forsvarer ikke røyken altså, men dersom man er veldig nikotin avhengig som jeg er så skulle jeg ikke stresse med det sa både ivf legene og jordmødrene her. Skal prøve nikotin tyggis og trappe ned med det nå forran neste forsøk for det hadde vært deilig å vært tilnærmet røyk fri under evnt en neste graviditet.
Suretær Skrevet 16. november 2007 #20 Skrevet 16. november 2007 Jeg slutta for 2 uker siden, og det har faktisk gått bra! Har sluttet utallige ganger tidligere men alltid havnet utpå igjen fordi jeg synes det har vært så hardt. Men denne gangen har styrken vært der og motivasjonen stor. Tror jeg kan holde det selv om jeg mot all formodning( ?) skulle teste negativt om en uke. Så, det kan la seg gjøre jenter, bare kast dere ut i det og se hvordan det går. Lykke til : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå