Gå til innhold

Reaksjon på melk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har antakeligvis melke- og eggeallergi. Ble diagnostisert 12 uker gammel etter en periode med intens gråting, mye gulping og slimete diare. Jeg begynte på melkefri diett og han ble så og si bra. Nå er han 18 uker og jeg har fått beskjed om å prøve å provosere i blant for å se om han tåler melk igjen. Fredag morgen spiste jeg en yoghurt. Merket ingen reaksjon samme dag, men hele helgen var han urolig, grinete og gulpa masse. Mandag var han enda verre, hadde skikkelige magekramper og på kvelden så jeg at han hadde fått utslett i ansiktet og på magen (små røde prikker som ligger litt utenpå huden). Er ikke dette en litt vel sen reaksjon? Trodde de skulle reagere ganske raskt? Kan det være at han har reagert på noe annet eller at han rett og slett er syk? Jeg han ingen erfaring med allergier, verken jeg eller mannen er allergiske. Så er en helt ny verden for meg dette. Og det er fortsatt en måned til neste time på ullevål, derfor prøver jeg meg her - kanskje noen har mer erfaring enn meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei !

Jeg har ikke noen konkret erfaring, men stusser jo litt på det du sier - i forhold til de instrukser jeg har fått.

For det første har jeg fått beskjed om bare å prøve litt melk - dvs feks kjøttpålegg med litt melk i - ikke rene melkeprodukter i første omgang. Men muligens det har noe med styrken på allergien å gjøre.

Når jeg har fått i meg noe (eller ihvertfall har mistanke) får min ganske umiddelbar reaksjon med at huden blir rød og hissig (han reagerer kun på allergien ved atopisk eksem, ikke smerter).

Om han ikke er i bedre form ville jeg tatt han med til fastlegen for å få deres synspunkt. (om han ikke har egen fastlege ennå - kan du bruke din egen..)

Lykke til, dette høres ikke gøy ut.

Skrevet

Straksreaksjon kalles det selv om det er innen 48 timer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...