Gå til innhold

Pica anyone?! eller spesielt følsom for noen lukter..


kajfla

Anbefalte innlegg

Har ikke fått dilla på noe spesiel mat...men frukt, epler er snadder, og iskaldt vann! ikke derst bare det. potetgull og sjokolade er IKKE fristende...kan du tenke.. deilig å for en gangs skyld ikke være sjesken. Noen jeg ALLTID er til vanlig.

 

Lukter:

Jeg sliter SKIKKELIG med samboeren min som røyker...blir utrolig kvalm av den lukta...han må dusje før han kommer å legger seg.

Blir kvalm av lukta i kjøleskapet.

 

Elsker lukta av parfyme, spesielt samboeren min sin. heldigvis!

 

noen andre..??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjemper matkampen hver dag. Har nesten ikke matlyst, og jeg har vært kvalm de siste tre ukene i strekk. Så jeg har foreløpig ikke lagt på meg noe, iallfall.

 

I dag har jeg spydd to ganger pga lukter. Snakk om å bli sensitiv. Nesten litt komisk, vettu.

 

Epler og salte ting er det beste, synes jeg. Og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kick på melk jeg. Og eple spiser jeg til frokost hver dag, men mest fordi jeg ikke orker noe annet.

 

Det er mange lukter jeg reagerer på. Klarer nesten ikke å bruke parfyme selv, chillinøtter lukter fæææælt og lukten på kjøkkenet er uutholdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempe sensitiv for altslags lukter. Å åpne kjøleskapet er et mareritt. Alle luktene bare slår imot meg. Popcorn lukter grusomt. Har en mann som knasker popcorn flere kvelder i uka. Jeg holder meg for nesa. Pizza og ostesmørbrød byr meg imot, tror det er lukten av smeltet ost som gjør det. Parfyme og skyllemiddel blir jeg kvalm av. Har ikke fått kick på noe enda da, men alt jeg spiser må være friskt. Pålegg må være åpnet samme dag og brød, grønnsaker, frukt må helst være ferske rett fra butikken. Litt rart alt dette, for normalt er jeg ikke kresen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det akkurat som deg! Denne røyklukta gjør meg skikkelig dårlig!!!!!

Jeg skjønner ikke hva som er vanskeligere for menn å slutte å røyke enn for oss heller jeg da..... småsur blir jeg av slikt rett og slett! :-)

 

Ellers har jeg kokt meg broccoli her om dagen og jeg hadde vel aldri spist noe så deilig! Kokt brokkoli med smør! Mmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarer ikke lukta i kjøleskapet.

jeg klare ikke å spise kjøtt lengre.

blir kvalm bare av tanken.

spiser heller frukt og grønnsaker.

og masse kaldt vann.

 

noe jeg merker jeg bare må ha er lakris !=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke lukten av ostedisken i butikken lenger, må gå laaangt utenfor ellers blir jeg så kvalm at kaster opp(noe som IKKE er noe moro i butikken).

Aldri gjort meg noe av lukter tidligere, men nå føler at reagerer på alt og ingenting, men det er ikke noe som er værre enn ostedisken... Huff!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler ikke lukten av bacon, eller First Price håndsåpe.. fysj, da brekker jeg meg! Har ellers ikke fått dilla på noe spesielt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har helt vanvittig lyst på pommes frites.... har altså ikke vært plaget med kvalme, det sier vel seg selv, men jeg kan jo ikke kjøre innpå med dette heller, huff. har altså veldig lyst på alt salt og fett, som jo IKKE er sunt - heldige dere som har lyst på epler og andre lovlige ting!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke merka noe serlig til det enda, men forrige svangerskap så likte jeg å lukte på potene til hunden min. "Potelukt" er nemlig helt spesiell, det vet de som har hund ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med en eller annen lukt som kjæresten min har når han har sittet i sin egen bil. hehe. har røyker i den, så det kan være det. Jeg blir skikkelig kvalm. og han føler på det, det merker jeg.

Har ikke noen skikkelig diller, men er ting jeg innimellom MÅ ha. Her om dagen var det grøt, så var det julemat, marsipan med sjokolade, pærer, egentlig jordbær.... men de er ikke gode nå. så er ikke en ting, men flere jeg har lyst på.. på rundgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peanøtter og Chillinøtter er døden! Akkurat vært å spydd kun ved tanken!! Blææææh

Har ikke helt funnet ut av hva jeg har dilla på enda. Men det begynner vel å komme snart tror jeg. Har UTROLIG lyst på ett-eller-annet HELE tiden. Vet bare ikke hva det er enda ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater tanken på mat. blir deppa. spesielt tanke på hva man skal ha til middag. Jeg spiser masse epler, bananer, mandariner og kiwi. Kiwi er kjempe godt, fordi d er surt. Eller så spiser jeg salte og sure drops! Tørre knekkebrød er også ok. Har ikke lagt på meg ett gram, og er 11 + 1. Håper jeg snart får lyst på middag igjen! Har lyst å spise pinnekjøtt hver dag, mn d har jeg ikke råd til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å le meg ihjel når jeg leste alle innleggene, det var så vittig å endelig høre andres spesielle ting.. hehe...

 

Jeg for min del tåler ikke å tenke på kaffe, jeg som er den kaffe-elskeren. Tanken på hva vi skal ha til middag gjør meg gørrkvalm... skjønner ikke åssen jeg skal få laget middag hver dag, det går nok ikke. ÆSJ!!! En brødskive med nyrørt bringebærsyltetøy smaker nydelig, men ikke lett å få tak i sånt syltetøy.

Enig i at epler hjelper, og frukt ja. Syns det er vanskelig å tvinge meg til å spise ting jeg ikke hæler å tenke på. Så det får heller bli litt ensidig kost nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jg klarer ikke lukten av kjøleskapet, noen ganger brekker jg mg til og med av typen, ikke at han llukter vondt mn bare av lukten hans. også blir jeg veldig kvalm hvis d blåser eller er mye eksos i luften. skikkelig rart. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm av det meste jeg. Knekkebrød med hvitost, clementiner og epler klarer jeg å spise. Drikker masse vann og farris. Spyr av tanken på middag, må gå i en annen etasje når de andre to lager middag. Klarer heller ikke kjøleskaplukt, parfymelukt, skifte bleie på toåringen. Sjokolade og kaffe høres grusomt ut enda jeg egentlig er gal etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukten av hundepoter ja! Der er jeg med! Lukter skikkelig kos!!!

Ellers er jeg ikke så dårlig, har ikke spydd enda, men jeg blir skikkelig kvalm av kjøleskapet, parfyma mi, eksos og noen sterke matlukter. Jeg er ikke glad i brødskive og vanlig pålegg lenger, så jeg tvinger nedpå lefse med syltetøy til frokost. Er skikkelig glad i middagsmat, så spiser varm mat til lunsj også (lurer på hvordan dette skal gå!). Og som om det ikke var nok, så har jeg ikke lyst på søtsaker lenger, men spiser det alikevel!!!!!!!!!!!! (jeg er tydeligvis ikke kvalm nok enda....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Hater alt som heter parfymer og etterbarberingsvann stort sett. Såpa min mann bruker er bannlyst.... og veldig mye andre lukter jeg ikke tåler om dagen.

 

Ellers er jeg konstant kvalm, så har egentlig ikke lyst på noe mat som helst, men en viss type grønne epler synes jeg er veldig godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket noe til noe jeg har fått skikkelig aversjon mot enda, den eneste grunnen til at mitt kjøleskap lukter vondt er at det står en 14 dager gammel salat øverst i hylla, og en eldgammel broccoli i grønnsaksskuffen... ;) (var det noen som spøy nå?)

 

MEN - hvis jeg ikke hadde gått inn for å la vær, så kunne jeg nok seriøst spist en hel gauda på en gang uten problemer. Går å nafser flere skiver om dagen... Og akkurat nå har jeg forferdelig lyst på nystekte boller med feite skiver gauda! Nam, nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjenner meg såååå igjen i mange av disse innleggene!! ;)

 

Konstant kvalme og guffen smak i munnen gjør meg til tider desperat etter å prøve nye ting som kan hjelpe. Har ingen spesielle ting jeg må ha, det varierer fra dag til dag. Den ene dagen er potetgull redningen, mens neste dag byr det meg tvert imot!! Ikke til å bli klok på ;)

Men har jeg først kommet på noe jeg har lyst på, greier jeg ikke å få tanken bort fra det. Ble liggende våken en halv natt bare å tenke på middagen vi skulle ha neste dag...hehe

 

Ellers er det ikke mange lukter jeg reagerer på, bortsett fra kjøttdisken i matbutikken og GRILLPØLSE-lukt på bensinstasjonen!! FYSJ!!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...