Gå til innhold

ang. å regne ut uker....


kajfla

Anbefalte innlegg

jeg har fått innkallelse til UL på nyåret, og da telte jeg meg fremover, og kom til uke 20. så ringte jeg til sykehuset for å spør om det jeg kunne få time rett før jul rundt uke 18, så vi kunne fortelle nyheten på julaften(hvis jeg klarer å holde det skjult så lenge..) men da sa jordmora at det ikke gikk pga på nyåret er jeg i uke 18 og da er selvfølgelig rett før jul, uke 16 for tidlig.

Så stemmer det da at sykehuset/fødestedet ikke regner med de to første ukene..sånn som de gjør her på BIM og andre lignende steder, det hvor man fyller ut dato for siste mens o.l. ??

 

noen som har erfaring fra dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmm hørtes rart ut...hen snakket med noen her inne og de fortalte at de hadde vært på ultralyt i uke 7....men det va fordi legen hadde det...er ikke alle leger som har det...men synest det hørtes rart ut...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ul i uke 7 er pga spesielle tilfeller enter tidligere sa/ma osv. ordinær ul er i uke 18-20. og det er den jeg snakker om :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Det har ikke blitt skrevet gal dato i papirene til sykehuset da?

Ikke så lett å vite nei.... Prøv å ring en gang til og fortell at du er uenig i antall uker så får dere sikkert oppklart missforståelsen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo jeg snakka jo med de når jeg ville ha time før jul . da sa jeg at jeg er i uke 2o på nyåret, men det sa hun at var feil, og at jeg er i uke 18 på myåret.. merkelig,

får kanskje ringe igjen å høre, er så nysgjerring, og hvertfall siden jeg ikke får det til å stemme... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...