Gå til innhold

Når er det offesielt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har allerede fortalt mamma å pappa det go to venninder som er gravide. Venter noen uker til med svigers, venter med søsken til romjulen. Oldeforeldre til nyttår tenker jeg.. Resten blir når 12uker er passert, etter min kalender 5januar. Passer bra siden jeg har legetime den 3 januar :)

Er 4+3 uker idag, ca vertfall.

Dere andre?:)

Jeg fortalte det til alle på jobb så snart jeg ble klar over det selv, for jeg må ta noen spesielle hensyn i jobben. Familien vet det ikke ennå, tenkte å vente til nærmere jul. Er 6+5 nå. Fin julegave kanskje? Forsøkte å fortelle det til veslejenta mi som skal bli storesøster, og hun bare "Bebi?" Er i ferd med å lære seg å snakke, men hun skjønner det nok ikke ennå.

Annonse

Vi planlegger å gi foreldrene våre et ultralydbilde sammen med en bok om besteforeldre til gave julekvelden. Problemet er at jeg skal hjem til mamma på tidlig juleferie og hun kommer til å forvente at jeg gafler i meg av rakefisken, slik jeg pleier...... Kan hende jeg må si det før. Sambo skal feire hjemme hos sine foreldre, men vi bestemte at det var koseligst å gi de nyheten til jul enn å vente til vi begge kunne være tilstede når vi sa det.

Jeg har første time 17. des og er da inne i uke 12, så er i den 13.uka på juleaften. Jobben skal få vite det etter nyttår, om jeg kommer meg igjennom julebordsesongen...

Jeg har agt det til en på jobben , fordi vi begge to har slit og min kjæreste har sagt det til en god venn i god. Vi skal si det til svigers på julaften og jeg/vi skal si det til min famile og venner etter nyttår, jeg bor i Danmark og vil si det ansikt til ansikt. Tror jeg ikke vil si det til jobben før etter jeg har vært på ultralyd, men jeg har et arbejd med masse tungt løft så vet ikke enda.

Er kun 4 + 6 i dag så har god tid enda :)

Jeg har kun fortalt det til noen få, dvs familiene våre vet det ikke enda.

Jeg har sagt det til en kollega, (vi har begge holdt på med prøverør), har fortalt det til fagleder på jobb og en kjempegod venninne.

Resten får vente til julaften.. Hvis vi klarer å holde kjeft, da... Og det går bra, selvsagt. Har så smått begynt å tenke at dette kan gå veien...

Et lite clue er jo også at det ikke må vise mer på magen enn nå.. (er 7+0 i dag).

Hei.

Koselig :) Dette går veien. :)

Jeg forstår ikke hvorfor det skal holdes hemmelig for de nærmeste vennene og familien. Om det ikke skulle gå galt vil jeg trenge de som støtte uansett. Men jeg venter med perifere venner og jobben.

Tenkte si det til venninnegjengen neste helg. Da er jeg vel seks uker på vei.

Annonse

Fra gammelt av bringe d ulykke å fortelle det før 3. mnd.

Det e ca da spontanabort-faren e over.

hvis du vil regne ut din eksagte dato kan du gå på www.babyverden.com , terminkalkulatoren, når du har regnet ut dette kommer ei liste under kalkulatoren hvor den datoen er skrevet.

Jeg sitter i et lite dilemma angående dette spørsmålet. Jeg har ikke fortalt det til noen ennå, men har lyst å fortelle det til mine foreldre. Men det synes jeg på en måte blir urettferdig i forhold til min samboers foreldre. Problemet er at min svigermor klarer ikke å holde dette hemmelig, så sier jeg det til henne, så vet alle det.

Jeg er redd for å si noe for tidlig i tilfelle noe skal gå galt.

Har planlagt å si det på nyttårsaften.

Jeg vet at mine foreldre ikke vil si det til andre før de "får lov" av meg, det vil si på nyåret.

Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle?

Jeg ville nok også sagt det til mine foreldre og spurt om de kunne holde det for seg selv. Jeg fortalte det til mamma med en gang i alle fall, hun må være med på alle humørsvingningene, og ikke minst må hun være her hvis det skulle skje noe før det er sikkert.

Har vært inne på tanken, men føler jeg går bak ryggen på samboeren min ved at mine foreldre får vite det før foreldrene til han.

Prøvde å si det til han at hans mor har seg selv å takke for at vi ikke kan si det til henne så tidlig. Han mente at mine foreldre skulle ikke få vite det mye før hans foreldre.

Skal på tidlig UL 10 des, da kommer jeg til å fortelle det til mine foreldre.

Vi fortalte det til mine foreldre i går. Min samboers foreldre har vi bedt på middag i dag, og da skal de få vite det også. I tillegg vet min beste venninne og hennes samboer det, hun er gravid selv og har termin tre uker etter meg;o) Jeg er nå i 9 svangerskapsuke (9+4)

Vi hadde egentlig tenkt å vente til i jula, men jeg begynner å bli "så stor" Har lagt på meg 3 kg allerdere og begynner å få kul på magen. Bukser med stretch kan jeg bruke enda, men olabukser og andre faste bukser er allerede for små:-( Fant derfor ut at våres foreldre får vite det nå. Søsken, annen familie og jobb håper vi å klare å holde det skjult for til jul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...