Gå til innhold

Skøyter med tre meier på den ene foten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som husker det??

Jeg hadde det da jeg var liten, mange år siden nå. På slutten av 70-tallet faktisk.

Tenkte at det kunne være en grei måte å lære tre-åringen å gå på skøyter. Mener å huske at de to ytterste meiene var litt kortere enn den i midten. Akkurat som støttehjul på en sykkel.

Finnes det??? Klarer ikke å finne det noe sted, og jeg tror moren min har kastet de vakre orange jeg hadde....

Fortsetter under...

Gjest Filifjonka
Skrevet

Akkurat sånne hadde jeg også! Og de var oransje, og de ble festet med reimer rundt foten. *mimre mimre*

Jeg aner ikke om det finnes noe sted nå for tiden, beklager. Jeg ble bare overfalt av minner da jeg leste innlegget ditt :-).

Skrevet

ja de finnes enda.

men jeg vil ik anbefale de, har jobbet i sports butikk i 10 år, og det var ik mange som kjøpte de.

kjøp heller hockey skøyter, de bredere meier enn kunstløp.

få fatt i en brus kasse, sett den på høy kant og la 3åringen bruke den som støtte.

sånn lærte min 3åring å gå på skøyter.

men som sagt, skøyter med 3 meier fins, de er ik orange lengre, de er blå

Skrevet

Vi har hatt sånne skøyter til datteren vår, kjøpte de i vanlig sportsbutikk. Hun brukte de vinteren hun var 2.5 år og 3.5 år, men den siste sesongen ble de egentlig litt for små til å passe godt på skoene hennes (remmene ble i korteste laget og skosåla gikk utenfor).

I år er hun 4.5 år og vi har kjøpt nye. Det jeg kan anbefalle på det sterkeste er den nye typen skøyter for barn som har 4 skostørrelser i ett. Man spenner de på nesten som en slalomstøvel, kjempelett å stramme, de kan justeres i hælen og dermed tilpasses riktig størrelse + de har godt fleecefôr inni som er varmt og mykt. Du får tak i de f.eks på XXL for 299,- fra str. 25 og oppover. Finnes også i merket FROST som er litt dyrere og selges hos bl.a. G-sport.

Kos dere med skøytegåing!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...