Gå til innhold

Når forteller dere familien?


A og G

Anbefalte innlegg

På fredag fant jeg ut at jeg er gravid, men er kun i uke 5, så har ikke fortalt noen enda. Planen var egentlig at jeg ikke skulle fortelle noen før rundt uke 12, i tilfelle noe skjer, men så tenkte jeg i dag at kanskje det er bra om nærmeste familie vet det hvis det skjer noe? så jeg har noen å dele det med.

 

Hva har dere valgt å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!vi har fortalt foreldrene våre det!og så min beste venninne!!!bare for å ha en å snakke om det med!men vi forteller ikke noen andre det før uke 12:) det synes ihvertfall jeg er best!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Her vet både nærmeste familie, kolleger og de fleste vennene våre det. MEN så ble vi gravide med IVF også så var umulig å ikke si noe så lenge de visste at vi drev på med det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

 

jeg er enda ikke sikker..

 

har ikke så veldig lyst å fortelle svigerfamilien, for er redd for at de skal sammenligne meg med en som broren hans var sammen med, som de mente "lurte" han til å gjøre henne gravid (to ganger). Min kjære har flere ganger blitt fortalt av broren at han aldri må få barn for det er så dyrt, så er kjempe redd for å få negative komentarer. spesielt hvis de er negative, og så mister jeg...

 

Derimot har jeg lyst å fortelle det til mamma, for å ha litt ekstra støtte, men det blir jo helt feil å kun fortelle min familie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det hørtes ikke ut som en kjekk situasjon!

men jeg mener det at så lenge dere vil ha barn og er glade for det,så er det det viktigste. men det er helt sikkert ikke noe lett når det er sånn...jeg fortalte det til svigers igår å svigermor begynte å grine...

 

håper ihvertfall det ordner seg for deg...det skal jo være kjekt å fortelle noe sånt!man skal ikke grue seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal fortelle det 22 des vi, da skal hele familien samles til middag, håper bare jeg klarer å skule magen frem til kvelden...hehe...regner med at jeg har litt mage i uke 12!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååååå så kjekt:):)vi skulle vente til julaften,men tar det den 13...da har d gått 3 mnd og jeg har vært på min første kontroll:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, er enig det...gleder meg til jul, for da er jeg over det verste og kan bare glede meg fremover:) Begynne og shoppe litt til bebisen å...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. det er jo det som er så fælt nå at hvis du kjøper noe å så går det gale...

lenge siden du fikk vite at du var gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe...når jeg snakket m han så hang an seg sånn opp i at den het clear blue så han tok jo det første å beste han fant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ikke så lett å være mann heller!

- Min trodde det ikke da jeg sa at testen var positiv.. Måtte la testen ligge på badet ei gooood stund, så vi begge kunne begynne å tro at det var sant! :)

 

Vi har bestemt oss for å fortelle det på julaften. Teknisk sett er jeg 12+0 den 19, tror jeg det er, men da er vi så nære jul at vi venter... tror jeg..... ehhh..

En liten detalj er jo at jeg føler jeg har mage allerede, at det viser sååå godt og alle kollegene mine ser på magen min. Føles det som.

 

Jeg har forresten fortalt det til en nær venninne og en kollega, som også holder på med prøverør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har lyst å vvente til julaften...men er alt i orden den 13 så slipper vi bomben da:)

 

tenker bare tilbake på da testen min var positiv...var en helt utrolig god følelse!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt å fortelle det på julaften men da er jeg 16+4, så spørs om jeg klarer å skjule det så lenge..

Saken er at jeg er ganske kraftig fra før, så det er jo ingen som tør å spør en "tjukk" jente om hun er gravid ;-) så tror nok at det kan gå! hehe, det er fordelen med å være "godt i stand" heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant:)det kjekkeste e jo å ta alle på senga når de minst venter det å hvorfor ikke ta d på julaften da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gang fortalte jeg det i uke 5. til mine foreldre

jeg å min søster fortalte det i kor:)

har mistet 3 ganger så synes det er greit å si det tidlig,greit at de vet det synes jeg.har fortalt det til de aller nærmeste nå.er 7 uker i følge min termin idag.

men når jeg gikk med min sønn sa jeg det når jeg var fullgåtte 12 uker,skjønner ikke hvordan jeg klarte å vente så lenge,hehe...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fikk vite det 1-2 uker etter vi fant det ut. Nå er jeg 7+4. Bestevenninnen min og mannen hennes vet det, + en venninne til, og broren min. Altså 5 stykker utenom meg og samboeren. Vet at jeg kommer til å fortelle det til minst en venninne til, som venter spent på resultat etter MA'n jeg hadde i '06. Skal til første kontroll i desember, skal bestille tidlig UL siste uka før jul - OG SÅ! Skal nyheten slippes! (Og da regner jeg selvfølgelig med at alt ser bra ut på UL). Storebror skal få høre det først, og så skal han få fortelle det til svigerforeldrene mine har jeg tenkt. Tanter, onkler og andre får høre det etterhvert som vi treffes i jula. Forteller det på jobb rett før eller rett etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til julaften så får svigeres vite det og så skal jeg til Norge i januar så da skal jeg si det til mamma og mine venner. Vil si det ansikt til ansikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...