Gå til innhold

Er det flere som er rundt 20-22 som skal i gang med prøverørs-behandling?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi er igang med 1. runde.er 24,søkte da jeg var 23.

har de funnet noe hos dere på utredning eller?

vær forberedt på mange komentarer om alderen din...

er så lei di...

heisann, jeg hører ikke til her enda. Jeg skulle ha prøverørsbehandling første gang da jeg var 19 år gammel, men ble gravid rett før. Nå er vi i gang med e\nr. 2, men det skal bli sendt søknad om prøverør igjen om 5 mnd dersom jeg ikke er gravid innen da. Er nå 21 år

Nei,alle prøver er fine,så jeg skal en runde på pergo for sikkerhetsskyld,men legen virka ikke som han trodde d kom til å fungere:-(

Har allerede hørt den der at vi er jo så unge,så vi har jo god tid hundre ganger, å begynner å bli dritt-lei...

Var det vanskelig å ta avgjørelsen om å begynne med prøverrørs-prosessen?

skal blir ferdig med noen pergo runder jeg også. men jeg vet for min del at den mest sannsynlig ikke virker, å det gjør helle rikke prøverør, men alt må prøves her i gården

Annonse

Jeg er 23 år, er nå gravid etter 2.prøverørsforsøk og 4 innsettinger og 1 SA. Hadde 1. forsøk da jeg var 22. Jeg har aldri fått negative kommentarer pga min alder (holder til i Haugesund) Kun fått positive tilbakemeldinger. Men selvsagt får en jo høre at vi har god tid da. Det har vi jo, men vi ønsker jo baby nå på samme måte som de som er 35. Men selvsagt er det jo en mindre bekymring å ha alderen på sin side:-)

Håper dere snart følger etter med små spirer i magen:-)

Det er en tøff prosess både fysisk og psykisk, men det er absolutt verdt det!!

Klem fra

Jeg har jo et håp om at det kan fungere,har jo vært gravid selv om det endte i SA(har hatt tre bare i år:-()

Ja,alt må prøves,men jeg vet liksom ikke hva mer det er å prøve...

Hei, jeg er 23 og har hatt et misslykka icsi forsøk. har 3 egg på frys til 1 forsøk, håper på å få satt inn før jul. det at vi er så unge er bare positivt, det er stress nok i seg selv med prøverør, om en ikke skulle hatt alderen som en tikkende bombe itillegg. det å gå igjennom prøverør er svært tøft både fysisk og psykisk, det å hele tiden gå å håpe og vente, men det er virkelig verdt det viss det kan resultere i en liten baby. lykke til

Vi brukte litt tid til å venne oss til tanken,trodde liksom aldri at det skulle bli aktuelt for oss...hvertfall ikke siden vi begynte å prøve tidlig.

da jeg var på kontroll etter Lap lurte gyn på om vi ville søke,måtte bestemme meg der og da (hadde ikke mannen med den dagen) så da sa jeg ja.Gyn mente dessuten at søknaden ikke kom til å bli godkjent før jeg hadde fylt 25,siden det er en nedre grense (noe som viser seg å bare være tull....).Det ville si at vi måtte vente i 2 år.

er veldig glad for at vi søkte da nå,ting tar jo lang tid!

Hei!

Jeg er 21, og vi søkte nettopp ivf.. :-)

For oss var ikke valget vanskelig. Vi har prøvd i over to år, og har forberedt oss på at dette kunne bli utfallet.. Mannen trengte litt tid på å fordøye det, og det fikk han siden vi begynte å snakke om det tidlig.. Når spørsmålet da kom opp, så var vi aldri i tvil.. :-) Selvfølgelig er vi forberedt på at det tar tid og krefter, men det er så absolutt verdt det! :-)

Hos oss er det omvendt,her er det jeg som trenger litt tid på å fordøye. Men samtidig så har vi prøvd i tre år nå,så det er jo godt at noe skjer...Vil ha barn mer enn noe annet,så det blir til at vi sender en søknad etter jul,skal prøve med pergo først. Er det noen som er i porsgrunn da? Det er der vi havner når den tid kommer:-)

Annonse

Jeg oxo,håper å kunne gå opp kirkegulvet med en liten hemmelighet:-)

Men det er vel kanskje mye å å håpe på,når vi ikke greid d på tre år.

Satser dere får IVF ganske snart da:-)

Heisann =)

jeg er 22år og vi er igang med vårt første ifv forsøk nå...har prøvd i to år, og fant ut at jeg har pcos for litt over et år siden

vi sendte først en søknad til fertelitetsavdelingen i bergen, men fra de fikk vi som svar at jeg var for ung (var 21) og at et års prøving var for kort, og at jeg gjerne kunne sende en ny søknad når jeg var 24-25 år. Da ble jeg kjempe provosert, for da hadde jeg fått påvist pcos og fått vite at sjansene for at jeg kunne bli gravid uten hjelp var små...da hjelper det ikke så mye å vente i mangen år...var kjempe lei meg for jeg trodde jeg måtte vente i tre fire år..

Vi hadde hørt mye bra om fertelitetsavdelingen i haugesund, så vi sendte en søknad til de, og da gikk det ganske radigt =)

ønsker dere masse lykke til med søknad og prøving og alt! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...