Gå til innhold

Er det ett lite dult jeg kjenner?:)

Anbefalte innlegg

er så rart!! har gått rundt å kjendt på det i noen dager nå..

Det begynte først som att det var luftbobler som sprakk på en måte, å nå når jeg sitter bøyt ( som f.eks forann dataen ) kan jeg avatil kjenne noe som dulter borti magen innenfra!

Er jo noe rart å kjenne noe så tidlig som i uke 12. Er det ikke? Kanskje det bare er luftbobler som sprekker? Hehe.. Eller er det overhode mulig att det kan ver lillevennen jeg kjenner? Noen som vet?:) *spendt*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10891444-er-det-ett-lite-dult-jeg-kjenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg er 12 +4 og har kjent babyen noen ganger....første gang var i uke 11...var litt usikker først, men kjente følelsen igjen fra forrige mann...

Går dager mellom hver gang, derfor er det ekstra kos når eg kjenner noe=D

Jeg kjente også noen bevegelser for noen uker siden, men det har vært veldig stille siste tiden. Antagelig kjenner jeg etter på feil tidspunkter, eller ungen ligger sånn til at jeg ikke kjenner bevegelsene så godt. Hender fortsatt at jeg kjenner littegrann, nesten som en liten sommerfugl. Men egen hjertelyd og tarmer bråker sånn om dagen at det er vanskelig å oppdage. (mumle)

Heh. Jeg kommer sikkert ikke til å være så ivrig på å kjenne bevegelser når jeg blir holdt våken om kveldene til våren. Har allerede problemer med å sove dersom jeg har mye bevegelser i tarmene. Kan bare forestille meg hva en liten en kan stelle istand ...

Hei. Ikke for å skuffe deg, men er det ikke litt rart at du kan kjenne noe fra et barn som ikke er større enn ca 7 cm og 20 gram.Bare tenk på 7 cm på en linjal, så er det ikke store krefter i den babyen ennå. Er gravid med 4 mann selv, men dette er første gang at jeg kjenner det så tidlig som i uke 15. Men da er babyen tross alt dobbelt så stor som i uke 12. Jeg kan ikke si at det har noe med saken om vi har mye eller lite på beina fra før eller, for jeg er veldig tynn.

Syns 7 cm er ganske stort for min lille mage. :) Syns nesten det er rart jeg ikke kjenner mer bevegelser enn jeg gjør. ;)

Ja, ja. Det er forskjeller på folk.

Jeg er også slank og relativt liten, dessuten er jeg fryktelig kilen. Kanskje det har noe å si?

Uansett vil vi nok klare å avgjøre om vi faktisk kjenner noe nå eller ikke, når det ikke lenger er noen tvil. ;)

Jeg kjenner ikke bevegelser hele tiden. Jeg må ligge, jeg må konsentrere meg om å filtrere ut egen hjertelyd og tarmbevegelser, også må jeg flytte hendene litt rundt på magen og presse forsiktig med flate fingre. Drikker man noe kaldt på forhånd er det også større sjanse for å kjenne noe. Det er slett ikke alltid jeg er heldig. Stortsett er det skuffende stille.

Hva gjør dere andre når dere prøver å kjenne bevegelser?

Annonse

Hmmm... liker best å tro jeg kjenner det:) Hehhe..kjenner ingenting med hånden min! Det er inni magen jeg kjenner det.

Men herlighet, det kan godt ver det faktisk er luftbobler ellerno eller tarmene som jobber. Ikke vet jeg!

Men har aldri følt det på denne måten før, derfor håper jeg:)

Har fått en nydelig gravid'mage allerede, og hypokonder er jeg til tusen!!

Så kanskje det bare er psykisk! Men vet jo hva jeg kjenner.... :)

frokenaasen: trur nu du kjenner lillemann:) selvom du ikke e elangt på vei.. kjenner åså noen små små dult innimagen inni mellom:) trudde først ikke det var mulig, kjennte d i 11.uke allerede, mn så var det ingenting på masse dager, å nu som æ e i slutten av 13. uka har æ kjennt d igår kveld og i morrest. er samme følelsen av dulting hver gang. æ holder nu knappen på at det e lillespiren som forårsaker det.:)

de som setter seg helt fast på det de leser i bøker\på nett om kor stor beibien e fra uke til uke, vi vet jo alle at det ikke trenger gjelde alle sammen:) vi e da alle forskjellige:) samme sa faktisk jordmora mi da æ sporte om det va bevegelser når det står at ongen "bare" er 7 cm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...