Gå til innhold

Er det vanlig å øke dosen på Gonal etter noen dager?

Anbefalte innlegg

så utrolig irriterende,kunne vi ikke bare kjøpt penn på 900 med en gang.

har gått opp fra 112,5 til 150 i dag.da er jo penn nr 2 tom på torsdag.dvs at jeg må kjøpe en til...

skal på 3. ul på torsdag.dere som har gjort det her før,når fikk dere beskjed om hvilken dag det blir uttak.

får jeg kanskje vite det på torsdag?det blir sprøytedag 7 og spraydag 21.

Fortsetter under...

På st.olav pleier vi å ha stukket 8 dager før ul på stikkedag 9.

Stikker ikke før etter vi har vært på ul på den 9 dagen...Og de fleste av oss får vel beskjed om å stikke et par dager til før det blir el sprøyte.

Så i motsetning til mange jeg vet om har jo du fått tidligere beskjed om å øke,noe som er gunstig i forhold til det resultatet du får ved egg uttak når det gjelder antall og størrelse :o).

var på ul 2 dager før jeg begynte å stikke og i dag.

så er det ny på torsdag.men får hvertfall oppfølging...

er så spent på om jeg får vite uttaksdagen på torsdag...!!!

Merkelig at det er så ulik praksis på samme sted.

Både forrige gang og denne gangen var første ul etter ei uke med sprøyta.

Forrige gang brukte jeg 150 ie hele stikke perioden, denne gangen er dosen økt til 187,5 ie.

Jeg skal ta ul på fredag, blir spennende å se om det blir noen egg :o)

Lykke til på torsdag da :o)

Sist gang hadde jeg først 3 dager med 75ie, og deretter 2 med 112,5ie. På kontrollen fikk jeg økt dosen til 150ie de siste dagene.

På doseringsskjemaet denne gangen står det at jeg skal ha 75ie frem til til jeg skal inn på UL, altså 6 dager med stikking. Syns ingen andre har så lave doser som meg.... Er redd jeg må stikke mye lengre denne gangen, men håper de vet hva de gjør.

Merker du noe til hormonene da Dollypopp? Ennå en stund til jeg begynner å stikke.

Hei!!!det var lenge siden.

jeg har vært dårlig siden noen dager etter spraystart...dama på Riksen synes skikelig synd på meg...hehe.da ble jeg litt fornøyd..hihi.

når begynner du å stikke??

det var lav dose ja.hmm...

jeg brukte 112,5 de første 4 dagene,nå skal jeg gå på 150 i 3 dager og så skal jeg inn til ny ul.

føler det bare er meg som er inne til ul hele tiden.....

Annonse

Hei dollypopp!

Hvis jeg forstår deg rett, så var din første UL før du begynte med sprøytene. Det er ikke vanlig prosedyre på Riksen, men var det ikke slik at du ikke hadde vanlig forsamtale fordi du hadde tatt AIH tidligere?

Hvis jeg ikke surrer ihop din historie med noen andres, så er det nok dette som er grunnen. Den ULen du tok rett før du satte i gang med sprøyter, pleier ivf-ere vanligvis å ta unna på forsamtalen. Der ser legen på mengde potensielle eggposer og bestemmer hvilken dose du skal stå på.

Når man er i gang med sprøyter er det vanlig med minst to ULer, så der ligger du normalt i rute. Særlig tror jeg de legger inn flere kontroller på det første forsøket, siden de da vet lite om hvordan vi reagerer på hormonene.

Jeg hadde min første etter 6 dager. Der ble jeg satt opp fra 112,5 til 150IE. Så gikk det 5 dager til neste UL og da fikk jeg uttaksdato noen dager senere.

Til spørsmålet om lave doser: Det varierer masse fra person til person hvor store doser man trenger for å bli godt nok stimulert. Særlig damer med pcos eller pco-aktige eggstokker får lave doser (75 eller 112,5). Andre er mye vanskeligere å stimulere og får mye høyere doser. Siden sprøytene er fantastisk dyre, er det i hvert fall økonomisk bare en kjempefordel å gå på lave doser!

Lykke til!

Stemmer at vi var inne til samtale først ja,så var kanskje derfor vi tok den første ul.

men da virker det som alt går normalt for seg...hehe.

mye man skal lure på:-)

takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...