Gå til innhold

Hekle babyteppe


ballblom

Anbefalte innlegg

Har så lyst til å hekle et babyteppe til babyen, de er jo så fiiine! Og ekstra moro om jeg hadde laget det selv. Hadde vært moro å startet nå, slik at jeg har god tid til å bli ferdig til babyen kommer, og det er litt kos å drive med på kveldstid nå fremover :-) Eneste problemet - jeg kan ikke hekle ;-) Noen som vet om en nettside hvor man enkelt kan lære seg det, trinn for trinn, eller er flinke til å lære bort selv? Og er det vanskelig?? Håper noen vet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som har termin i februar, og jeg skal hekle et teppe til henne! Nå ble jo jeg også gravid selv, så jeg skal hekle et til meg selv også!

Hekling er ikke vanskelig, og det finnes mange oppskrifter som er enkle, og likevel veldig fine. Man trenger noen til å vise seg de grunnleggende maskene, så hvis du ellers er litt fingernem, kanskje kan strikke, så tar du oppskriftene på hekling veldig fort. Beregn litt tålmodighet da man blir skikkelig sliten i håndleddet i begynnelsen.

 

Jeg vet ikke om noen internettside hvor man kan lære, men du kan gå inn på www.garnstudio.no og høre om de vet noe.

 

Hvis du bor i Oslo så kan jeg hjelpe deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hekler selv masse og det er kjempefint lite kose-tidsfordriv. disse sidene inneholder mange mønstre og ideer og også en liten hekleskole:

garnstudio.no

crochetpartners.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en god ide Sukkerlinn!!:) har jo faktisk litt tid på meg om jeg finner ut at jeg vil begi meg ut på dette prosjektet;) men så var det den tålmodigheten da.....:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Dersom du ikke vil hekle går det an å brodere :-)

Jeg har begynt på et babyteppe hvor stingene er tegnet på slik at jeg bare må konsentere meg om å bruke riktig farge.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet! Husker at jeg hadde et kjempefint babyteppe til barnevognen da jeg var liten, så hadde vært så kos å kunne lage et selv :-) Jeg fant en film på youtube : http://www.youtube.com/watch?v=w45qDIM5S9Y som var veldig enkel og grei. Men kan jeg fortsette å gjøre det så enkelt hele veien?? :-) Trenger ikke å hekle i sånne bølger og sånn første gangen kanskje, selv om det er utrolig fint! Hvis jeg blir skikkelig god kan jeg kanskje rekke å lage flere de nærmeste månedene ;-)

 

Kaalrot, nå er det ikke mange ukene til vi begge er ferdig med første trimester, så da kan vi sette oss ned på Nikkers sammen og lære hverandre å hekle ;D Hadde vært moro!

 

Takk for gode tips jenter! Tenkte å stikke innom en garnbutikk denne uken, så kanskje noen der kan lære meg litt også :-)

 

Oi, hvor kjøpte du det "Bjørnen Collargol"? :-) Er selve teppet ferdig, også broderer du? Det vil jeg også prøve!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du med teppet når du bestiller derfra? :-) Ja, broderingen er jo det som er trivelig da! Ellers kan man jo bare kjøpe det ferdig... men blir ikke helt det samme :-)

Så fin side! Og såå søtt som det babyhåndkle var!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Ja du får med teppet, mønster og trådene :-)

Er faktisk litt morro å drive med. Mamma driver og lager et også, så tenkte jeg skulle ha et i vogna og et i senga :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det, selv om man føler seg litt "bestemor" når man driver med det ;-) Menmen, noe må da vi gravide finne på for å underholde oss selv! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå er det ikke mange dagene igjen:):) jeg fikk plutselig for meg at jeg ikke lenger ville holde det hemmelig, så i dag vet de fleste om den gode nyheten.. angrer litt i og med at jeg ikke er over de magiske 3 mnd, men det er jo like rundt hjørne- nærmere bestemt søndag:)

 

Er gjerne med på nikkers med hekletøyet;) må bare få øvd litt først.. ellers får du hjelpe meg til å få ut fingen..hehe..litt treg sånn sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gjør jo ingenting det :-) Spiren er så godt som trygg! Alle mine har visst om det leeenge. Ville ikke holde det hemmelig for familien, og det har etterhvert spredd seg så alle vet det. Hehe.. men litt koselig også. Føler at man får litt ekstra oppmerksomhet i hverdagen ;-)

 

Hih, så bra! Jeg skal gå skikkelig inn for å lære det, så får vi se hvor flink jeg er til å lære bort igjen.. ;-) Er nemlig ikke så tålmodig jeg heller! Men lov å prøve da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øvelse gjør mester sies det:) skal på julehandel en dag så da kan jeg handle inn alt jeg trenger til babyteppet:) koslig å sitte inne i en varm og god leilighet, høre på julemusikk og hekle litt:) tror i grunnen julestemingen har tatt et godt tak i meg allerede- elsker julen:)

 

når går du over i 2 trimester? Har du begynt å få mage? og hvordan går det med symptomene? håper alt står bra til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...