Gå til innhold

Dere som er kvalme, spyr dere?


kungfupanda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg venter tredjemann, er 6+0 i dag og har kun vært litt kvalm om morgenen de to-tre siste dagene foreløpig... Men med de to første var jeg kvalm fra uke 5-6 til uke 17-18, og kastet opp flere ganger daglig :-( Bare å krysse fingrene for at det ikke gjentar seg... Flere venninner av meg har vært kvalme innimellom uten å ha kastet opp, så oppkast er ikke et must! Jeg har i de to forrige svangerskapen vært litt sykemeldt mens det var som verst, men var frisk som en fisk resten av svangerskapene, så skal ikke klage.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er masse kvalm hele dagen, men er litt opp og ned om jeg spyr eller ei, kommer litt ann på hva jeg spiser, og hva jeg tåler og spise akkurat den dagen, kommer litt ann på dagsformen...

 

Men jeg er også 50% sykemeldt pga dette, og det jeg er fryktelig traøtt og sliten. Men jeg har fortalt det akkurat som det er til arbeidsgiver, og de jeg jobber sammen med, for jeg syntes at det er greit at de vet det, i tilfelle det skulle skje ett eller annet. ( Har hatt en SA fra før.)

 

Jeg er forresten 7+1 uke nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*

Jeg er konstant kvalm og spyr litt av og til.

Er sykmeldt heldigvis, hadde ikke gått å være på jobben nå. Hadde jeg hatt kontorjobb hadde jeg helt sikkert prøvd å jobbe litt, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir råkvalm utover dagen, som regel på slutten av arbeidsdagen og i bilen hjem starter det! Har ikke kastet opp enda, men kjenner at det er fryktelig nære på innimellom.. I går var den verste dagen til nå... I dag går det sånn passe greit, men er fryktelig sulten uten å få i meg noe mat.. (Glemte å kjøpe kjeks/knekkebrød....)

 

Går fint på jobb, men har sagt det til dem jeg jobber nærmest med, fordi det er greit om de vet hvorfor jeg av og til melder meg litt ut og tar det mer med ro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 7 uker på vei og går konstant kvalm. Har vært borte fra jobb noen dager nå. Vurderer å få sykemelding hvis dette fortsetter. Jeg har kontorjobb, men det er veldig lite jeg får gjort når jeg er kvalm hele tiden! Klarer ikke å jobbe som vanlig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kaster opp stort sett hvert eneste måltid jeg inntar, og har gått ned to kg siste uken. Urk.. er lei av å være kvalm og å spy!! Jobber 50% til vanlig, men er halvt sykemeldt, så det går i grunn greit. Bare passe på å spise så masse når jeg er på jobb, og tygge tyggis for harde livet..hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvalm innimellom, men har ikke spydd enda hvertfall... Er 8 uker i dag.. Når jeg merker jeg blir kvalm prøver jeg å drikke litt eller spiser en kjeks eller to. Har ikke sagt noe på jobben for jeg har hatt mulighet til å spise når jeg føler behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj denne kvalmen er kjipt! Vi får trøste oss med at det er et sunnhetstegn mtp svangerskapet:)

Var hos lege i dag og ble sykemledt, hadde gått ned en kilo, og jeg har ikke så mye å ta av for å si det sånn, er nå 48,9 kg.... og 8+1

Men umulig å få i seg mye mat om gangen...

Det ble tre biter av en banan til forkost, og ett grandisstykke til lunsj...

Enda ikke spydd i dag, så bank i bordet!!

Lykk til dere andre! Legen min sa at jeg måtte prøve fersk ingefær, det var det enste som hjalp.

Så nå skal jeg lage meg ingefærte!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke sakt noe til arb.giver, legen sende bare sykemeldinga mi til han..... jeg har fått hypremesis gavidius, å får dermed ikke låv å jobbe av legen..... arb.plassen har heller ikke noe med hvorfor du er borte fra jobb.... så lenge han får sykemelding så er det lege som har bestemt dette!!!! jeg er sykemeldt fra uke 6 til uke 14.... er nå kommet til uke 12 (på fredag) men spyr å er like kvalm som dag 1!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm på morgenen, og etter kl 6,7 på kvelden. Siden jeg jobber kveldsvakter på en matbutikk har jeg fått fri av arb.giver. Men jeg fikk ikke sykemld fra legen??

Bare noe sånn omplasseringsark

 

Men fortalte det uansett til arbgiver i uke 6 og til de jeg jobber sammen med, siden det er greit for dem å vite hvorfor jeg får litt spesialbehandling for tiden:)

Og jeg kan dra hjem når jeg vil:) Og det er det altså kvalmen som gjør:s men har ikke spydd enda da.. men det er ikke lenge til gitt:.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er konstant kvalm men spyr ikke. Er 6+5 og har vært kvalm en ukeog en halv uke. Fullt sykemeldt denne uka. Gått ned 1,5 kg. Får ikke i meg så mye. Orker lite. Snakka med legen idag og skal få kvalmedempende tabletter imorra. Krysser fingre og ben for at det funker. Forrige svangerskap var jeg kvalm fram til uke 20 og la ikke på meg før etter uke 23...

Kun ei som veit noe på jobben. Får se an formen om jeg skal si noe når jeg er tilbake. Skal ha samtale med lederen min til uka og kommer til å fortelle det da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg går kvalmen i bølger. Den er verst om morgenen. Det eneste jeg får i meg da er noen saltstenger.

 

Jeg haaaater å spy, (går heller kvalm i en time ekstra for å slippe å kaste opp), og har foreløpig sluppet det.

 

På jobben har jeg saltpastiller og love hearts på pulten. I tillegg tar jeg det rolig i lunsjen. Jeg har gitt opp matpakke, men kjøper meg noe hver dag. Alt etter hva jeg tror jeg kan få ned.

 

På jobben vet en kollega og fagleder, men ikke de andre. Ellers vet en nær venninne det. Skal fortelle det på jobben v/ jul en gang, hvis ikke kvalmen blir verre...

 

Er 7+0 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hinsides kvalm, så og si hele tiden, og er bare 5+4 etter egen beregning (kan være mer da dette er et p-pille barn og jeg hadde mellomblødning - veldig ønsket barn likevel da :) ) Jeg studerer, og måtte si fra på skolen, ettersom jeg til tider er så kvalm at jeg må ut :( Jobbing blir det ikke mye av heller, er jo kvalm hele dagen... Får bare satse på at det blir bedre etterhvert, er jo lov å håpe!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvalm hele tiden jeg og. I går spydde jeg for første gang. Er i over 100 % jobb. Slitsomt, men det går når jeg spiser ofte, bør spise hver 1-1,5 time. Er snart i uke 10.

 

Håper det gir seg litt. Vil helst ikke bli sykemeldt, og helst ikke før jeg føler jeg kan si at jeg er gravid til sjefen. Så vil prøve å holde ut på jobben til etter jul. Men jeg gjør ikke annet enn å gå på jobb hver dag og sove når jeg kommer hjem...Men det blir nok bedre etterhvert.

 

 

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er kvalm innimellom (som regel mlm kl 10-13) men det går fint, ikke kastet opp enda i alle fall. Sliter veldig med matlysten og å finne noe som frister i kantinen på jobb men det går da.

Forrige gang var jeg også kvalm mellom uke 4 og 13 samt ble bilsyk gjennom hele svangerskapet men jeg HATER å kaste opp så det har ikke skjedd. For en uke siden brakk jeg meg to ganger og det er det "lengste" jeg har kommet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...