Gå til innhold

Luftsmerter hos babyen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Trenger et par tips.. Jeg har ei jente på 21/2 mnd. Hun har for andre gang i dag hatt vanvittige magesmerter. Også lurer jeg på hva det kommer av.. Kan jeg ha spist sterk mat i går også reagerer hun i dag? Hvor lang tid fra du spiser noe barnet ikke tåler til hun reagerer går det vanligvis? Er det bare luftsmerter som kommer av og til? Hun skriker så hjerteskjærende. Det er forferdelig å høre på.. Hun har ikke kolikk, men kan det være kolikksmerter alikevel?

Mvh bekymret mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kolikk er ikke en sykdom i seg selv, men en tilstand i magen, svært smertefult. Kolikksmerter er luftsmerter.

Kolikksmerter kan oppstå av matvarer , som f.eks sterkt krydret mat. OM jeg husker rett så er reaksjonen på topp etter 6 timer, men beroende på hvor mye du har fått i deg av det som foårsaker luften, kan det ta litt tid før det forsvinner helt.

Skrevet

Her er det noen gode råd, står nederst under overskriften gode tips på denne siden:

http://www.helsenytt.no/artikler/kolikk_spedbarn.htm

På denne siden står det også forklart; barnet skriker oftest på nattestid, og ofte på samme tid hver dag.

Jeg har inntrykk av at kolikk bare er et annet begrep for luftsmerter i magen til barnet, noen mener det kommer av "voksesmerter". Tarmene som stabiliserer seg med ny bakterieflora i de første månedene etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...