Gå til innhold

tips til jule gaver treåringen kan lage selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

må begynne å tenke på julegaver nå ;) Jeg synes det er morsomt at barna lager julegavene selv til besteforeldre, onkler og tanter og faddere.

I fjor laget hun(vi) kjempe fine kjøleskapmagnet nisser, men jeg sitter å tenker på hva vi skal lage i år. Det må være enkelt slik at en treåring greier det meste selv. Noen som har noen forslag. Siden jeg må sende alle julegavene i posten må det tåle en trøkk:)

• 3 uker senere...
Skrevet

Fra småen var ett år har vi kjøpt deep edge lerreter på panduro (tipper de er 20x20).

Jeg har grunnet de for han og han har malt på de.. Blir utrolig stilig.

Nå har jo vi "brukt opp" denne ideen for vår del, så vi trenger tips vi også til andre ting :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har laget steintroll.

Kjøp stein lim på panduro og plukk steiner i ønsket størrelse (må lime sammen steinene og tørke over natten). Så er det bare å lime på perler stoff, hår ect av det man har. Limet blir gjennomsiktig, så det er bare å lå småtten kose seg. Særlig synes jeg "perletrollet" med rød silkelue ble stilig.

• 9 måneder senere...
Skrevet

kopper man kan tegne på er fint... kjøpes på hobbybutikk...

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi kjøpte billige hvite kubbelys, malte på de, og hadde på glitter:)

I år har vi malt på små glass ( f.eks tomatpurê glass) og hatt på klistremerker og perlebånd. De fungerer som telysholdere:)

Vi har også laget fine hjerter av trolldeig, (med hull i ) som vi malte hvite, hadde på glansbilde og glitter, for deretter å pynte med fin løkke av silkebånd. Nydelig juletrepynt:)

Hvis du kikker på www.pandurohobby.no , kan du kanskje finne mer:)

• 11 måneder senere...
Skrevet

hvite ovnskluter (husker ikke hva det heter...) eller grill votter. Billige på IKEA. Male med klesmaling, eller bruke tusj beregnet på klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...