mittlillegull Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Etter 6 mnd så har vi endelig en gipsfri liten snuppe. Såå deilig det er! Hun har LIC Ortose nå og skal bruke den som vedligkehold noen måneder til sjelettet er mer modent. Men det er jo en helt annen ting enn den store gipsen. Gipsfjerningen gikk smertefritt og var over på 1 min. Trodde hun skulle overnatte på sykehuset og få narkose i morgen men det ville de ikke og det ble gjort med en gang. Hun ble litt engstelig for sagen, men ikke noe voldsomt. (Ble overrasket over hvor flink hun var, for hun er egentlig redd sånne høye lyder) Gjett hva vi skal gjøre i kveld??? BADE!! Ja for det er et halvt år siden sist. Det skal bli så kos! Lykke til til deg som også skulle ha av gipsen denne uken!
lille-snupp Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 gratulerer med fjernet gips!!!!!!!!! Så koselig å høre at gipsfjerninga gikk så fint og fort:) De må være flinke på ditt sykehus!!! Her var det bare styr, og de sagde i 45 minutter, og 4 voksne damer måtte til... Hvordan har det gått etter gipsen ble fjernet? Deilig å bade? Hvordan har snuppa tilpasset seg livet uten gips? Vi syntes overgangen til gipsfri tilværelse gikk veldig fint, bortsett fra at Synne hadde litt ubehag ved stell og påkledning de første dagene.. Er det ikke deilig å endelig kunne bruke strømpebukser? hi hi, små gleder:) Kos dere masse fremover, nå kommer dere til å få oppleve utvikling i et rasende tempo!! Hvor gammel er jenta di? Synne var 11 mnd da gipsen ble tatt av, og hun lærte veldig fort å reise seg i senga og trødde rundt med skinnene på Nå er hun 15,5 mnd og har nettopp tatt sine første ustøe skritt helt alene!!
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 åååh gratulerer så myyyyyyyyye!!!! =) =) nå må dere kooose dere masse nå lykke til med "første" badet i kveld;) ;)
mittlillegull Skrevet 13. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 13. november 2007 Takk takk! Det første døgnet har gått veldig greit. Har ikke merket noe negativt/ubehag hos henne, og hun spreller villt med bena ved hvert skift. Tydelig fornøyd. Første badet var såå koselig. Tror vi må bare i dag og..hehe. Hun var litt utrygg men etter et par minutter gikk det fint. Lille hadde første gips helt ned til tærne mens andre vare bare til knærne så hun har reist seg lenge nå. står å danser med en hånd og har god balanse. Så sånn sett er jo skinnen ganske lik den siste gipsen bare MYE lettere og kan sef ta den av og på. Men er spent på om hun blir mer bevegelig med denne skinnen.
mittlillegull Skrevet 13. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2007 Lille-snupp: Hun er forresten 13,5 mnd nå!
Frustrert 5.gangs Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Her er også gipsen av nå etter 20 uker. Miriam fikk den klippet opp hun da og jeg skal si hun gråt høylydt....dette var no rare greier. Men jeg fikk roa henne til slutt og det var visst litt rart. Vi fikk også sånn skinne. Den var litt annerledes enn jeg trodde men til det bedre i grunnen. Skal si hu mor lette etter litt andre klær enn de med knapper i skrittet. Hehe. Helt ny garderobe ble det faktisk. Så deilig. BADING ble det her også. Litt forskrekka til å begynne med men så kom det noen storesøsken til og da ble det faktisk veldig koselig. Vi brukte god tid og kosa masse. Smørte inn føttene med fuktighetskrem for hun var veldig tørr. Sitter her og gleder meg til i morgen. Alt blir så mye lettere. Vi har gått ned et par str i bleier f.eks. Tenkte jeg skulle gå til innkjøp av litt ull for hun er kjempekald. Spreller jo endel hun her også. Fant plutselig en fot som hun fikk tak på nedi der. Tenk så rart det må være....... Miriam er nå 7 1/2 mnd og vi går spennende tider i møte. Kommer nok til å skje utrolig mye nå. Vi må skru ned sengen for plutselig har hun vel greid å dra seg opp tenker jeg. Ble plutselig mye lettere å røre seg for henne. Vi fikk forresten vite at hoften nå var innenfor normalen og det var jo bra. Skinna skal hun bruke hele døynet i 2 mnd. Deretter ny røntgen og skinne KUN på natten i 2 mnd. Gleder oss. Kjempemasse lykke til mittlillegull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå