Gå til innhold

Forberedelser.....


Skjora

Anbefalte innlegg

Hei damer

 

Jeg har termin 23. januar som betyr at jeg har 10 uker igjen. Er det for tidlig å begynne å tenke på å pakke bag? Noen andre som har begynt å tenke slik....

 

Har et stort behov for å være så klar som mulig for det store som skal skje og forestiller meg at når barnet kommer vil jeg ikke være i stand til å tenke en klar tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er 31 uker, og har ikke tenkt på å pakke bagen enda... syns det er fryktelig lenge igjen enda jeg da, og syns tiden går veldig sent:) får meg nok et sjokk når fødselen starter tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt tanken jeg og.har termin 22 jan.meeenn tror nok jeg skal drøye det til rundt juleaften.er jo noe av det samme tøyet som jeg bruker i dag som skal med.kanskje lurer jeg meg til å pakke babyens tøy snart....hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette er flaut, jeg er i uke 34 i dag, og begynte å pakke baggen for flere uker siden.. Skrev en liste over hva jeg burde pakke ned og har puttet ting i baggen etter hvert. Mangler bare videokameraet og ammeBH i den nå.

Jepp, jeg liker å være ute i gooooood tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men kjære deg...Man er jo forskjellig!

Kjenner noen som pakket noen dager før termin!

Men det skjer ikke meg!!!

 

Har termin 22 januar & tenkt over når man skal gjøre den i stand!

Så kan den stå klar på boden så lenge!

Har kjøpt så mye forskjellig klær til babyen også!

Bare det er jeg usikker på...av hva jeg skal ha med!

 

Hehe...jaja...ikke greit!

Gleder meg sånn!

 

Er jo midten av nov snart. Og når des begynner, er det julestri & så er vi plutselig der!!!

 

Stå på, jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 16, og har tenkt å pakke den i begynnelsen av desember. Tror jeg skulle få litt panikk hvis det starter før tiden, og ikke har pakket noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 20.januar, og skal ikke pakke bagen før etter jul, tenker jeg, men jeg har skrevet liste, og fortalt mannen min hvor alt ligger, slik at hvis jeg skulle føde før jeg hadde den klar, så får han pakke sammen tingene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har termin 4 januar (8 uker igjen) og skal pakke baggen min så smått i dag! forrige svangerskap fødte jeg 6 uker før termin, så alt kan skje i tiden fremover nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har termin 14.januar. Tenkte å drøye til desember med å pakke bagen. Men alt skal være klart når det er igjen 4 uker hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hvor lenge før jeg pakket baggen sist. Men det var ikke mange dagene. Husker at jeg pakket det siste rett før vi dro til sykehuset. Vet også at halvparten av det jeg gjerne ville ha når jeg først var på sykehuset hadde jeg ikke tatt med. Så det tok mannen min med etterhvert som jeg trengte det.

 

Tror forresten det er stor forskjell på om man skal bo på barsel eller hotell. På barsel får man jo alt man trenger, både barnetøy og skjorter til mor. Veldig greit det synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å gjøre det så snart vi har fått orden her. Vi er i ferd med å selge leiligheten og har folk flyende her til en hver tid. For et par uker siden havnet jeg på sykehuset og det var nummeret før de tok babyen ut. Så jeg tenker slik at babyen kan komme når som helst, så det er best å være forberedt. Jeg forsvant til sykehuset i hui og hast midt på natten og det var et strev å få sambo til å finne fram ting til meg mens jeg lå der. Best å ordne selv og jo før jo bedre er min tanke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs, jeg er visst skikkelig treig med forberedelser. Jeg har 10 uker igjen og vi skal begynner å pusse opp badet til helga!! Vi har ikke kjøpt inn noenting enda og bagen har vi jo derfor ikke begynt å pakke! Det eneste vi har snakket om er at vi må ha med litt ekstrautstyr dersom ungen skulle ploppe ut på vei til sykehuset. Jeg hadde skikkelig rask fødsel første gang og det tar nesten en time å kjøre til sykehuset så da er det bedre å være forberedt på mulig bilfødsel denne gangen. Tror vel generelt at en blir mer rolig med nr. 2. Tenker vi får mye til jul i forhold til klær o.l så får vi heller handle inn det vi mangler i januar! I tillegg har vi jo også en del utstyr fra før av også! Tenker bagen blir pakket et par uker før termin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med nr 1 pakket jeg tingene tre måneder før termin (enda jeg visste at jeg skulle ha keisersnitt) :-)

Med nr 2 var jeg nok ute i god tid da også. Nå, derimot tar jeg livet med ro. Har ikke term før 30. jan og gjør ikke noe klart før etter jul. Klær har jeg fått av en venninne, så det ligger nå der dersom behovet skulle melde seg. Ellers har jeg bare vogn. Skrekk! Skulle babyen kommet snart, har jeg verken stellebord/kommode eller seng til den. Alt kommer etter hvert. Skulle helst fått pusset opp badet før jeg får mer inn i huset :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang pakket jeg baggen 3 mnd før termin, noe jeg virkelig var glad for da vannet gikk 2 mnd før termin. Hvorfor ikke bare pakke klart det du kan,slik at det bare er å ta med seg kamera og toalettsaker når det først skulle skje ett eller annet. Jeg har ikke termin før 15. jan, men baggen har stått en stund. Det mangler bare å legge i ting jeg bruker til daglig (les toalettsaker)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 4. januar, men har ikke pakket bag'en enda. Bruker jo klærne enda. Har heller ikke helt satt meg inn i hva jeg bør ha med. Alt til sin tid. Jeg har uansett ikke tenkt å føde før nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 14.januar, og tenker å begynne å tenke på baggen i begynnelsen av desember. Men hva skal jeg pakke til baby? For det første vet jeg jo ikke om det er jente eller gutt, og har tryglet meg til at vi har ett jente-antrekk og ett gutte-antrekk til nyfødt, og har lyst til å ta med begge så man kan se på de første bildene om det er gutt eller pike.. (har så mange gravide venner for tiden, at det antrekket vi ikke får bruk for gir vi bort..)

Men tar man med tøy til babyen? Eller hva har den på seg når man ligger på barsel? Alle snakker jo om at de skal ha med hentesett, men hva bruker babyen de andre dagene man er der? Og er det andre ting man tar med til babyen, enn klær? Huff...kjenner jeg blir stresset når jeg vet så lite :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får låne trøyer, sokker, bukser/sparkebukser til babyen på barsel på Ullevål ihvertfall. På hotellet må man ha egne klær tror jeg. Uansett er det litt finere klær man har selv da...

 

Angående bagen, så har jeg født to ganger før én uke etter termin. Tror ikke jeg kommer til å pakke noe særlig før termin. Har bare 20 min til sykehuset og tror nok ikke jeg får mer hastverk enn at jeg pakker med de tingene jeg trenger mest (kamera og toalettsaker og sånt) når jeg kjenner at noe er på gang. Dessuten skal jo mannen min hjem til de andre barna våre når fødselen er overstått, så det er jo ikke noe problem å la han ta med ting hjemmefra. Men, men....jeg begynner vel å legge fram noe rundt termin tenker jeg. Blir vel sikkert rastløs, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på abc, det ligger jo i samme bygg som hotellet...noen som vet om man får klær også der? Kjenner at jeg har litt mer lyst til at babyen skal få på seg sine egne fine nye klær tror jeg... er jo litt stas bare det =) Det er ikke sånn at en sinna jordmor står over meg og presser meg til å ta på babyen lånte klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på ABC! Vet ikke hvordan det er der...Men jeg kommer til å ta med meg klær uansett jeg!

Vil at den lille skal ha på seg det jeg har med!!!

Og jeg er litt "fofengelig", så tar med en god, løs bukse & noen store t-shirts. Kommer ikke til å subbe rundt i sykehusskjorta! Ihvertfall ikke da man får besøk...Men slik er jo jeg!!!

 

Vi skal jo ikke være der lenge,så det tar ikke SÅ mye plass, tenker jeg...

 

Klarer knapt å vente til å kle på lille babyen i magen!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er flere enn meg; jeg kommer nok også til å ta med klær til den lille.. Er jo sannsynligvis de bildene vi kommer til å sende til familie og venner, så synes det er litt hyggelig at baby er pent kledd. Får heller være om det blir mye skittentøy som blir med hjem, tror vi har vært litt vel ivrig når vi har kjøpt inn klær uansett, så har nok å ta av :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...