Gå til innhold

prosobee.. noen som kan svare meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første står det morsmelkerstatning på pakken. Finnes det en annen prosobee som er kun melkeerstatning?

Så lurer jeg på om det går an å lage opp en del på forhånd som kan stå i kjøleskapet til dagen etter f.eks.. Det står jo på pakken at ferdig lagd melk må brukes innen 2 timer, men det er jo litt styr da.. eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lagde i 1 1/2 liters brusflasker som vi hadde i kjøleskapet, mange artige flasker når vannet var for varmt :), vent til det er avkjølt :) Sendte med slik flaske i barnehagen som hun hadde i to dager, prosobee var vår datter veldig glad i, samt soyais fra helsekostbutikk - anbefales! Lurt å ha i bhagen når det er bursdagskaker med vanlig melk. Prosobee er helt ok i pannekaker/vafler også, selv om det lukter litt - datteren vår syntes d var greit....

Skrevet

om det står at det skal brukes innen 2 timer, så skal det jo det da. Vi bruker Prosbee som erstatning for kumelk, dvs at han får en flaske til brødskivene til frokost, lunsj og kvelds. I barnehagen får han rismelk med kalsium.

Det går jo fort å lage da, iallef om man har micro til å varme vannet i.

Skrevet

Joda, det går fort bortsett fr at vannet skal kokes, erstatningen blandet og melken avkjøles til sist!

Tolmodigheten til en ca-2-åring er ikke alltid den beste, og det blir som regel til at hun får soya- eller rismelk fra kjøla... Da er jo hensikten litt borte ikkesant!

Skrevet

Jeg bruker Nutramigen, men det går jo ut på det samme. Jeg har et tips til deg;

Jeg koker opp vann og fyller på det antallet flasker frøkna mi bruker i løpet av en dag (gjør dette hver kveld etter leggetid så alt er klart til kaset morgenen etter ;-))

Vannet avkjøles. Sett det gjerne i kjøleskapet. Når det er mat-tid varmer jeg flaska med vann 40 sek. i mikroen (da er vannet passe temperert for frøkna her, det kan hende du må ha det kortere eller litt lengre i mikroen) etterpå putter jeg oppi x antall skjeer med pulver, rister og vips; klart til servering.

På tur har jeg alltid med en termos med kokt, varmt vann i tillegg til vannet på flaskene. Da tar jeg ut litt av det kalde vannet, og putter oppi det varme til det er passe temperatur (og mengde) og putter oppi pulveret til slutt.

Jeg har kjøpt doserings boks fra Avent til pulveret slik at jeg har alt klart, bare å blande sammen.

Begge deler går super raskt. Dette har jeg gjort til begge mine melkeallergikere. Datteren min er nå 7 mnd og har levd med denne metoden hele tiden. Det samme har sønnen min på 6 år (han bruker ikke mme lengre nå, men)

Lykke til!

Skrevet

Kjempesmart, ang 2 timer så har vi aldri overholdt det, gikk helt bra det, brukte prosobee i 3 år vi... (så lenge melka var oppbevart kjølig)

Skrevet

Takk for svar, er kjekt å se hvordan andre gjør det -og at det også ikke er krise om melka ikke må inntas innen 2 timer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...