Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 I dag har jeg fått satt inn et perfekt 8 delt egg. Hadde uttak på fredag, fikk ut 9 egg. På lørdag fikk vi beskjed om at 4 var befruktet, og i dag var det 3 befrukdede igjen, vi fikk satt inn det beste, med de andre egenet seg ikke for frysing, dessverre. Men så lenge vi fikk inn gullegget, gjør ikke det noe. Så nå krysser vi alt vi har. Og håper på posetiv test....1. desember blir test dagen vår. Og frem til det skal jeg prøve å ikke stresse, noe som blir en utfordringen for meg... Håper vi alle rugere får en flott rugetid fremover, og at vi får en hyggelig jule gave i år. Ønsker ALLE lykke til, og smitter over den optimismen jeg føler i dag, til dere alle. ( en annen dag kanskje jeg trenger litt....)
Golliat Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Hei du! Da er vi nesten likt da,, Jeg lager ikke mye egg så vi gikk i taket da det ble 5, 5befruktet seg og 2delte seg og kunne være med videre. Så vi satt inn begge på torsdag som var. Er kjempe spent. Dette er vårt 4 forsøk på Volvat. SKal til Nordica hvis dette ikke sitter,, håper de sitter! Jeg skla ta blod prøve 19november og test 23, JEg er 36 år hvor gamme ler du? Hvor mange ganger har dere prøvet? Klem GOLLIAT,
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 12. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2007 Hei på deg Golliat. Jeg er 30 år, og dette er vårt første IVF forsøk, på Ullevål. Men vi har pøvd i flere år. s¨det har tatt en god del tid for å oss å komme hit vi er i dag. Da får jeg håpe vi begge får en posetiv rugetid, og at vi får et verdens beste resultat!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Lykke til som ruger, kos deg masse og ta vare på deg selv )) klem
lilly01 Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Lycke till i rugetia. Jag ligger rett bak dig. har uttag ons og insett fre. Det er ikke lett att relaxa ner man er van att stresse runt. Denne gången har jag skaffat stricketing og perler att hålle på med. Sist tror jag att jag var før rastløs ska prøve og ikke la det ske igen. Som sagt lyvke till. Håller tummarna før dig.
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 13. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2007 Takk for gode ord jenter. Øsnker dere også alt godt )
Lessen Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 hei du cocco hvordan er formen din da, jeg blir ruger til torsdag og gleder og gruer masse... ditt er vel festet allerede, hvis det har gått bra... og det har det jo... merker du noe??!! lykke til videre......
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 13. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2007 Vel...jeg har vært gravid før, men det endte i SA, så jeg kjenner jeg stresser litt med å kjenne etter om det føles anderledes denne gangen. Men det er jo fortsatt tidlig. Likevel...jeg er trøtt, og i dag har jeg hatt vondt i magen. Men det kan jo være bivirkning av crinonen også... Jeg tenker mye på at jeg ruger, er jo bare på dag 2, men likevel...tror jeg vil slappe litt mer av etter test dagen, men det er jo så lenge til!! fikk beskjed om å teste en uke etter at siste crinone er tatt, for da skal hcg etter ovitrellen være ute, og et sikkert resultat skal foreligge. Ja, ja...jeg går å legger meg på sofaen igjen jeg, under et deilig teppe med en kopp te.
Lessen Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 hei igjen du.. men du, 1 uke etter du har sluttet med crinonen?? blir ikke det 3 uker etter innsetting da??? det høres jo veldig lenge ut da??!!! og hvordan er formen idag da??!! imorgen blir jeg oxo rugemor...!!!
Loop, Mamma til tvillinggutter Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 Gratulerer som ruger! Prøv å slapp av og masse lykke til! :-)
lilly01 Skrevet 16. november 2007 #11 Skrevet 16. november 2007 Hej cooco Det finns en ruger uke 46 tråd. Får liksom ikke hengt med på dig. Lycke till iallefall.
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 16. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 16. november 2007 Jeg ser at det er en tråd for uke 46 ere ) Men jeg står lissom med en fot i 2 leire...hadde uttak i uke 45 (fredag) og insett i uke 46 (mandag), så litt vanskelig å velge...men det spiller ingen rolle. Og ja, 2 vil bli 3, jeg fikk beskjed om å vente med å teste til en uke etter slutt på crinone, dette fordi de mente at det kunne være større sajns for falsk posetiv tidligere pga. eggeløsningssprøyten , som inneholder hcg. Ellers så sliter jeg med litt sporadisk kvalme, som er verst etter lunsj. Nå mot slutten av uka har jeg en del "stikkninger" og luft i magen, noe jeg også hadde sist jeg var gravid, uten at det endte bra Så jeg er litt stressa, og prøver å ikke tenke for mye på egget om dagen, men det er jo vanskelig å la være da! Vi skal gifte oss i juni, og jeg er så spent på om jeg da vil være 7-8 mnd. gravid (og da nok må ha ny kjole), eller om jeg vil være gravid etter 2 ivf (det vil jo begynne med så raskt som mulig hvis dette ikke går), eller om det fortsatt vil være resultatløst, og et tredje ivf forsøk etter bryllupet. Derfor nekter jeg å flytte på bryllupet, det må nemlig gjøres NÅ hvis det skal gjøres. Og det er alt for mange HVIS. Uansett tilstand i juni, jeg SKAL gifte meg med min kjære da!! ) Men jeg håper jo at det går nå da...og håper skal jeg ha så lenge som overhodet mulig ;o)
Lessen Skrevet 16. november 2007 #13 Skrevet 16. november 2007 så du mener at du skal gå 3 uker uten å teste??? da er du flink hvis du klarer det... jeg fikk beskjed om hvis den er negativ på dag 12, så kan jeg alikevel være gravid, mens hvis den er positiv så er jeg gravid...?!!! jeg går også på crinone..... hmm legene er så forskjellig!! måtte det gå bra med oss begge uansett!!
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 16. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 16. november 2007 Ja, det er nettop det jeg også reagerer på, at vi får så forskjellig info. *sukk*, vel hvis jeg klarer å vente så lenge som til 1 des. med å teste, da kan jeg ihvertfall være sikker på at testsvaret er korrekt!
Lessen Skrevet 16. november 2007 #15 Skrevet 16. november 2007 da skal jeg heller fortelle deg om mitt "endelige" resultat om 10 dager fra i dag hehehe... er du i jobb, eller er du sykemeldt? gjør du noe til eller fra?? jeg har tatt det rolig siden innsetting igår, spiser vitaminer og folsyre, men ellers ingenting, skal på jobb til uken og fullt kjør.... hvordan er det med deg?
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 16. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 16. november 2007 Du er våken ennå "2 vil bli 3"...jeg er på vei i seng nå, men så du skrev og da bare må jeg svare vet du ;o) Jeg jobber ja, var sykmeldt ved uttak og insett. Og glad er jeg for det! Etter insett fikk jeg beskjed om å leve som om jeg er gravid + at jeg må avstå fra all hard trening og unngå stress. Folat har jeg spist siden første sprøyte ble tatt, og omega 3 tar jeg uansett. Men jeg skal være flink til å spise fisk nå likevel. Ellers så har jeg lagt merke til at jeg innimellom har "stikkninger" eller kramper i magen, samt luft.Også har jeg litt kvalme som kommer og går. Men jeg prøver å ikke legge for mye i det....ihvertfall ikke ennå. Men hvordan er det med deg da?
Lessen Skrevet 16. november 2007 #17 Skrevet 16. november 2007 vet ikke jeg, blitt bedre i magen.hadde det ikke deilig etter uttaket, men alt er bedre nå.. som jeg skrev i sted så er det syikkinger og ømhet, krampeaktig inni mellom, men det fester seg jo ikke før i morgen hos meg, hvis det fester seg.. jeg har bare fått beskjed om å leve som normalt, men det syns jeg er litt vanskelig... men men god natt da
Golliat Skrevet 17. november 2007 #18 Skrevet 17. november 2007 Hei dere! JEg er på min 10ruge dag,jeg hadde og litt stikking og murring med en gang ,,og veldig hovne bryster.Men de 3-4 siste dagene har liksom brystene stabilisert seg.og kjenner meg ellers akkurat som før. Jeg og blir forvirret over alt jeg leser og hva legene sier.. nå begynner jeg og tneke at de ikke gikk denne gangen heller siden jeg ikke merker noen ting. Jeg skla gå på crione morgen/kveld fremover,,,til jeg får anne n beskjed. Ska ta blodprøve på Volvat på mandag 19 ..det bkir 12 dag og hjemme test 23 november16dag.. Er det noen som føler det som meg? vennindene mine trøster meg med at de kjente ikke at de var gravid før i uke 6 og utover.. hun ene mekret det ikke før i uke 22!! Så håper jo litt enda da.. KLEM GOLLIAT
Lessen Skrevet 17. november 2007 #19 Skrevet 17. november 2007 hei golliat de gangene jeg har vært gravid, har jeg gjerne trodd jeg har kjent masse, men så er det ikke før man tester positivt at man virkelig merker symptomer. det er min erfaring iallefall... de fleste merker nok ingenting før etter uke 6... men jeg syns jo at jeg har kjent at det skjer masse der i 2 dager, satt inn på torsdag, så det er vel bare tull tenker jeg... hehe jeg tror du kan fortsette å håpe....!!!
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 17. november 2007 Forfatter #20 Skrevet 17. november 2007 Hei på dere... Jeg tror nok vi alle som ruger, og som ikke har fått mensen, fortsatt kan håpe. Det er jo veldig individuelt om kan kjenner noe, hadde vi unnfanget narturlig uten alt slitet vi har vært igjennom hadde vi sikkert bare avskrevet litt øm mage med at sånt skjer og ikke tenkt noe mer på det. MEN vi prøver jo å kjenne etter på alt da...så da blir vi nok litt mer obs på absolutt lat som kjennes andelredes ut da. Men bare tiden vil vise hvordan det går med oss. Og jeg krysser fibnre for at vi lykkes )
Lessen Skrevet 17. november 2007 #21 Skrevet 17. november 2007 så da kan vi bare vente da jenter??!! jeg har lest ut 2 gravid" blader idag .... og jeg syns temaet er så spennende og jeg er så klar så klar.... tror fortsatt at mange av oss som ruger nå er heldige å få positive tester.....
togutter-08og10 Skrevet 19. november 2007 #22 Skrevet 19. november 2007 Hei. Jeg svarte deg på mailen ang test etter 3 uker på Ullevål, men glemte å si at når jeg ringte dem etter 17 dager og sa at jeg hadde positivt resultat ba dem meg ikke vente til 3 uker var gått. Jeg fikk time til UL i beg av desember. Jeg syns du godt kan teste før hvis mensen ikke er kommet da. Min har ikke kommet, så jeg er nok gravid selv om jeg ikke har tatt test siden dag 14 etter innsett og det er 10 dager siden nå.
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 19. november 2007 Forfatter #23 Skrevet 19. november 2007 Og jeg svarte på mailen før jeg leste her, så da ser jeg jo at du har fått time til UL, så spennede!! ) Og, ja, det spørs om jeg klarer å holde meg så lenge som til 30 nov. med første test må ihvertfall holde ut til søndag denne uka da, men jeg kan teste mange ganger jeg, om det er det det står på *hi-hi*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå