Gå til innhold

Hvilken unnskyldninger bruker dere når dere har lyst til å ha barna hjemme for en dag eller to?

Anbefalte innlegg

jeg har hatt sønnen min hjemme ganske mye i det siste. Har ikke noe spes grunn for det, for vi koser oss kjempe mye hjemme. Men han har heltidsplass, og jeg går på skolen. Men alikevel når jeg har fri...så kan det hende at jeg holder han hjemme.

Tingen er at jeg har brukt opp alle slags mulig unnskyldninger for å holde han hjemme.

Fortsetter under...

enig! ikke unnskyld deg for barnehagen :D

ikek nødvendig i det hele tatt det har ikke dem noe med ...du betaler jo uansett for de dagene barnet skulle vært der likevel...... ta ungen fri innimellom når du selv ønske det ikke når barnehagen ønsker det...

det gjør jeg.

Ja, jeg må finne opp unnskyldninger for bhg, for jeg vet ikke hva dem tenker når jeg holder gutten hjemme så mye. Jeg er redd for at dem tenker at han går glipp av så mye om han ikke er i bhg hver eneste dag.

Han er hos faren sin mesteparten i helgene, så de fridagene jeg er hjemme så har jeg og han hjemme. For da er det min tur til å finne på noe kos med han.

Barnehage er et frivillig tilbud som du betaler for. Den er ikke obligatorisk som skole hvor man må ha gyldig fravær. Tror de fleste skjønner at man ønsker å ha barnet hjemme de dagene man har mulighet. Bare å si det som det er at i morgen kommer ikke xx.

Hva... unnskyldning ovenfor barnehagen..? Nei, vet du hva. Det er et tilbud som du betaler for. Å ønske å ha barnet hjemme så mye som mulig bør det da virkelig være forståelse for i barnehagen...

Hmmmm..... lurer virkelig på hva de tenker om meg/oss i barnehagen da. Jenta vår har plass fire dager i uka, men bruker sjeldent mer enn tre av dagene....

Annonse

Du trenger virkelig ingen unnskyldning!

Bare ring om morgenen og si du holder ham hjemme idag for du har fri og dermed ikke trenger barnepass den dagen.

Vi i barnehagen ville heller "reagert"om du hadde masse fri og leverte sønnen din tidlig og hentet sent hver dag likevel. De er det mange av..

Flott med foreldre som vil være sammen med barna når de har anledning!!!

Hilsen Barnehage ansatt

Sier som de andre her, du trenger ingen unnskyldning :) Bare gi beskjed om at barnet ditt får fri den aktuelle dagen, mer er unødvendig. Fortell gjerne ved en passende anledning at du er student og ofte har sjansen til å være hjemme med barnet - det er vel bare koselig om barnehagen er litt kjent med deg hvordan din og barnets hverdag er? Da er det lettere for barnet og personalet å kunne snakke om ting, naturlig for barnet å referere til ting dere har gjort sammen, etc. (hvis barnet prater vel og merke:)

Jeg jobber også i barnehage og det er helt vanlig at foreldrene gir barna fri når de har anledning til å tilbringe ekstra tid sammen med barnet, noen gjør det sjelden men mange gjør det relativt ofte. Noen har faste fridager til tross for fulltidsplass, andre tar det spontant når det er mulighet. Det er jo bare kos!

De eneste gangene vi eventuelt tenker noe over det, er hvis barna har så mye fravær at det går utover deres sosiale innpass i kameratflokken, deltakelse på spennende aktiviteter som ville vært til glede for barnet, eller hvis barnet sliter mye med leveringssituasjonen de dagene de er i barnehagen. Men til og med da så har jo ikke vi som barnehage rett til å si imot foreldrene, kun gi råd, barnehagen er et frivillig tilbud man betaler for og foreldrene står fritt til å disponere plassen etter eget ønske.

Ha barnet hos deg med god samvittighet du, barnet ditt får jo den supre gleden av både rolige dager med deg og andre spennende og aktive dager i barnehagen:)

for at du skal slippe å ringe barnehagen hver dag han har fri, så kan du bare si til ped leder at hvis barnet ditt ikke er komt til 09:30 eller 10 eller når aktivitetene begynner, så har han fri. da vet de det, og du slipper å ringe:)

men du - du er jo den gull moren du da, som lar baret få fri, og nyte dagene. det er ikke bare kos i barnehagene ser du, mye stress og mas. så hold gutten din hjemme du, følg hjertet ditt og kos dere.

jeg har også 100 prosent plass, men bruker 60. men vil ha full plass sånn at jeg vet jeg har barnepass på dagtid hvis noe skulle skje, for vi har ikke noen som kan passe på dagtid, hvis f.eks jeg eller søsken skulle bli syke osv.

jeg har den avtalen at hvis mitt barn ikke er komt til halv ti, har barnet fri. får ofte ofte ofte høre fra de i barnehagen om at mitt barn er så heldig som får ha så mye fri. alle skulle hatt det sånn sier de.

Med mindre de opplever at det blir et problem for ham å være inkludert i barnegrupper er de sikkert bare glad til; flere voksne på færre barn.

Jeg ville gått ut fra at de tok det opp med dere om det skulle være et problem.

Gjest Filifjonka

Du skal ikke unnskylde deg for dette. Jeg gjør det også slik, får jeg en fridag får barnehagebarnet fri. Og da bare sier jeg fra i barnehagen at NN kommer ikke på fredag. Uten å begrunne det.

Jeg har alltid tenkt at om de går glipp av det de som skjer i barnehagen, så får de noe annet hjemme med meg. Og forresten så må da vel barnehageansatte se og sette pris på at mor og barn kan kose seg sammen.

Ingen unnskyldninger i det hele tatt. Dersom jeg vet om det i god tid, gir jeg beskjed da. Ellers ringer jeg samme dag (på morgenen) og sier: "XXX kommer ikke idag, han skal ha tantedag, morfardag eller lignende". Har alltid fri i feriene våre/avspasseringa vår. Selv om ungene våre har 100% plass, er de der neppe med enn 75% på årsbasis. Det er fullt og helt vårt eget valg :-).

Annonse

Er vel heller helt naturlig vel, at han ikke er i bhg når du har fri. Jeg hadde tenkt motsatt og villet unnskylde meg dersom jeg leverte han når jeg har fri!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...