Gå til innhold

vinterdresser - hva skal man velge

Anbefalte innlegg

Dattera mi har en Reima tec høstdress i str 80 nå som hun bruker med ulldress under nå, men lurer på om dette blir kaldt når vinteren setter inn.....

Har tittet litt på vinterdresser og lurer på om noen av dere har erfaring med 'Color kids', 'Mikk-line', 'Ticket to Heaven', 'Lego' sine vinterdresser kontra Reima tec?

Er de vantette og holder de barna varme i på rompa når de sitter?

Hvordan er de for barna å bevege seg i?

(Jenta mi er en liten 1åring som går i 74-80.)

Ps! Er det noen av dere som har prøvd Buddy Bum?(http://www.popomax.se/page9.html)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10886710-vinterdresser-hva-skal-man-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei jeg har desverre ikke prøvd noen av disse dressene.

men jeg ville si at jeg kjøpte dressen til min lille på Sparkjøp. En med svart og blå farge. barnhagen er svært fornøyd med denne. han er aldri kald når jeg henter han og ikke bløt innvendig heller. han har fleece genser og bukse under når det er på det kaldeste. Han er svært aktiv i barnehagen. Nå har jeg ikke sett denne type farge på sparkjøp men det er kommet andre farger i samme type. Typen er Bevernylon.

vet ikke om noen har negative innretninger til bevernylon, men jeg er i alle fall fornøyd.

:D

Dresser med avtagbart for, er jo like tynn i ytterlaget som reima tec høstdressen er. Om du har tilstrekkelig med ull/fleece under går det fint. Husk ull inderst fra topp til tå, og ikke bomull i noen av lagene.

Anbefaler virkelig å kjøpe vanntett dress! Legger du disse ekstra pengene i dressen, så slipper du jo kjøpe regntøy!

Har reima dress og regntøy, men de har ikke brukt regntøyet i barnehagen en eneste dag!

Annonse

Man slipper vel ikke å kjøpe regntøy vel. for det trenger man jo når det regner og ikke er kaldt, både vår, sommer og høst.

Men så det er sagt man trenger en vanntett utedress til vinterbruk.

Man bruker jo vinterdressen ved 0 grader og snøslapps og da bør den være vanntett.

Jenta mi har Ticket2Heaven. Er kjempefornøyd. Den er seriøst like vanntett som regntøy!! Det har vi testet mange ganger. Det mest ekstreme eksemplet jeg kan komme med er Barnas skidag sist mars. Dere som bor i Trondheim og kjenner til arrangementet husker helt sikkert været den dagen: Konstant PØSREGN. Vi var ute på skidagen i kraftig og konstant regn i hele to timer. Jenta mi hadde på seg dressen sin. Da vi kom hjem, dryppet det av dressen - mens jentungen var 100% tørr fra topp til tå innafor dressen.

• 3 uker senere...

I barnehagen hvor jeg jobber synes vi Reimatecdressene er de beste! Men jeg tror ikke vi har vært innom alle de ulike dresstypene du nevner... Men, det er viktig å tenke på at dressen til en 1-2åring ikke bare skal være vann- og vindtett. Den må også være lett å bevege seg i! Og der synder mange dresstyper, desverre. Det kommer selvsagt også an på barnets motorikk, men har sett mange "stappa" barn, som ikke klarer å bevege seg ute fordi dressen strammer både her og der. Men det gjør ikke Reimadressene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...