Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Hun er 2 mnd og den siste uka har vi prøvd å lage " rutine " med at hun legges ca 21.30 hver kveld. Får siste måltid rundt kl 20.30- 21.00. Hun har sovnet mellom 21.30- 22.30 hver kveld hele uka, noe vi er fornøyd med med tanke på at hun bare er 2 mnd... Tenker å sakte men sikkert prøve å legge henne tidligere å tidligere, men må jo begynne en plass:) Når hun blir lagt i denne tiden sover hun som regel til 02.00-02.30, får mat, sover videre til ca. 05, får mat, sover til ca. 07.00, mat også er det morgen ca kl 09.00... Enkelte netter er hun mere våken en andre, og da ligger hun gjerne opptil 20. min etter amming før hun sovner. På dagen har hun ikke noen fast sove rutine og varierer fra dag til dag hvor mye hun sover på dagen. Hvordan høres dette ut for dere og hvordan sover deres baby ( ca 2.mnd ) om natten? Synes hun spiser lite effektivt v nattmåltidene ( sovner ofte og suger svært langsomt og i kort tid..) har en mistanke om at dette er med på å gjøre at hun sover korte etapper etter kl. 02.00... Tips, erfaringer??
trollet66 Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 snuppa mi er 3 1/2 mnd nå, og har etterhvert fått fin natt rutine. Hun begynte selv med å sovne kl 22, da var hun rundt 5-6 uker(da sov hun til ca kl 03) og etter noen dager, begynte vi med å lage rutinene slik at hun skulle være i seng til før 22. Noen ganger har det vært litt jobb, men ikke noe problem. Nå sover hun fra 21:30 til ca 0630, da vekker jeg om ikke hun har våknet selv. Målet er at hun skal komme i seng kl20, men det er foreløpig vanskelig å få til. I kveld var hun under dyna 21:15, og sover nå som en sten. TIl å begynne med hadde hun mange sånne småoppvåkninger, med små måltider, men de lot jeg henne ha, jeg har tolket små ineffektive måltider som at hun ikke egentlig våknet pga sult. Våkner hun nå om natten, får hun bare tilbud om tutt et par ganger, og så sover hun videre. Hun får mase mat om kvelden, har en lang spriseperiode som sikkert varer et par timer, da får hun pupp og til slutt flaske med utpumpet mm. Jeg ser til at hun får mange små ¨fløteslanter¨ samlet til et skikkelig måltid. Etter at jeg begynte med det, har hun sovet lenge og vel. Med mine to første jenter behøvde jeg ikke dette, de sov natta gjennom av seg selv fra de var hhv 3 og 4-5 uker gamle. OM snuppa di ligger våken etter amming, så gjør det jo ingenting, så lenge hun ikke gråter eller er misfornøyd på annen måte. Jeg vet ikke om du fikk noe fornuftig ut av dette?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Takk for innspill! Er greit å høre litt hvordan andres rutiner er. Lille-gullet ble lagt av pappaen etter mating kl. 21.00, hun lå å pludret ett kvarterstid før hun sovnet av seg selv. synes hun er kjempeflink! Regner med hun våkner rundt 02 for mat, så nå er det natta for meg også
Hilsen Aud Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Min sønn er også 2 mnd og vi har vel en viss form for rutine. Akkurat når han er i seng varierer litt i forhold til den siste luren han har hatt, om han skal bæsje, om jeg føler at han har spist godt etc... Han er som regel i seng til kl 21, pluss minus en time. Før legging prøver jeg å få han til å spise så mye som mulig, men det er ikke alltid jeg lykkes da han er superurolig ved puppen og nekter å spise til tider. Vel, det ser egentlig ikke ut til at dette spiller inn i sovingen hans. Han sover så i 7-8 timer, Når han begynner å røre litt på seg i sengen og vurderer å våkne - da gir jeg han smokken og han sover fint en time til. Vi kan gjøre det slik fordi jeg sover lett og våkner ved hver minste klynk og han sover tungt og jeg hører at han tenker å våkne lenge før han faktisk gjør det. Han spiser en pupp og sovner igjen stort sett med en gang, sikkert fordi han ikke en gang har våknet ordentlig. Dette ble MYE BEDRE etter at jeg begynte å amme i mørket på soverommet, nå er det svært sjelden at han våkner ordentlig under måltidet. Etter det ene nattmåltidet går det ca 2-3 timer til neste og så en time til det deretter. Etter det er det morgen. Han sover forresten når det passer han på dagen, ingen spesiell rutine. Men søvn avler søvn, det er ihvertfall sikkert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå