hysterika Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Og hvor lenge varer de vannkoppene? Jeg holder på å få panikk her...
Nickeguri Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 ?? Vannkopper og brennkopper er jo to forskjellige sykdommer. Det er vel litt forskjellig hvor lenge man har vannkopper. Tror du kan få nye blemmer inntil en uke ca.
hysterika Skrevet 12. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2007 Jeg skrev litt slurvete. De sa i bhg at det er veldig viktig at alle vannkoppene er tørket før han kommer i bhg igjen, hvis ikke kan det bli brennkoppinfeksjon i sårene. Jeg sitter hjemme på femte dagen, og det kommer stadig nye vannkopper. Begynner å få panikk, har eget firma, skal ha eksamen... Så jeg vil i hvert fall ikke at han skal få brennkopper i etterkant! Og for hans del også, self. Nå har han vannkopper i over hele kroppen,på leppene, i munnen, i rompa, på pungen... Stakkars liten...
Gjest Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Er det ikke mest de med nedsatt immunforsvar som risikerer brenkopper da? tror eldste holdt på i overkant av en uke med vannkopper
pøber´n & je Skrevet 12. november 2007 #5 Skrevet 12. november 2007 Her kom de første prikkene natt til søndag. De siste prikkene kom vel torsdag. Han er i bhg i dag, og har ikke fått noen tlf om at han må hentes (gravøren leverte etter samværshelg)
Learning to fly Skrevet 12. november 2007 #6 Skrevet 12. november 2007 Brennkopper kan man få i vannkoppen om barnet har klødd mye på vannkoppen. Mine hadde nettopp vannkopooene og fikk brennkopper på de de hadde klødd mest på i ansiktet. Jeg var rask med å vaske brennkoppene med saltvann og smøre på med Brulidine krem og plaster over. Gjenta to til tre ganger for dag. Så er brennkoppene tørket inn etter to-tre dager. Mine var hjemme kun en uke fra b.hagen, selv med brennkopper. Har du startet behandling og det bare er få brennkopper, så kan de gå i b.hage skole så lenge du har begynt behandling og har plaster på.
vi blir 4 :o) Skrevet 12. november 2007 #7 Skrevet 12. november 2007 når junior fikk vannkopper varte det i to uker. Fikk da beskjed at håndhygiene var svært viktig og at han ikke måtte klø.. kan fort bli brennkopper dersom man ikke er nøye med håndvasken og de tar mye på sårene.. tror det skal litt til da ) vi slapp i allefall unna..
hysterika Skrevet 12. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2007 Men om det er litt puss i vannkoppene, er det da automatisk brennkopper? Han har litt puss i noen vannkopper rundt munnen og nesa.. Og jeg klarer jo ikke å passe på at han ikke klør, han er jo så liten...
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 12. november 2007 #9 Skrevet 12. november 2007 Vi har hjemme i 14 dager med barna..
Miramor Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 Vannkopper skyldes virus - Varicella, og brennkopper skyldes bakterier - stafylokokker eller litt mer sjeldent- streptokokker. Brennkopper kan komme som en sekundærinfeksjon i vannkoppene, hvis vannkoppene er blitt utsatt for bakterier - ved kløe etc. Blir det brennkopper så kan antibiotika hjelpe.
Learning to fly Skrevet 12. november 2007 #11 Skrevet 12. november 2007 Når det er gult puss i vannkoppene, så har jeg forstått att det er brennkopper ja. Det var slik mine hadde. Så vask godt, på med Brulidinekrem (antibiotika) og plaster over!!! Gjenta 2-3 ganger om dagen!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå