Gå til innhold

Hjelp...TVILLINGER????


lille Lilly

Anbefalte innlegg

Oioioi...var hos legen på fredag, og hun undersøkte meg. Jeg er i uke 9, men hun mente at livmoren var en del større enn den skulle ha vært dersom jeg var i uke ni. Hun lurte på om jeg var en mnd lenger på vei, men føler at jeg har ganske stålkontroll på det. Jeg tok sikkert fem tester, før jeg skulle ha menstruasjonen, og alle var negative. Først to dager før IKM, fikk jeg positiv test. Da mente legen at det var stor sannsylighet for at det var FLERE fostre.... Hjelp.. hvordan kan jeg finne ut av det kjappest mulig? Ringte til gynekologisk poliklinikk i dag, men de måtte ha henvisning først... Klarer ikke tenkte på annet. Noen som har lignende erfaringer ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved mistanke om flerlinger skal legen din henvise deg til tidlig ul. Så dersom legen din ikke nevnte noe om dette på fredag, ville jeg ringt han og bedt om henvisning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok raskest svar ved å oppsøke en privat klinikk og bestille en tid for ultralyd. Da trenger du ikke noen rekvisisjon men det koster opp til ca 1000 kr, men det er vedt syns jeg (som selv venter to).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har legen min også trodd de to siste gangene jeg har vært gravid. Men har kun vært ett foster der inne om gangen selv om at jeg har ligget laaaangt over gjennomsnittet på symfysemålene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er dette din førstemann? I alle fall så er det kjekt å huske på at når man har vært gravid en gang, vil livmora utvide seg mye lettere og fortere neste gang.

 

Jeg er 14 uker på vei nå, og hadde limora rett oppunder navlen allerede for to uker siden! -Så jeg ligger langt over gjennomsnittet, men så er jeg jo gravid med nr. 2 da, så da er det normalt at livmora fortere blir stor.

 

En annen ting kan være at man har mye fostervann.

 

-Men selvfølgelig, -det KAN jo være tvillinger og, hehe ;)

Syns det hadde vært koselig om det viste seg at det er to her i magen, men tror vel egentlig ikke det er det.

Jeg skal til ul om noen uker, så det blir spennende å se.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...