Gå til innhold

primolut- noen som vet hvor lenge man kan utsette mensen?

Anbefalte innlegg

eg vurderer å utsette mensen pga ferie og slik at neste mens skal stemme ut i fra juleferie/sykehus for neste fryseforsøk. Så dersom dette skal stemme må jeg utsette mens i nesten 3 uker med primolut. Går det bra? noen som har prøvd eller vet noe om akkurat dette?

Fortsetter under...

Jeg utsatte mensen to uker i sommer m Primolut pga av sydentur.....legen var i tvil om det gikk...men det gjorde det.

Ble ganske "hormonell" der nede.så angret litt......typen min sa ihvertfall at han hadde foretrukket meg m mensen ......he he.

Etter dette har syklusen min forandret seg....det går opptil 6 uker mellom hver mens.....er litt bekymret for dette når vi skal til vår første samtale i desember :-(

Ser du skrev dette innlegget for 1 uke siden, men hvis du ikke har fått svar så kan du utsette mensen i høyst 14 dager. Etter dette vil primolut stort sett ikke klare å bygge opp slimhinnen mer og den blir utstøtt som menstruasjon. Hvis du har mulighet ville jeg ha utsatt mensen i syklusen før hvis du klarer, slik at du akkurat er ferdig med mensen før du reiser. Da slipper du å ta tabletter 3 ganger daglig og få de hormonelle bivirkningene når du er på ferie. Primolut virker ved å forlenge den siste delen av syklusden din så hvis du vansligvis ikke føler deg så bra rett før mensen så vil du ha den følelsen under hele ferien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...