Gå til innhold

Fungerer disse engelske navnene i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er ikke norsk, og jeg har bodd store deler av livet i engelsktalende land. Nå bor vi i Norge, og selv om vi ønsker å reise mye og kanskje bo et år eller to utenlands, er det Norge som kommer til å bli vår faste "base" fremover. Vi har funnet noen navn som vi vet fungerer bra på norsk og engelsk, men trenger hjelp til å finne ut av noen navn. Hva synes dere om å bruke disse navnene på et barn som (stort sett) vokser opp i Norge? Vi har etternavn som ikke er norske.

Jessica

Chloe

Megan

Keira

Lola

Joshua

Tyler

Owen

Kian

Declan

Dominic

Connor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint - må nok stave noen av dem en del ganger, men det må for den saks skyld de som heter Wiik og ikke Vik også.

Skrevet

Jessica har jo både en norsk uttalese å engelsk da, så det passer jo kjempe fint:)

Ellers så er Dominic en favoritt hos meg!! Kjempe fint navn:)

Skrevet

Jessica, Lola, Dominic og Connor er greit å uttale på norsk, de andre er nok vanskeligere. Men man er vel såpass vant til alle navnene, selv om de ikke er norske, at det stort sett burde gå grei.

Skrevet

Ja, bortsett fra Declan og Joshua tror jeg - de blir litt tunge. Men Jessica og Lola blir vel harry i Norge, og Megan er et bilmerke... Skriv Meaghan i tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...