mcar Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Lille Aleksandra 46 cm og 6,4 pounds, kom til verden den 3. november etter noe dramatiske omstendigheter... Merket murring i magen da jeg stod opp kl. 07:00 på morgenen. Murringen tiltok i styrke og i 11-tiden gikk slimproppen og jeg hadde 1 1/2 minutter rier med 2 minutters mellomrom. Da var det bare å bestille båt og komme seg over til naboøya der sykehuset er. Båtturen gikk greit, det var stille sjø. Vannet gikk da jeg gikk fra båten til bilen. Bilturen fra brygga til sykehuset var ikke fult så behagelig, humpete! På sykehuset ble legen helt fortvilet da hun så fargen på underbugsa mi... gusjegrønn farge. Hun kunne ikke finne fosterlyden. Da tredjemann hadde forsøkt å finne den uten hell hadde jeg ikke noe valg lenger, hun forlangte keisersnitt. Jeg var våken, og smertefri, under hele prosedyren, helt frem til jeg hørte klynking og gråt. Da sovnet kjeg nok for jeg husker ikke noe mer :-) Aleksandra hadde bæsjet i magen og selvfølgelig drukket det. Så vi måtte bli 7 dager på sykehuset for å fullføre en antibiotikakur og være sikker på at hun ikke var blitt syk. Da jeg endelig fikk henne inn på rommet mitt og til brystet etter 24 timer tok det ikke mange minuttene før hun pattet ivei. Mamman hadde sååå dårlig samvittighet for alt dokka måtte gjennom av sprøyter og prøver. Bare for at jeg hadde nektet å forløse henne med keisersnitt uka føre! Ramsvart samvittighet! Det ser ut til at alt har gått greit. Nå er vi hjemme og pupper med javne mellomrom. Jeg har en ung jente her som tar seg av alt det praktiske i huset (helt vanlig på Filippinene) så jeg kan slappe av, kose med dokka mi og skrive her :-)
Gjest Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Masse gratulasjoner!! og lykke til fremover med dokka di Høres herlig ut m noen som tar seg av huset.Det kunne jeg godt ha tenkt meg Kos dere!!
Gjest Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Gratulerer med jenta! Man aner jo aldri på forhånd hvordan fødselen vil bli, nå må dere bare kose dere sammen.
utrolig 2007 Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Gratulerer så masse med lille Aleksandra, fint navn da..... (stod mellom det og Angelica her.....) Hørtes ut som en litt action fylt fødsel, fint at alt gikk så fint Jeg er også endelig i mål fikk 10 nov kom hjem i dag og er bare kjempelykkelig. Kos dere masse fremover.
Dolly Duck Skrevet 16. november 2007 #5 Skrevet 16. november 2007 Gratulerer så mye med nydelig dokke! Flott navn dere har valgt! Nyt dagene og kos dere masse, jeg gleder meg til det er vår tur! =D
jenkas69 Skrevet 16. november 2007 #6 Skrevet 16. november 2007 Gratulerer med lille Aleksandra! Kos dere masse med videre med den lille!
snikers Skrevet 16. november 2007 #8 Skrevet 16. november 2007 Gratulerer så mye med jenta.kos dere masse i tiden fremmover.
mamamimmi Skrevet 17. november 2007 #10 Skrevet 17. november 2007 Kjaere dere, Så fint at det gikk bra til slutt. Dette å föde, det blir ofte med litt dramatikk, men med all god faglig kompetense på sykehusene så går det for det meste greit. Mange gratulasjoner! Klem
evius fikk junigutt Skrevet 18. november 2007 #11 Skrevet 18. november 2007 Gratulerer kjempemasse med den fine jenta!! Det var synd det ble litt komplikasjoner, men bra at alt endte bra til slutt! Nå må dere kose dere masse i barseltiden. Ønsker dere lykke til !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå