Gå til innhold

Skitur


aviatrix*høygravid

Anbefalte innlegg

Hei! jeg og kjæresten skal på skitur til alpene når jeg er omkring uke 22-24... Er jeg riv ruskende gal som tror det kan gå greit å stå på slalom da.. Skal selvfølgelig være veldig forsiktig og kjøre "danske stilen" Tenker at hvis jeg skulle falle så blir det sikkert på rumpa, og man kan jo ikke sikre seg hundre prosent mot fall i hverdagen uansett.. kan være ganske så glatt i norge en vinterdag f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker ski, og ser med grøss og gru på vinteren jeg nå går i møte der jeg må kutte ut offpistkjøring.

Nå aner ikke jeg hvordan du bruker å stå, og hvor mye kontroll du har, men det er alltid noen andre "dansker" i bakken og :)

Jeg er nok litt hysterisk av meg da.... og vet jeg ikke klarer å kjøre rolig uansett...

Hadde tenkt å kjøpe meg fjellski og gå bortover i stede, men da fikk jeg beskjed om at den sklibevegelsen man bruker når man går på ski er det verste man gjør for bekkenet når man går gravid...

Så vi får se....

Ønsker deg uansett god tur! Men vær forsikitg da!!

Barnet i magen har det best når du har det bra! Så om det er når du står på ski, synes jeg du skal stå på ski!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar! har lest litt rundt omkring nå og funnet ut at mange sier det går bra.. Kjenn på egen kropp er det viktigste.. Det blir som det blir, jeg drar ihvertfall på tur... Blir jo litt siste kjæreste turen også.. Så får jeg kjenne om det føles bra..hvis ikke tenkte jeg å gå langrenn, det er ikke farlig hvis du ikke allerede har fått problemer med bekkenet.. Så er du sunn og rask så kan du godt stå på bortoverski;) Igjen er det jo noe med tempo og intensitet og lytte til egen kropp... Håper du får en god vinter med noen deilige fjelldager!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så glad jeg er for å høre at andre også har en god og sunn innstilling til trening i svangerskapet! Jeg har termin nå til mandag, er altså i uke 40 idag... Jeg var senest på Yoga trening igår, og hadde det vært skiføre her hadde jeg nok tatt en tur idag... Håper dere får en fin vinter med mye skigåing og -kjøring og at dere slipper bekkenproblemer. Det går iallefall fint an å trene og være aktiv om man ikke har spesielle problemer. jeg gikk selv i jotunheimen (bl.a. bukkelægret som er rimelig bratt... når jeg var i uke 22 - så god tur til alpene!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...