Gå til innhold

Planlagt ks med spinal ..hvordan kjennes det å ligge der mesn de syr?

Anbefalte innlegg

Gruer meg liksom til å bli sydd sammen igjen. Jeg er så utrolig visuell med en litt for livlig fantsi.

Er redd jeg ser det hele for meg mens jeg ligger der alene foran teppet.

ja for det er vel slik at pappa og baby er ute mens jeg sys?

Er det noen som snakker med meg, slik at jeg ikke ligger der med ekle bilder i hodet og katastrofetanker? :-)

Takker for oppmuntrende svar.. :-)

Har ks om ei uke..

Fortsetter under...

Jeg måtte gjennom et hastekeisersnitt og fikk spinalbedøvelse.

Pappan fikk bestemme om han ville være sammens med meg eller ungen så han gikk sammens med ungen.

Under hele ks så hadde jeg en person som fortalte meg hva som skjedde i resten av rommet. Hun var også den personen som sjekket med at jeg hadde det bra (ekg mm). Jeg ble veldig avhengig av å ha ho i nærheten hele tiden. Var veldig beroligende å kunne forholde seg til en person hele tiden.

Siden det er planlagt ks så skal du vel prate med dem på forhånd? Eller har du kanskje gjort dette allerede? Du kan vel bare spørre dem om hvordan rutiner dem har?

Jeg hadde en som sto ved hodet mitt hele tiden og småpratet med meg, dessuten snakket legen til meg mens hun sydde også.Spøkte med at det var en baby til der inne og snakket om trivielle ting. Tiden gikk fort og jeg rakk ikke tenke så mye over at de faktisk sydde igjen alle lagene i magen min. Det kommer nok til å gå kjempefint-masse lykke til!:-)

Mannen og minsten var ute å veide og målte mens jeg ble sydd. Jeg og sykepleiern som satt ved min side hørte på radioen og tok en trall til musikken på radioen. Så det gikk fort og greit det, men stakkars lege som hørte på oss to som sang og skravlet som to gml bingokjerringer!!!

Annonse

Er det mulig?! Haha, jeg skratter godt nå! "En trall til musikken på radioen", haha. Hva var det, da, mon tro?

Jaja, vi får bare tenke ut en sang vi kan synge når syinga skal gjøres unna. Gode forslag, anyone?

Ville bare at de skulle bli fort ferdig jeg, slik at jeg kunne komme etter sambo og snuppa :) Kjente ingenting, og hadde også en person ved hodeenden hele tiden.

Det som var "verst" var når de åpnet og før babyen kom ut. Da kjentes det ut som om de skulle rive meg i to... he, he, på en morsom måte altså. Man kjenner jo ingen smerter, men man merker at de holder på der nede. Selve ks'et tar jo bare noen minutter, fra de åpner til babyen er ute. Går superfort, selv om det kanskje virker litt lenger der og da. Man ligger jo å venter på å høre den første gråten. Helt rart. Spesielt om det er førstemann :)

Sier bare en ting! Gled deg :) Jeg var superheldig i ettertid også, og hadde lite vondt. Hadde kun vanlig Paracet smertestillende :)

Lykke til!

• 2 uker senere...

Det føles som de tar hele oppvasken inni der uten smerte... Var så redd men keisersnitte mitt gikk helt utrolig fint. Har født vanlig å. Men keisersnitt var supert:o) Ikke noe å grue seg til. Flott opplevelse.

Babyene er ute på 5min å da er alt glemt hehe

Hehe, det med at de tar oppvasken der inne var en god beskrivelse :) jeg også syntes jeg kjente utrolig mye egentlig, men selvsagt ingen smerte.

Jeg hadde også folk som sto og skravlet med meg oppe ved hodeenden (anestesilege bl.a). I tillegg fikk jeg barnet opp til meg og lagt på brystet rett etter snittet, noe som gjorde at jeg hadde annet å tenke på enn hva som foregikk bak gardinen.

Da ungen og far forsvant ut var det heldigvis ikke så lang tid igjen før de var ferdig - det er lett å se for seg detaljene, og når man i tillegg har vært så lur som meg og se en video av keisersnitt på forhånd.. :) ikke særlig smart, hehe.

• 2 uker senere...

det kjenntes ut som de sydde uten at det gjorde vondt,.

men nå har jeg vært med på flere ks da jeg var utplassert i praksis- så sjønnte jo alt son ble gjort.

dessuten så jeg på i lampa over bordet..

spinalbedøvelsen var ikke det verste- venflon er MYE verre :-p

Jeg kjente ingenting når de sydde meg sammen igjen. Bare litt riving og sliting. Men syns det var verre da de tok ut ungen, fordi da var det litt hardere røsking. Men var ikke vondt det heller.

Samboeren min var sammen med lillegutten mens jeg ble sydd. Men plutselig kom jordmor inn med han, slik at jeg fikk kose litt med han mens jeg ble sydd.

Kjente ingenting da de satt spinal bedøvelsen, men det var kanskje fordi jeg hadde fått epidural tidligere i fødselsforløpet. Før de fant ut at det ble keisersnitt.

Var ikke noe skummelt, bare litt ekkelt å tenke på at magen min faktisk var åpen helt inn. Men gikk bare fint :)

Når samboeren min gikk ut sammen med lillegutt, så kom det en anestesi lege å satt seg atme meg, å pratet til meg :)

Å legene forklarte hele tiden hva de gjorde, å sa hvor lang tid det var igjen.

Syns det var en kjempe fin opplevelse, til tross for at det var ett akutt keisersnitt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...