A og G Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Når er det vanlig å ha første legetime? Jeg har nettop funnet ut at jeg er gravid, og er veeeldig usikker på hva jeg skal gjøre nå i forhold til lege. Når kontakta dere legen?
MegSelv82 Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Hei:-) Jeg ringte bare til legen, sa at jeg hadde positiv test og ca når siste mens var, så satte hun opp en time til meg. Tror jeg ble satt opp i ca 6 uke eller noe slikt:-) Lykke til
Lille trille satt på hylle Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Jeg var med en urinprøve for å få bekreftet at jeg var gravid, dagen etter at jeg hadde tatt test hjemme. Da testen der ble positiv satte de opp ny time uken etter, så jeg var vel i uke 6 eller 7 d
A og G Skrevet 11. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2007 Takk for svar! Men kom forresten på at jeg skal til tannlegen på tirsdag, og leste et sted at det burde man ikke. Men husker ikke hvorfor. Noen som vet? Kan jo hende jeg har misforstått da
Duracella Skrevet 11. november 2007 #5 Skrevet 11. november 2007 Legen min ba meg komme i uke 12, eller etter den tid. Ingen vits i å komme før så lenge det ikke var mistanke om noe galt, sa han.
Tobarnsmammaen Skrevet 11. november 2007 #6 Skrevet 11. november 2007 Grunnen til at man skal være forsiktig med tannlege er røntgen. Skal helst ikke tas når man er gravid pga at man ikke vet om det er farlig eller ikke. Tror enkelte tannleger har en slags "beskyttelse" el noe. Ikke mitt fagområde dette. hehe.
SuperMoM <3 Skrevet 11. november 2007 #7 Skrevet 11. november 2007 Holde seg unna røntgen og rotfylling.. Bare si at du er gravid.Dette vet de.
A og G Skrevet 11. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2007 lurer litt på om det er rotfylling det er snakk om, for det er en tann som en lærling har vært litt uheldig med... tredje gangen jeg skal dit, og forrige gang sa ho at jeg kanskje måtte rotfylles hvis jeg fikk mer problemer...
SuperMoM <3 Skrevet 11. november 2007 #9 Skrevet 11. november 2007 Syns jeg las det et sted at man ikke skal rotfylle når man er gravid,men bare si ifra om at du er det du så får du se hva de sier.De vet alt det der:) Kunne hørt med min mor (jobber på tannklinikk),men hun ligger nok og sover nå. Bare nevn at du er gravid du:)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 12. november 2007 #10 Skrevet 12. november 2007 Jeg fant ut på torsdag at jeg er gravid men fikk ikke time før 28 november, men skal til legen på tirsdag til en såkalt akutt time pga jeg tok angrepille for litt over 2 uker siden når jeg ikke viste at jeg var gravid, og ikke veit jeg hvor langt jeg er på vei. Men om det ikke hadde vært for det hadde jeg måttet komme 28 november. Og da tror jeg at jeg hadde vært ca 7-8 uker på vei (tror jeg er ca 5 blitt nå)
VilVilVilVil Skrevet 12. november 2007 #11 Skrevet 12. november 2007 Jeg kontakta ikke lege før jeg var i uke 10. Skal dit neste uke, da er jeg slutten av uke 11.
Gjest Orkideen Skrevet 12. november 2007 #12 Skrevet 12. november 2007 Det er normalt med første svangerskapskontroll i mellom uke 8-12 av svangerskapet.
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 12. november 2007 #13 Skrevet 12. november 2007 Jeg var med urinprøve i dag, for å dobbeltsjekke resultatet. Fikk ikke time før 10. desember jeg.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 12. november 2007 #14 Skrevet 12. november 2007 Jeg ringte med gang, jeg, ante jo ingenting. Fikk time i slutten av uke 10, den 11. desember. Det kjentes lenge til da jeg ringte, men nå er det jo snart (Bare en måned igjen....)
A og G Skrevet 12. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 12. november 2007 Så fikk jeg time i morgen da! Har hatt hjertebank i det siste, og hadde tenkt å sjekke det allerede før jeg viste at jeg var gravid, for jeg vet jo ikke om det har noe med svangerskapet å gjøre, er jo bare 4 uker på vei tror jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå