Gå til innhold

Bære tungt


Rebekka og tre vidundere

Anbefalte innlegg

Alle sier man ikke skal bære tungt når man er gravid. Jeg har bært både sementsekker og møbler. Alt står bra til med meg og lillegutt. Hva kan skje egentlig? Når er det "farligst" å bære med tanke på graviditetsmåneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal vel helst ikke bære tyngre enn 10 kg, men det viktigste er at du ikke skal ha vondt hvis du løfter eller bærer tungt.

Moren min har spontanabortert fordi hun løftet og bar for tungt, i alle fall. Var ikke noe særlig det!

Vet ikke når det er farligst å bære tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bærer mye i jobben min også. Legen min sa i hvert fall at til å begynne med, så spilte det liten rolle for babyen. Den spiren som sitter, den sitter. Men hvis noe tilsier abort, så kan jo det å bære være en utløsende faktor.

 

Nå som vi nærmer oss slutten, har jeg hørt at det etterhvert kan være fare for at vannet går. Har ikke funnet noen mer konkrete uttalelser ang dette, men skulle gjerne likt å vite mer. Ikke greit å drive med boligstyling når man ikke kan løfte...

 

Det viktigste er nok å kjenne etter hva kroppen sier og bruke sunn fornuft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, klart vi må lytte til kroppen. Jeg bar en liten sementsekk i dag, og da merket jeg at det strakk i både rygg og mage. Det betyr nok at jeg må begynne å ta livet litt mer med ro. Det gjelder vel dere andre bærere også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...