Gå til innhold

Kutter dere brått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bråseponerer dere medisiner som kan være skadelige i svangerskapet? Eks smertestillende, antidepr, sovetabl? Eller trapper dere ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på cipralex. Jeg kuttet på dagen. Dette hørte jeg først etterpå at kan være farlig. Men her har det gått over all forventning :o)

Skrevet

Så bra! Testet selv positivt på EL idag og burde dermed kutte ut Zopiklon. Men er redd jeg blir helt vrang hvis jeg plutselig slutter. Men likevel, tenk om det skulle klaffe denne mnd? Ble mitt siste glass vin denne helga før evt TR iallefall...

Skrevet

Å stoppe med medisin på dagen kan være farlig, og i forhold til antidepressiva øker det sjansen for alvorlig depresjon og suicidaladferd drastisk. I tillegg gir det (kan det gi - forstår at Lompa unngikk det...) abstinenser. Jeg brukte to måneder på å stoppe med cipralex, men likevel hadde jeg svettetokter, kvalme og svimmelhet, og "strømstøt" gjennom kroppen daglig.

Merka du virkelig ingenting da du stoppa, Lompa? Har du fått noen tilbakefall, eller er alt fryd og gammen?

Jeg fikk nemlig tilbakefall og har starta på ny medisin. Satser på at den hjelper snart

Skrevet

Har dårlig samvittiget ang sovetablettene. Men dagen etter eggløsning har jo ikke egget festet seg, og det kan vel neppe ha skadet? Ser mange mener dette ang alkohol.

Har noen av dere brukt sovetabletter? Kuttet dere disse tvert?

Skrevet

Har gått på Efexor i lengre tid og nå har jeg sluttet, pga at jeg er gravid i uke 10. Man bør slutte med disse ganske fort pga at det kan skade utviklingen av fosteret. Det gjelder i allefall antidep. i første trimester. Sovemedisin er det vel også best å slutte med, men snakk med legen din fortest mulig angående hvordan du skal slutte. Jeg sluttet etter en uke med annenhver dag. Går det ikke bra, kan jeg kanskje begynne igjen i andre trimester. Det kommer jo helt ann på hvor avhengig du er av sovemed. i dag om hvor fort du kan slutte.

Skrevet

Hei MissSophie!

Jeg fikk utrolig nok ingen tilbakefall, og alt er "fryd og gammen".

Jeg følte meg nok litt svimmel o.l. når jeg kuttet ut cipralexen, men vanskelig å si om det var pga at jeg var gravid eller medisinene...

Jeg føler meg i toppform foreløpig, men er klar over at det hele kan snu seg enda, spess etter fødsel. Jeg tar en dag om gangen i alle fall.

Skrevet

Jeg kuttet på dagen med antidepr. da jeg fant ud jeg var blitt gravid.redd for at tablettene skulle påvirke den lille..har slitt veldig gjennom hele svangerskapet med sterke depresjoner, og jeg kommer til å bli satt på tabletter igjen etter fødselen...

• 4 uker senere...
Skrevet

Seponerte tvert alle medisiner dagen etter testen var positiv, 4 uker på vei... Zoloft, Tolvon og Concerta - alle seponert samme dag. Merket rykninger forskjellige steder i kroppen med alt fra 10 sekunder til 1 minutts mellomrom, sterk hodepine etc. Nå er jeg 7 uker på vei og medisinfri, og merker knapt noe til ettervirkningene av bråsep. Men jeg vet at det ikke er særlig smart å bråsep. slike medisiner (hvertfall for min egen del) - de 2 siste gangene jeg gjorde det, fikk jeg kraftig tilbakefall etter 3-4 mnd og ble innlagt 1 av gangene...

Sliter man med psykiske problemer og kutter medisiner i svangerskapet, er det enda viktigere med tett oppfølging og hyppige samtaler hvis man vil "sikre seg" mot værre tilbakefall.

Det er hvertfall min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...