Gå til innhold

Flere i usikkerhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på GU på fredag, grunnet brun utflod og sterke magesmerter. Enten er jeg kortere på vei enn antatt ( anslo til å være 6+2 istedet for 7+2), eller så har embryoet sluttet å vokse..

Skal tilbake på torsdag, for å sjekke om det har vokst.

Er vi flere i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter litt * =)

Skrevet

Vi har det nesten likt.

Jeg har ingen mage smerter, men brun utflod. Noen ganger rosa, og litt rødere. Ikke ferskt blod, eller tynt flytende. Men ganske seigt tykt, og bare bitte litt.

Var på UL onsdag. Skal tilbake denne onsdagen for å se om min vokser.

Antar jeg var ca 5+5 sist jeg var der. Embryoet var kun 2 mm, vi så plomme sekk, foster hulen, og hjerte. Men den var så liten..

Husker du målet på ditt?

jeg har tenkt mye i helgen. Men har "mannet" meg litt opp nå, og tenker at- vokser den ikke eller er for liten er det jo noe alvorlig galt og ingenting å gjøre med. Jeg orker ikke begynne de første ukene med bekymring. Selv om jeg gjør det..

Håper det går bra med oss :-)

Skrevet

Hei hei " SommerMini_juli08" =)

Sukk... føler så inderlig med meg!! Sukk...

Jeg fikk vite at jeg ikke var 7+2 uker slik jeg trodde, men ifølge gynekologens beregninger 6+2 uker. Dette da " erten" målte 5 mm. Kan ikke få det til å stemme at jeg skal være 6+2 på vei ( altså nå på fredag), for vi hadde ikke sex grunnet huset fult av folk i den perioden. Kan jo selvfølgelig være at EL var litt forsinket og at svømmerene overlevde lenge og ventet.. hehe.. ikke godt å si..

Vet du hvor mye erten skal vokse da, fra uke til uke, når en er så tidlig på vei som det vi er?

Heldige dere er som fikk såpass mye info fra gynekologen. Ja, virker som om dere fikk det, siden dere vet dere så plommesekk osv. Ja, eller så er det fordi du kunne om dette og så det selv på skjermen? hehe=) Selv fikk jeg ikke så mye info, det var liksom jeg selv om kom fram til " enten er jeg kortere på vei enn antatt eller så har embryoet sluttet å vokse". Gynekologen bekreftet alternativene...

Tenker også som deg. Er ikke alt i orden, så er det en grunn til det! Som svigermor sier " det som skal sitte, det sitter..hvis ikke, er det en grunn til det". Jeg må ærlig innrømme at jeg tar dette bedre enn samboeren min. Han holder på å bli sprø, og klarer nesten ikke å vente til torsdag. Denne ventetiden og usikkerheten er ille.. Som jeg sa til samboeren igår : " dersom det skal gå galt, så kan det vel bare komme ut tvert!Ja, istedet for å utsette meg for sterke sterke sterke smerter".

Flott at du ikek har smerter=) Vil tro det er et godt tegn, ja=)

Håper også at det går bra med oss! Skal vi utveksle tanker, og så oppdatere hverandre underveis?

Skrevet

Gynekologen jeg hadde var veldig informativ.

Hun fortalte og pekte på alt hun så.

Din spire var iallefall større en min!

hadde vært fint å holde kontakten :-)

Godt å kunne prate med noen i samme situasjon!

Jeg har så rar følelse anng dette.

Jeg vet at jeg blir kjempe deppa hvis det ikke har vokst og ser normalt ut på onsdag.

(Dette er kanskje litt ekkelt, men må bare spørre.

Får du utfloden i trusa?

Jeg får ikke noe på papiret før jeg tar papir på fingern og stikker litt oppi... Beklager ekkel beskrivelse, hehe.)

Hadde jeg ikke "lett" etter denne misfargede utfloden ville jeg ikke merket den så mye..

Hele greiene startet med at jeg trodde jeg fikk mensen dagen jeg skulle ha. Fordi det kom litt brunt. Men det var jo nesten ingen ting. Det tok meg etter det 4 dager før jeg skjønte at hmmm kan jeg være gravid. Det var da ingen vanlig mens.

Og etter det har jeg sjekket om jeg har utflod.. Og det har jeg hatt. Testene like positive, ømme pupper, kvalme byger...

Skal bli godt å sjekke dette om noen dager.

Skulle det være noe galt skal de bli godt og avslutte.

Men håpet er der og jeg ønsker den lille mini spira skal bli et velskapt barn. DET hadde vært flott!

Får bare håpe :0)

Dette ble litt rotetet skrevet, men løper litt til og fra her.

Skrevet

Hei igjen=)

Først og fremst, så er det ingen beskrivelser som er ekkel for meg=) Nei, jeg har nok ganske så høy " smerteterskel" der, ja -hihi- =) Så, her er det bare å snakke om det du ønsker, så skal jeg svare som best jeg kan=)

Det hele startet med at jeg etter sex, oppdaget brun utflod morgenen etterpå. Det var ingenting i trusa, men på papiret. Ganske mye faktisk. Bruker jo å få litt gusj før mensen, og det var like mye som da liksom. Etter dette har jeg hatt kun på papiret, med gjevne mellomrom. Kanskje annen hver gang jeg er på do eller noe slik.. Hva sa din gynekolog om denne utfloden? Vet jo at det kan være vanlig så tidlig i et svangerskap, men det er min kombinasjon med smertene som plager meg...

Sier meg enig med deg! Kommer også til å bli veldig skuffa om det ikkehar vokst og er normalt til torsdag. * håper* =) Vet at samboeren min kommer til å bli enda mer skuffa, bekymra og lei seg, så føler at jeg tenker mye på dette for hans del også. Unner han å slippe unna det der! Unner selvfølgelig meg selv det også, men du skjønne hva jeg mener=) Tenker også som deg.. Er det noe galt, skal det bli greit å få dette ut av kropppen.. Ja, selv om jeg hadde tenkt på det likevel! Tanken på å ha hatt en Sa er skummel...

Prøver virkelig å ikke tenke på dette, men det går jo rett og slett ikke. Skal egentlig sitte å lese nå, men klarer ikke med det første. Samboeren har rett, det blir noen lange dager fram til torsdag. Skal du inn til gynekologen alene, eller? Var alene nå sist, men sambo insisterer på å være med denne gangen. Jaja.. skjønner han godt, selv om det å være til GU er svært personlig.. hehe.. jaja.. han skal få være med, selvfølgelig skal han det!=)

Enig med deg.. vi holder kontakten, og så heier vi på spirene våre! Tenker på deg...

Skrevet

Hei igjen :0)

Nei, ikke mulig å ikke tenke på dette.

Blir halv gæærn snart.

Jeg reiser alene på UL. Har ikke sagt så mye til han enda.

Han vet ikke at UL på onsdag er for å se om den har vokst som den skal. Han tror det er fordi jeg går på penicilin nå.

Han kommer til å ta det tungt hvis det ikke blir noe av. Venter til Onsdag nå. Kanskje allt er bra, og da slipper vi å være to med ubegrunnet bekymring..

Gleder meg til det er overstått... Å gå sånn som dette er jo helt tragisk.

Ja, vi får heie på spirene våre! Det er sikkert to tøffinger som ikke slipper så lett.

Skrevet

Hei igjen=)

Samboeren min vet alt det jeg vet om dette! Klarer ikke å holde det skjult for han, selv om jeg helst kunne ønske at han visste litt mindre. Han blir så bekymret, ja mer enn meg i grunn.. Så, samboeren din vet ikke noe? Sant du sier.. skåner han jo i grunnen om du ikke sier noe=) Jeg derimot, trenger støtten, så... derfor vet min=) Ja, selv om det er jeg som støtter han da -hihi- =)

Har dere noen barn fra før? Det har ikke vi, så alt er jo så nytt for oss. Har vært sammen i 5,5 år da, så heldigvis kjenner vi hverandre godt og kommuniserer perfekt=)

Tenk.. vi får vite " dommen" bare en dag fra hverandre. Rart å tenke på i grunn. Det er sant du sier, vi får håpe vi bærer på to tøffe spirer!! Satser på det!=) Barnet er jo ønsket!=)

Skrevet

Nei han vet ikke noe om at gyn synes den var lite.

Jeg tengte ikke så mye på det før etter et par dager selv. Jeg var bare glad for at jeg så hjertet jeg. Så det var det jeg fortalte da jeg kom hjem.

Jeg kan liksom ikke tro det er noe galt heller.. Samtidig som jeg er redd for det.

Jeg har 3 barn fra før og han har en.

Så dette er vårt første sammen.

HJer er huset fullt av liv, ja :-)

Koselig det.

håper vi kan puste lettet ut neste helg !!!

Og at det går bra for oss begge:-)

Skrevet

Vet du.. tror ikke vi blir kvitt de engstelsene før vi har vært på neste kontroll. Tenk, bare i morgen igjen, så skal du på din! * krysser fingre og tær for deg* =)

Har du 3 barn fra før? De synes sikkert det er veldig spennende med en liten krabat=) Eller, vet de det? Kan tenke meg at huset er fullt av liv, ja=) Koselig=)

Ja, håper vi til helgen kan puste lettet ut, og tenke på dette som ei erfaring rikere. Innbiller meg at den brune utfloden kom av sex foregående natt og rift eller noe..Ja, får satse på det, selv om blodet ikke var friskt.. Noe må en jo slå seg til ro med=) Kom din utflod bare plutselig, eller?

Skrevet

Ja da. Har 3 barn jeg. :-)

Begynner å bli gammel, hehe. 37 år har jeg blitt.

Trodde jeg var ferdig med å få flere barn, hihi.

Yngste jenta mi er 9 år. Eldste er 14, og han midtimellom er 13.

Men så skjedde det masse , jeg ble alene mor, og etter noen år møtte jeg drømme mannen! Giftet oss,Og vi fikk veldig lyst på et barn sammen. Derfor denne "attpå kladden"

Nå er det heldigvis ikke lenge til vi får svar.

Jeg x-er fingre og tær for oss.

Vi skal nok sitte her å skravle i helgen, om hvilke vogner, og annet utstyr vi skal kjøpe oss! Dette SKAL gå bra!!!

Her i huset vet barna det, allerede.

Angrer litt på det nå.. Men ble så glad da det lyste Gravid på testen at vi ikke klarte la vær å fortelle.

Men, jeg forklarte de at det noen ganger ikke blir bebi. Men at det stort sett går bra. De er såpass store at de skjønner det. Selv om det selvfølgelig ville være trist for dem også.

Er nærvøs hver do tur. og ikke bare det- jeg oppsøker toalettet flere ganger en nødvendig for å sjekke.

ÅÅÅÅHHHH Grrrr.

Er det torsdag du skal på UL, eller var det fredag?

En annen ting jeg har tengt på..

Endel personer her inne sier de har vært på UL i uke 7 og ikke sett noen ting. Kun en foster hule. Så i uke 8 så de plutselig et levende foster.

Det synes jeg er rarere en å ha et lite embryo på UL i uke 5-eller 6..

I uke 7 -8skal den da være godt synlig..

Nei nå må jeg slutte. Hahaha.

Skrevet

" Sommermini_08" =)

Nesjda.. du er jo ikke gammel! Nei, det vil jeg på ingen måte si=) Flott alder du har på barna dine da=) Nært de eldste, samtidig som de nå er gamle nok til å kunne ta mer del i livet til et lite søsken. Det er jo suverent=) Jeg var 10 og søsteren min 8 år, da vi fikk en liten bror. Spennende og ekstremt artig, når en selv kan ta mye del i det hele. Regner med mamma synes det var greit, få litt hjelp og slikt=) Flott at du fant drømmemannen, og enda bedre at dere ønsket et barn sammen=) Koselig=)

Hvordan har tankene dine vært idag, da?

Her er jeg blitt mer rolig. Vært kvalm idag og slik. Vet ikke hva jeg tenker ang resultatet på tordag, annet enn at jeg ber til høyere makter om at alt skal være bra! Tenker masse på deg, som skal få vite svaret i morgen! Er så spent så spent!!

Jeg skjønner godt at dere ikke klarte å vente med å si det til barna. En slik herlig nyhet, det er det vanskelig å holde for seg selv. Selv ventet jeg 1 uke med å si det til moren min. Vi har et veldig veldig nært forhold, så det tærte virkelig på meg å holde det for meg selv. Merket at jeg fikk med meg 70 % av samtalene med henne, for tenkte hele tiden på hvordan jeg skulle si det. Klarte ikke å vente, så fortalte det, selv om det var veldig tidlig.

Angrer du nå på at du fortalte det til barna?

Jeg angrer overhode ikke på at jeg fortalte det til de jeg har fortalt det til. Det er ikke mange, men det er folk jeg ikke klarte å skjule det for! Det tærte på meg, så det beste var å si det. Angrer ikke, selv om det nå skulle vise seg at dette eventuelt går galt! Det er greit at de vet hva jeg eventuelt går i gjennom og slikt..

Nei.. nå er jeg virkelig forberedt på at dette går galt! I det andre sekundet er jeg sikker på at dette går bra! herregud, slitsomt å ikke vite.. Ja, få tenke litt slik som deg. Noen ser ingenting på UL i uke 7, og likevel har de liv der. Så, vi har jo iallefall sett noe.. håpe det teller=) hehe..

nei, nå må jeg også slutte å la disse tankene løpe løpsk med meg.. hehe=)

Håpe vi skrives snart=)

klem=)

Skrevet

* tenker masse på deg idag *

Skrevet

vil bare si at det stemmer det med at mange som har vært på tidlig ul og fått vite at det ikke er noe der og så når de kommer tilbake noen dager etterpå for å ta utskrapning finner de hjerte og alt :)

så håper dette skjer med dere også :)

ønsker dere lykke til... mente ikke å sniklese tråden deres, men ble bare litt nysgjerrig...

krysser fingrene for dere og noen har også opplevd brunlig utflod rundt den tiden de skal ha mensen igjen...

så lenge det ikke er friskt blod med klumper er det nok ingenting å være redd for :)

lykke til jenter :)

Skrevet

Hei hei Vicky1984....

Koselig at du stikker innom tråden! Du sniker overhode ikke! Tror vi trenger positive innputt, så det er bare trivelig=)

Takk takk for lykkeønskinger=) Spent på morgendagen, mildt sagt=) Føler kvalmen er tilbake, så det er vel et godt tegn. Mulig psyken spiller meg et puss, så skal slutte å spekulere og heller bare vente på morgendagen=)

Skrevet

Heeiii!!!

Jeg får ikke skrevet så mye, fordi:

Har mistet internett for en liten stund.

Glemt hele regningen. Er det mulig å bli så vimsete!!!

Låner PC i full fart bare for å sende en hilsen til deg :-)

Alt var bra på UL i dag.

Jeg er 6+5 i dag. Og det var akkurat så stort det skulle være.

Hun sa det er mange som blør litt de første 3 mnd.

Jeg er kjempe glad.

Nå er det deg igjen. Og jeg håper virkelig du får samme beskjed!!!

Skal prøve å komme meg inn på sidene en gang pr kveld i allefall.

Lykketil i morgen.

Stor klem

Skrevet

HEEEEEEEI =) =) =)

Åååh.. jeg har tenkt så mye på deg idag, sommermini!! Du aner ikke!! Har sjekket denne tråden flere ganger og da jeg ikke så noe innlegg, tenkte jeg det værste!!! Sukk... FLOTT at jeg tok feil da!!

GRATULERER med en frisk liten spire=) SUPERT!! Er så glad på dine vegner!! Hvor mye hadde spira vokst da? ååh.. nå kan du slappe av! Ingenting som er bedre enn det!=)

Jeg gruer meg til beskjeden idag. Følte tidligere i uka at den kom til å være negativ, men nå er symptomene tilbake igjen. Derfor jeg er på nett nå. Kl er 0430, og jeg våknet opp skrubbsulten! Ja, så da var det bare å spise.. Blir kvalm tvert, om ikke!! Ikke heldig å spise om natta, men har vel fint lite valg..

Iallefall... Herlig nyhet i nattetimene=) Nå ble jeg GLAD=)

Satser på samme beskjed=) Skal ut å reise i ettermiddag, men skal få gitt deg beskjed endten den er positiv eller negativ først=) Ja, satser på det=)

klem=)

Skrevet

Owwwiiiii =)

Nå har jeg vært på UL, og.. lille erten har vokst 5 mm på 6 dager, så nå er den over 10 mm. HERLIG NYHET=)

Hadde samboeren min med inn. Tror han vurderte å trekke seg i siste liten,men måtte si at jeg vet han blir å angre om han ikke er med inn. Så, han ble med, og var veldig engasjert=) Fikk sett plommesekken og et lite bankende hjerte=) Herlig herlig=) Nå kan vi slappe av, og godt er det =)

Har du, sommermini, fortalt mannen din noe mer nå? tenker om han vet at gyn synes erten var liten, men alt er bra nå?=) Hvor stor er erten din? min lå vanskelig til for måling, men 10 mm er vel 7 uker..

Skrevet

Såååå bra!!!

Det var gøy å høre.

Nå kan vi slappe av :-)

Min lille ert var kun 2mm forrige gang. Da var jeg 5+4.

I går 6+4 var den 7 mm , og i føle gyn helt riktig str.

Du er vel en uke lenger en meg du da:-)

Kjempe glad for ar det gikk bra med deg.

Skriver mer i morgen.

Klem

Skrevet

Har tenkt masse på deg også!

Skikkelig irriterende og ikke ha nett.

Men jeg fixer iallefall en tur innom sidene pr kveld:-)

Skrevet

Hei hei=)

Der var du=) hehe..må innrømme at jeg har letet litt etter deg her inne i dag=) Regnet med du kom på en tur etterhvert ;) Ja, det må være irriterende å ikke ha internett. En blir jo så vant til det.Men, dere får det vel ordnet snart, eller?

Ja, ertene våre er nok innenfor normalen, ja=) Stemmer godt med det jeg også opplevde, det at du er 6+4 idag og erten var 7mm. Jeg var jo 6+2 og hadde en ert på 5 mm på forrige UL.. hehe.. morsomt hva en interesserer seg for i disse dager -hihi- =) Ja, kan se ut til at jeg er 1 uke lengre enn deg. Har du regnet ut terminen din? Jeg ble så usikker etter å ha blitt " stilt tilbake", men tror jeg foreløpig kan belage meg på ca 4-5 juli. Får vel bare ha det ca målet til jeg har vært hos legen, eller i hatt UL etter uke 16 eller noe..

Egentlig greit å bli satt tilbake noen uker, selv om det nå er litt irriterende. Vil jo over de magiske 12 ukene, men når det kommer til fødsel er det i grunnen greit. Har nemlig eksamener til våren, så da er det greit at termin flyttes til juli. hehe.. jeg og den planleggingen min=) Får nok bare innfinne meg med å ta dette som det kommer :D

Du hadde så rett så rett, heldigvis!! Denne helga kan vi slappe av og ikke være bekymret=) herlig=)

Skrevet

Halla:-)

Da er jeg på nett 5 minutter igjen, haha.

Det er skikkelig kipt og ikke ha nett, men ordner seg snart.

Vil ønske deg en fin lørdag!

Jeg skal på fest i dag.. Rakfisk som vi ikke kan spise, og ikke alkohol, haha.

DET BLIR STAS...

Er trøtt og har bare lyst til å være hjemme.

Er du på nettby?

Snakkes, klem.

Skrevet

Hei igjen=)

Skal dre på rakfisklag idag, ja? Hm.. har du fortalt vertene at du er gravid, eller hvordan skal du sno deg unna?

Her går det heldigvis litt bedre med kvalmen, men må fortsatt spise frokost grytidlig på morgenen. Har ikke sjans til å vente, for da brekker jeg meg og spyr.. merkelig denne gravide kroppen -hihi- =)

Har dessverre ikke nettby.. bare facebook=)

Skrives plutselig=)

klem=)

Skrevet

Hei, hei. Da er jeg plutselig tilbake!

De fant det ut, og det tok ikke lange stunden.

bra du ikke er så kvalm lenger da!

Jeg er heldig der. Har aldri vert plaget med svangerskaps kvalme:-)

Den duste utfloden er borte nå, og det er jo bra..

Selv om jeg hadde to dager forrige uke med mer en nok. Så det er vel best og ikke rope for høyt, hehe.

Ha ein strålande kveld da!

Klem, klem.

Skrevet

får ikke betalt internett regningen før 28.

En inntekt og dårlig råd for tiden.

Æsj!

Men jeg kommer plutselig tilbake!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...