Gå til innhold

Tverrleie?


hotnsweet har 2 små..

Anbefalte innlegg

Jeg er 32+2 i dag, og tror babyen min ligger i tverrleie, hvis det er noe som heter det. dvs at den ligger på tvers.

Jeg kan kjenne hodet på min høyre side, og en større "kul" på venstre side, som må være rompa. Virker som den ligger i fosterstilling, på tvers.

Spark og slag kjenner jeg hele døgnet, mest oppunder ribbeina.

Når jeg får kynnere blir magen ordentlig skjev, og det gnager skikkelig i ribbeina der jeg mener hodet må være.. Noen andre som har det sånn? Alle jeg leser om har vanlig seteleie virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det ikke sånn, men hadde en kollega med barnet på tvers. Det ble keisersnitt på henne, men jeg har og lest at leger/jordmødre kan prøve å snu babyen før fødsel.

 

Det blir spennende å se om babyen din snur seg selv eller kanskje må få hjelp.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror min lille venn ligger sånn og. Ihvertfall ligger rumpa på høyre kant, og den skyter den lille ut i hytt og pine, så magen blir skjev og rar. Men jeg kjenner jo bevegelse også på venstre side av magen; spark og uro, så dermed må jo det stikke litt baby ut på begge sider, tenker jeg. Men jeg har ikke tenkt så mye på det egentlig, er jo noen uker igjen, så har lissom tenkt at h*n snur seg i tide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror min baby ligg slik, men er bare i uke 33, så den kan jo snu seg enda... Tror rompa på venstre side og hode på høyre, ser veldig rart ut når han rører på seg! Skal til jm i morgen og får sikkert vite hva som egentlig skjer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her går det fortsatt rundt og rundt - av og til på tvers og av og til med hodet ned... Satser på at han legger seg "riktig vei" før han skal ut. Jeg er i uke 32 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var til kontroll i dag. Trodde også han lå litt på tvers, men han ligger godt med rumpa ned i seteleie, og hodet oppunder ribbeina. Jeg fikk beskjed at dersom han ikke har snudd seg med hodet ned innen utgangen av uke 34 ( er 30+5 nå) må jeg inn til vurdering for setefødsel og mulig keisersnitt. Så sjekk det godt opp med jordmor du:)

 

Ps.. Jeg går forresten til spesialist, så hun tok ultralyd i dag og for å se det sikkert...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 30. Jeg er ikke så flink til å kjenne hvordan babyen min ligger, men jeg tipper han ofte ligger med rumpa opp på høyre side og sparker nedover (ofte skikkelig hardt så hele magen buldrer) og har hodet sitt opp mot venstre ribbeinside, da det av og til kjennes som små ilinger opp mot ribbeina. Sikkert favorittstillingen, da jeg ofte synes han ligger slik. Magen blir også da høyere på høyre siden m.a.o skjeiv. Er det rumpa som tar mest plass eller hodet? Tipper det første, men er ingen ekspert. Tror jo at det er for tidlig å tenke at det blir seteleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...