Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #1 Skrevet 11. november 2007 Har brukt zopiklon i det siste, og tok en litt for høy dose de siste dagene. Oppdaget nå at jeg nok har eggløsning i morgen (eller i dag) Tror dere det vil skade hvis jeg skulle bli gravid nå? Har dere erfaring med dette medikamentet?
Matildesnusk + lille ups Skrevet 11. november 2007 #2 Skrevet 11. november 2007 Jeg får stilnoct, som er noe av det samme som zopiklon. En bør ikke gå på slike medikamenter i slutten av svangerskapet, da barnet kan få hypotoni etter fødsel. Jeg går hos en psykiater som har spesialisert seg på gravide, og hun sier at det tryggeste trimestret å ta hypnotikum i, er 2 trimester (jeg er uke 23). I felleskatalogen står det at klinisk erfaring er begrenset hos gravide, og at de ikke anbefaler gravide å ta slike medikamenter i det heletatt. Sannsynligheten for at noe skal ha gått galt er enormt liten, men du kan jo likevel snakke med en lege om det.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Får du gå på Stilnoct i svangerskapet? Hva sier psykiateren om 1. trimester? Vet jo godt at man helst ikke skal ta noe under svangerskapet, men er man nå en gang avhengig av dette for å sove, vel, så er skaden skjedd. Har jo tenkt å slutte (er nemlig ingen som vet om dette, ikke legen heller) men tenker også at en bråseponering etter 4 års bruk kan være nesten vel så skadelig for et foster. Vil jo bli lite søvn og sikkert mange stive muskler....hmm..
Matildesnusk + lille ups Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Ja det er nettopp det. Hun sa ingenting om 1 trimester, med hun spurte liksom.."hvor langt er du kommet? aha 22 uker, ja men da går det jo greitt".. Så jeg tror nok ikke hun ville gitt meg det i 1 trimester På den annen side så er det ikke bra om du ikke får sove heller, som du sier. De har jo funnet ut nå at stresshormoner som mor produserer går over i blodbanen til barnet, og kan føre til for tidlig fødsel og lav fødselsvekt, og faktisk også læringsvansker hos barnet etter det er født. Jeg synes du burde ringe en lege og høre. Ikke bra å seponere medisin av seg selv. Kanskje legen kan gi deg noe annet evt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå