Anonym bruker Skrevet 11. november 2007 #1 Del Skrevet 11. november 2007 Da jeg startet min permisjon i mars hadde ikke pappa'n hatt noe inntekt her i Norge, og dermed ingen rett til fedrekvoten. I papirene fra nav står det at jeg mister disse 6 ukene dersom pappa'n opparbeider seg rett til de, dvs jobber 6 av de siste 10 mndr. Så snakket jeg med nav, for jeg var litt usikker, og sa at jeg vil jo ha de 6 ukene, han er ikke interessert. Dessuten har han til nå hatt deltidsjobber, og regnes det med i opparbeidelsen da? I så fall hvordan? Må vi telle timer eller? Hun på nav sa også at dersom han skal ha fedrekvote, så må VI dokumentere at han har jobbet nok. Jeg spurte om det gjaldt om jeg ville beholde de 6 ukene også, men da mumlet hun bare uten å svare ordentlig... Så hva gjør jeg? Usikker på om pappa'n har jobbet "nok", og kommer nav til å sjekke det? Æh dette blei rotete men, håper noen skjønner og kan svare meg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10880071-fedrekvote-6-av-10-mndr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. november 2007 #2 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg har forstått det slik at den dagen far skal ta ut fedrekvote sjekker NAV om han har tjent seg opp rett, dvs vært i jobb i 6 av de 10 siste månedene. Det har ingen betydning om det er deltidsjobb, hvis det ikke er bare jobb f.eks annenhver helg. Da kan det være at inntektsgrunnlaget og stillingen blir for lav. Regelen er at inntekstgrunnlaget på årsbasis skal være over 0,5 G som er ca 33 000. Fars arbeidsgiver skal sende inn inntektsopplysninger ol. og der vil de jo føre på når han er ansatt og hva han tjener som NAV bruker til å sjekke om han har rett. Jeg ville tatt kontakt med saksbehandler igjen og bedt om skikkelig info. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10880071-fedrekvote-6-av-10-mndr/#findComment-10885639 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå