Prinsen_til_mamma:) Skrevet 11. november 2007 #1 Del Skrevet 11. november 2007 Da jeg gikk å la meg på sødag den 15juli var jeg tre dager på overtid. Var mektig lei av å være gravid, å håpet sterkt att fødselen skulle starte. Våknet i 03 tiden, hadde sterke mensen murringer i mage og rygg. Satt å surfet litt på nettet mens smertene bare ble sterkere å sterkere. I åtte tiden våknet samboers særkullsbarn. Å da gikk det ett lys opp for meg! nærmeste barnevakt var 1 1/2 time unna. Ringte til mamma og sa att NÅ kommer vi med M****s. Vekket samboern og vi satt oss i bilen å kjørte til Grebbestad. Var der i elve tiden. Nå begynnte riene å komme. Di var svake å kom ikke så ofte. Vi var på campingen frem til sånn 15 tiden. Da sa jeg att det var best å kjøre hjem. Da vi kom hjem begynnte riene å bli vonde, men di kom fortsatt ikke regelmessig. Kontaktet føden for en snakk, å di anbefalte meg å bi hjemme. Skjedde ikke særlig mer den dagen, hadde fortsatt bare uregelmessige veer. Tirsdagen var en grusom dag, hadde vel sovet en time ellerer gang. noe siden natt til mandag. Var jo helt kake. Var i kontakt med føden flere ganger i løpet av dagen. Men fikk beskjed om det samme hver gang. Hold deg hjemme til du har ett sikkert tegn på att fødselen er sikkelig i gang. I 15 tiden fant jeg ut att jeg mått komme meg ut en tur. Så slapp tiden å gå så sakte. Tok en tur til samboers besteforeldre. Var der en times tid, så dro vi i butikken, for jeg fikk kjempe lyst på Grandiosa. Mens vi var i butikken gikk slimproppen! Jippi!!! Nå kommer vel lille mann snart!!! Men da tok feil. Kom oss hjem, å all lyst på mat var borte! Ringte føden sånn i 22 tiden, fikk beskjed å komme inn på kontroll. nå kom riene med 4min mellomrom og di var VONDE!!!!! Var sikker på att jeg var godt i gang.... men Neida 1 cm åpning! Ble sendt hjem ogjen. Med Sikkelig vonde rier. Etter noen timer hjemme ringte jeg tilbake, smertene ble bare verre og verre, kom tilbake på føden kl 03.00. 2cm åpning. Er det mulig! ble nok en gang sendt hjem. Kl 09 på onsdag var vi nok en gang på føden. Ble lagt inn på fødestua (b7)..... Med 3cm. Fikk sitte i badet og fikk noe akkupungtur greier. Dette hjalp en times tid. Etter det fikk jeg lystgass.... Å gud, jeg kom jo til himmelen.... Lå med lystgass frem til kl 20.00. Da hadde jeg endelig 9cm åpning. Begynnte å se lyset i tunnelen... Etter vakt skifte kom det en ny JM. Ho djekket åpning, å nå var den på 7cm. Hadde sklidd tilbake 2cm. Er det mulig. Riene ble bare verre og verre, Men di hadde ingen efekt. Kl 01.00 fant Jm ut att vi skulle sette drypp. Ble fraktet ned til spesialenheten (B3) Di fant også ut att jeg skulle ha epidural. Mot min vilje satt di epiduralen kl 01.50. Hva var vitsen??? Ville ikke ha noe epidural!!!!! Å ikke rakk den å virke heller., for kl 02 begynnte press riene og 02.06 var lille gutt ute. Rakk ikke se han før di tok han med til intensiven. Han hadde lungene fulle av fostervann med avføring. Fire timer etter att han kom ble jeg trillet inn for oå se han., Da hadde han fått kanyle i hånda (pga infeksjon) Å han så kjempe sliten ut! Men han er selvfølgelig verdens vakreste! Etter fem dager på sykehuset ble han skrevet ut. Å det var utrolig deilig å få reise hjem med babyen min! Nå er han 16uker, å har vokst seg stor og sterk:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10880030-da-lille-gutt-kom-til-verden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå